Gå til innhold

Galehuset

Catus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Regner med Sense betaler for varmekabelutgiftene :ler:

Ja, det må hun da kunne gjøre! I stedet for å pusse opp hjemme hos dem - IGJEN - så forventer jeg at de heller bruker pengene sine på oss og vår sikkerhet. :Nikke:

Så får det heller være at kjøkkenet deres begynner å falle sammen.. :fnise:

*ikke kravstor i det hele tatt*

Ingen problem... Jeg skal bli like rik som Onkel Skrue, og har ikke tenkt å spare like godt på pengene som han... Så selvfølgelig betale jeg utgiftene..

Noe mer mens vi er i gang????

:ler:

Stabeist av en liten gutt du har!! :ler:

Og bare vent til trassen virkelig setter inn... Plutselig er der mer trass en sjarm... *gledesdreper*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To timer :dåne:

jepp; to timer! Det var en slitsom kveld,, men Junior har vært forholdsvis "snill" de siste nettene. Det går nok i perioder dette. :)

Men hvorfor har du slettet deg? *dypt skuffet*

Håper du kommer tilbake igjen! Hvis ikke vet jeg hvor jeg finner deg! :ler:

Ingen problem... Jeg skal bli like rik som Onkel Skrue, og har ikke tenkt å spare like godt på pengene som han... Så selvfølgelig betale jeg utgiftene..

Noe mer mens vi er i gang????

Så flott da!

Noe mer ja? Vi vil gjerne ta drenering rundt hele huset, pluss bytte ut kledningen på de resterende tre veggene. Desuten vil vi gjerne pusse opp begge bad, kjøkkenet og de fleste rommene i første etasje, pluss bytte det elektriske anlegget.

Jeg tror det var alt.

Nei forresten; vi vil gjerne ha en ny garasje også. Den vi har er nemlig i ganske dårlig stand.

Sånn! DA tror jeg det skulle dekke det meste. Når kan jeg forvente at pengene kommer? :sjarmor:

Stabeist av en liten gutt du har!! :ler:

Og bare vent til trassen virkelig setter inn... Plutselig er der mer trass en sjarm... *gledesdreper*

Han er sta når han vil, ja. Men stort sett er han veldig lett å ha med å gjøre. Jeg har vært heldig på mange områder. Ser jo hvordan enkelte andre i terminklubben min sliter med f.eks natt-avvenning. Junior avvendte jo seg selv helt uten problemer. Så jeg tror jeg har hatt det enkelt på en del ting.

Men som du sier, har jeg jo trass-alderen å glede meg til. Ikke sikkert han blir like enkel da, nei! :fnise:

Gratulerer med 9 mnd!

Tusen takk, og i like måte!

Og tenk at du skal ha en baby til! :dåne:

Men grattis!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så fryktelig mye spennende som skjer her for tida. Jeg er jo bare hjemme med Junior hele dagen, og mannen jobber som vanlig alt for mye. Dagene mine går med til Junior, trilleturer, matlaging, husarbeid og slike hverdagslige ting.

I går hadde vi besøk av venninne med baby. Han er 2 mnd yngre enn Junior, og forløpig betyr de månedene ganske mye. Jeg gleder meg til deblir litt eldre, for da tror jeg det utjevner seg litt mer. Det blir gøy når de kan leke mer "sammen."

Men det var kjempekoselig med besøk! Det var lenge siden jeg hadde sett venninna mi, for både min midlertidige flytting, sykdom på begge sider og jul/nyttårsfeiring har kommet i veien for oss.

Det var forresten litt morsomt med Junior, for han skulle hele tida ta smokken ut av munnen til den andre lille karen. Junior hadde så lyst på den selv, for han er ikke vant til å ha smokken tilgjengelig hele tida. Så det ble nok en litt for stor fristelse. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og Junior tok en trilletur til butikken i dag; det var jo så nydelig vær! Jeg kjøpte blant annet biff, fløte og grønnsaker, så nå er alt klart til biffmiddag med fløtegratinerte poteter i kveld. Må jo feire litt da, når vi først har et jubileum. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! :smilorange:

Det ble en veldig god middag i går, og vi koste oss. Men både jeg og mannen var så slitne og trøtte at det ble en tidlig kveld. Mannen gikk og la seg

kl ni (!), mens jeg måtte få med meg Prison Break før jeg kasta meg i seng.

Vi får ta resten av feiringa senere. Jeg hadde nemlig tenkt å lage sjokoladefondant (hadde kjøpt en sånn halvfabrikata-pakke), men jeg orka ikke. Ikke hadde vi orka å spise den heller, så vi får ta den en annen dag. Så har vi noe å glede oss til. :ler:

Endret av Bippe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror bare jeg overser den derre lista di lenger oppe her jeg... :ler:

Grattis med 9årsdagen :blomst:

Tenkte med det samme at vi og har 9 år i år, men det stemte ikke helt... :ler:

Blir visst 11år.. Men gift i 9år da.. :dåne:

Tiden flyyyyr...

