Gå til innhold

Galehuset

Catus

Anbefalte innlegg

:vinke: Hei, hei!!!

Jeg merker jeg savner litt babytiden når jeg leser her jeg.... :)

Kanskje det er pga tenna Junior har vondt i magen? Mye rart som henger sammen med tenner har jeg funnet ut iallefall...

Jeg syntes amminga har gått greit etter tannutbrudd men jeg hadde et par løvebrøl som gjorde at hun ble livredd stakkar og dermed skjedde ikke det mer... :sjenert:

Godt dere får oppfølging angående problemet ja, men det hørtes ikke kjekt ut allikevel... :(

Forresten, jeg var også med i traktorhistorien en gang, dere skulle jo innom her og tam meg med. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff.. Dette var jo litt dum lesing da... Skjønner godt dere blir skremte!!

Ikke så kjekke nyheter å få.. Men på den andre siden er det jo greit å finne utav det så tidlig som mulig! :kose:

SÅ gøy med tann da :-D

De er jo bare så skjønne når de er bitte småe og gliser med en liten hvit tann på lur... Har sluppet unna å bli bitt under amming heldigvis, men kan tenke meg det kjennes ja.. :sjokk:

Har litt tro på at smile har rett i sine antagelser om magevondten..

Her i huset ble det mageknip og svære bæsjebleier, og feber og litt utslett da tennene kom.. Var lite som hjalp, men der var et middel på apoteket jeg kjøpte en del flasker av, noe som smurtes på gommene, det lindret kløen!

Har sommeren dukket opp der i sør da?

Vi leter nemlig etter den, og drar på ferie med en gang vi finner den.. :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, jeg var også med i traktorhistorien en gang, dere skulle jo innom her og tam meg med. :fnise:

Bussen får ta seg en tur oppom deg og først!

Etter all produsjonen det siste året blir jo traktoren uansett alt for liten!!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hei, hei!!!

Jeg merker jeg savner litt babytiden når jeg leser her jeg.... :)

Kanskje det er pga tenna Junior har vondt i magen? Mye rart som henger sammen med tenner har jeg funnet ut iallefall...

Jeg syntes amminga har gått greit etter tannutbrudd men jeg hadde et par løvebrøl som gjorde at hun ble livredd stakkar og dermed skjedde ikke det mer... :sjenert:

Godt dere får oppfølging angående problemet ja, men det hørtes ikke kjekt ut allikevel... :(

Smile! :klem:

Koselig å se deg!

Det kan godt være sammeheng mellom tenner og mage ja, jeg har tenkt tanken selv.

Godt du ikke opplevde at det gjorde vondt med amming etter tennene kom; ikke annet enn et par ganger iallfall. Skal se jeg også må komme med et par løvebrøl for å slippe unna. :ler:

Jaja, vi får se hvordan det går. Det er fortsatt litt tid før tanna kommer skikkelig, for den har ikke brutt helt gjennom enda.

Huff.. Dette var jo litt dum lesing da... Skjønner godt dere blir skremte!!

Ikke så kjekke nyheter å få.. Men på den andre siden er det jo greit å finne utav det så tidlig som mulig! :kose:

SÅ gøy med tann da :-D

De er jo bare så skjønne når de er bitte småe og gliser med en liten hvit tann på lur... Har sluppet unna å bli bitt under amming heldigvis, men kan tenke meg det kjennes ja.. :sjokk:

Har litt tro på at smile har rett i sine antagelser om magevondten..

Her i huset ble det mageknip og svære bæsjebleier, og feber og litt utslett da tennene kom.. Var lite som hjalp, men der var et middel på apoteket jeg kjøpte en del flasker av, noe som smurtes på gommene, det lindret kløen!

Har sommeren dukket opp der i sør da?

Vi leter nemlig etter den, og drar på ferie med en gang vi finner den.. :lete:

Ja, jeg er glad for at det blir tatt tak i nå, slik at vi kan få et svar på om Junior har arvet helseproblemet eller ikke. Håper jo i det lengste at han slipper, men dersom det viser seg at han har det vil han jo som sagt få oppfølging og medisiner som kan hindre videre utvikling. :-D

Jeg vet ikke om Junior synes det er så gøy med tanna. :fnise:

Han er jo litt for liten til at han klarer å holde en tyggeleke enda, så det blir masse gnaging på hendene i stedet. Han gnager så hardt at det lager lyd i knokene. :overrasket:

Jeg skal se etter det middelet neste gang jeg er i nærheten av et apotek. All lindring av kløe og ubehag er bra! :jepp:

Vi har forresten heldigvis sluppet unna feberen til nå. Håper det holder seg sånn. Litt magevondt får vi heller takle, selv om det virker som at det har bedret seg litt nå. Om det er pga Minifomen eller ikke, det gjenstår jo å se i og med at jeg har sluttet å gi ham det nå.