Visste du at PB nermer seg slutten? :(

Siste sesong i år.. Vi har sett tom episode 16, så vi har bare noen få igjen :( Hva søren skal vi glede oss til når vi ikke får sett PB mer!? :sukk:

Begynne på sesong1 igjen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror bare jeg overser den derre lista di lenger oppe her jeg... :ler:

Luremus!! :kjefte:

:hoho:

Grattis med 9årsdagen :blomst:

Tenkte med det samme at vi og har 9 år i år, men det stemte ikke helt... :ler:

Blir visst 11år.. Men gift i 9år da.. :dåne:

Tiden flyyyyr...

Takk takk! Sannelig som tida flyr ja. Jeg skjønner ikke helt hvor den blir av. Spesielt dette siste året har gått i turbofart.

Dere har vært sammen i 11 år ja? Det er jammen ikke verst! :)

Visste du at PB nermer seg slutten? :(

Siste sesong i år.. Vi har sett tom episode 16, så vi har bare noen få igjen :( Hva søren skal vi glede oss til når vi ikke får sett PB mer!? :sukk:

Begynne på sesong1 igjen :ler:

Ja, jeg vet den nærmer seg slutten. Men jeg synes egentlig det er helt greit. For jeg vil heller at den skal slutte bra nå enn å dra seg ut i det uendelige med fantasiløse plotter og teite vendinger.

Det blir synd å ikke ha serien å glede seg til, men det dukker nok opp en ny serie vi kan følge med på. Kanskje ikke med like snæxi mannfolk, men dog.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp:

I dag er jeg trøtt.. Junior har hatt enn veldig urolig natt. Han sovnet fint da han ble lagt rundt kl syv, men hadde en gråterunde i ni-tida. Da gikk mannen inn og ga ham litt kos og vann, så sovnet han greit igjen.

Men da klokka var halv ett våknet han igjen og gråt hysterisk. Jeg måtte ta ham opp, gi ham litt vann og gå rundt med ham i armene en stund for at han skulle roe seg. Endelig sovnet han igjen til slutt, men kl halv seks var det samme runda igjen. Like hysterisk, og veldig vanskelig å roe. Han hikstet i lange tider etterpå. Han sovnet omsider igjen, men våknet kl syv for å stå opp. Da var han pluteslig blid som ei sol. Rare gutten.. :ler:

Innimellom alle våkenperiodene har han våknet mange ganger og grått høyt i halvsøvne. Han har sovnet igjen rett etterpå, men jeg våknet jo for hver gang. Så jeg har ikke hatt verdens beste natt. Men jeg har ingen planer for dagen, så jeg har store ambisjoner om å få slappet av litt. Nå sover han sin første dupp, så jeg sitter her og koser meg litt. :)

..nei, forresten. Han våknet visst nå.

Jaja, klar for ny innsats! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, han ble visst stille igjen der inne..

Junior hadde forresten sitt første sammenstøt med den ene katten i går. Vi har to puser; den ene er snill som et lam og er veldig tålmodig med Junior. Den andre er en sær dame som ikke lar seg herse med.

Jeg var ikke klar over at den sære katten hadde lagt seg under stuebordet, og Junior har sannsynligvis dratt henne i halen eller noe sånt. Jeg rakk ikke å reagere før jeg hørte henne mjaue irritert, og så labben hennes skyte frem og dra over ansiktet til Junior. Han ble selvsagt sjokkert og begynte å gråte. Jeg var i panikk, for jeg fryktet hun hadde truffet øynene hans. Men heldigvis traff hun dem akkurat ikke. Junior har nå tre små klor rett over øynene, på begge sider. Et lykketreff at hun ikke traff selve øynene!

Jeg pleier å følge med på hvor hun er når Junior flyr rundt på golvet. Men duken på bordet var så lang at jeg ikke kunne se skikkelig under der. Nå har jeg tatt bort duken, slik at jeg skal ha bedre oversikt. For jeg vil ikke at dette skal skje igjen. Jeg gleder meg bare til han blir stor nok til å forstå at han ikke må herse med henne.. :sukk:

I mellomtiden skal jeg sannelig være obs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi vil gjerne ta drenering rundt hele huset, pluss bytte ut kledningen på de resterende tre veggene. Desuten vil vi gjerne pusse opp begge bad, kjøkkenet og de fleste rommene i første etasje, pluss bytte det elektriske anlegget.

Jeg tror det var alt.

Nei forresten; vi vil gjerne ha en ny garasje også. Den vi har er nemlig i ganske dårlig stand.

Glemmer helt å sjekke dagbøkene til dere andre på Toddlerpjatten, snublet innom her og igjen slår det meg at vi er inne i en ganske lik livssituasjon du og jeg. Med menn som jobber mye og oppussing av hus.. ;)

Vi tok drenering i sommer/høst. Prisoverslag: Rundt 70-80.000, maks 100 og da hadde de tatt i... Sluttsum: 185.000

Og de skal komme tilbake nå til våren for å planere. :dån:

Vi skal også bytte kledningen på huset og skifte vinduer, vi fyrer til kråkene. Skifte gulv og takplater (inne) også skal mannen legge det elektriske anlegget inni veggene. Garasjen ble helt ødelagt av alt vannet i bakken, så vi må også ha ny garasje... I tillegg til x antall andre prosjekt, jeg blir helt matt!

Men, det blir vel bra til slutt håper jeg.

Men akkurat nå ser det helt for jævlig ut rundt husveggene. Drenering er en skikkelig MØKKAJOBB! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemmer helt å sjekke dagbøkene til dere andre på Toddlerpjatten, snublet innom her og igjen slår det meg at vi er inne i en ganske lik livssituasjon du og jeg. Med menn som jobber mye og oppussing av hus.. ;)

Vi tok drenering i sommer/høst. Prisoverslag: Rundt 70-80.000, maks 100 og da hadde de tatt i... Sluttsum: 185.000

Og de skal komme tilbake nå til våren for å planere. :dån:

Vi skal også bytte kledningen på huset og skifte vinduer, vi fyrer til kråkene. Skifte gulv og takplater (inne) også skal mannen legge det elektriske anlegget inni veggene. Garasjen ble helt ødelagt av alt vannet i bakken, så vi må også ha ny garasje... I tillegg til x antall andre prosjekt, jeg blir helt matt!

Men, det blir vel bra til slutt håper jeg.

Men akkurat nå ser det helt for jævlig ut rundt husveggene. Drenering er en skikkelig MØKKAJOBB! :)

Ja, vi har det kanskje nokså likt. Det er iallfall ikke bare-bare med de mannfolka som jobber seg halvt i hjel. Jeg håper på bedring snart.. :sukk:

185.000,- for drenering.. :dåne:

Men jeg tenkte meg egentlig at det ville bli såpass dyrt ja. Det er ikke småtterier! Her vil det sikkert bli enda dyrere, for vi må sprenge litt også dersom vi skal komme til rundt hele huset.

Men dere kan være glad dere har fått gjort det nå. Det er jo en nokså viktig ting å ha i orden.

Vi kommer dessverre ikke til å få råd til å drenere på lenge enda. Taklekkasjen og andre reparasjoner tok nettopp knekken på oss, og vi må nedbetale det lånet vi tok opp for å fikse det før vi kan tenke på drenering. Ikke har vi råd til de resterende prosjektene som gjentsår enda heller. Men alt til sin tid, tenker jeg. Det nytter ikke å grave seg ned fordi huset ikke er i så god stand som man ønsker. Det kommer vel etter hvert. ;)

Skulle bare gjerne vunnet i Lotto snart. :fnise:

Håper Junior sover bedre i natt :kose:

Takk! Det håper jeg også. Forløpig ser det bra ut. Men jeg tør jo så vidt nevne det, i frykt for at han skal våkne nå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er alene hjemme i kveld. Mannen er på vift, og jeg håper han koser

seg! :)

Jeg har planer om å køye om ikke så alt for lenge, kjenner jeg er ganske trøtt. Jeg håper på at denne natta blir bedre enn den forrige.

I morra får vi besøk av mamma. Jeg skal til tannlegen på mandag og tirsdag, så jeg trenger noen som kan passe Junior mens jeg er der. Jeg regner med hun iallfall blir til onsdag. Det blir koselig med litt besøk. Jeg blir litt ensom her til tider, når jeg sitter hjemme alene dag etter dag. Det velger jeg jo litt selv da, men det er så tiltak å komme seg av gårde uten bil. Særlig nå på vinteren med de bakkene som er her.. :forvirret:

Jeg regner ikke med at jeg kommer innom KG mens mamma er her, men nå vet dere jo hvor jeg er dersom dere skulle lure.

Meld alltid fra hvor du går! :fnise:

Huff nei, nå våknet Junior. Han gråter litt og roper på mamma.. :sukk:

Endret av Bippe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vimse! :hoppe:

Joda, vi har kost oss vi. Delvis, iallfall. Mamma var barnevakt for meg mens jeg hadde time hos tannlegen. Og det endte med at jeg måtte rotfylle en tann. Den er ikke ferdig behandlet enda, så jeg må tilbake om halvannen uke for å gjøre tanna helt ferdig. Heldigvis var det ikke vondt, men det er jo så dyrt! :sur:

Men ellers har vi kost oss. Junior hadde det kjempefint sammen med mormor mens jeg satt og gapte. Dessuten fikk vi oss en fin trilletur innimellom alt regnet og slapset.

Og nå plaskregner det jaggu igjen! Jeg er glad for at det ikke kom snø sånn som det hadde meldt, men likevel.. Skulle ønske det kunne bli litt sol snart.

Jaja, jeg skal nok ikke ønske for mye, for de har vel meldt mer snø i løpet av helga. Jeg håper bare at det blir mest regn i stedet for snø..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...