Bussen får ta seg en tur oppom deg og først!

Etter all produsjonen det siste året blir jo traktoren uansett alt for liten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimse

*innom*

Uff, må være leit å få en slik beskjed, men det må jo samtidig være godt å få vite det nå, slik at det ikke blir enda verre seinere, og jeg vet jo at du er fornuftig og med bena godt plantet på jorden, så ;)

:kose:

Og tann allerede, herreli, det her går unna :overrasket: Skal han bli en reser på det meste og rekke å krabbe avgårde som en vind innen jeg får sett han igjen?

Snuppa her er blitt SÅ stor og gnager i vei på tennene sine og smiler som en sol når hun snakker med tante :hjerter: *litt småforelska* :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen planer om at han skal krabbe SÅ fort altså! :overrasket: For jeg håper da at vi sees om kort tid, og jeg vil ikke ha noen krabbing med det helt første.

Men jeg har ingen forhåpninger om at han skal bli veldig kjapp med det, for han hater jo å ligge på magen. Dermed blir det naturlig nok ikke så veldig mye av det. Og det er vel i mageleie de først begynner å prøve seg på krabbing? Så jeg regner med at det vil ta litt tid før han kommer så langt.

Så gøy med snuppa! Det er morro med de små som vokser så fort og forandrer seg enda fortere. Utviklingen er kjempegøy å følge med på! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, du skal se det! Dersom han har arvet tålmodigheten (eller den manglende sådan) etter sin far, så er det vel en viss fare for at han ikke gidder å vente. :fnise:

Dersom han derimot har arvet min litt for gode tålmodighet, kan det godt ta litt tid. Men jeg tror ikke jeg var så veldig sen med å verken krabbe eller gå da jeg var liten, så vi får se hvordan det blir. Jeg var visst kjemperask til å prate, og med den skravlemannen jeg har skal du se at Junior blir en skikkelig skravleunge. Men det er jo bare morsomt! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høhø, ikke ønsk for mye...

Eldstejenta begynte å skravle da hun var 9 mnd, og etter det har hun skravlet og skravlet og skravlet og skaaaaavleeeeeeeeet :sukk:

Mini var av den bedagelige typen da hun var bebiss, så kryping og sånt gadd hun ikke drive på med... Og når hun endelig kom på hun skulle gjøre det, ble det på rumpa... :ler: Alltså ikke kryping på alle fire, men bumping på rumpa...

Og så ventet hun til hun var nesten 2 år med å gidde begynne å gå, hadde det jo godt der hun satt på rumpa, eller ble bært av mammsen...

Hun var baby ganske lenge!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du blåser støv, vimse!

Jeg har vært litt fraværende de siste dagene. Har hatt svigermor på besøk. Hun drar på utenlandstur i tre måneder, og ville gjerne være litt sammen med Junior før hun drar. Forståelig nok.

Ellers har jeg vært på helsestasjonen med Junior. Han veier nå 6280 g, måler 61 cm, samt 39 cm rundt hodet. Han vokser veldig bra! :-D

Det eneste er at han har blitt litt skjev i bakhodet. Jeg frykter at han har KISS, synes han har flere symptomer på det. Jeg prøvde å nevne det for helsesøster, men tror ikke hun helt skjønte hva jeg snakket om.. :sukk:

Vi får heller følge litt ekstra nøye med. I september skal vi ha time med fysioterapeut på helsestasjonen, og jeg kommer nok til å nevne det da.

Jeg mishandlet forresten bekkenet mitt på tirsdag. Jeg var på helsestasjonen, og de hadde begynt med sommertider på bussen. Det vil si at jeg måtte ha ventet i nesten en time på neste buss. Men det gadd jeg ikke, så jeg bestemte meg likegodt for å spasere hjem. Det tok halvannen time. Men det var tydeligvis mer enn det bekkenet mitt tålte, for jeg fikk skikkelig vondt da jeg kom hjem. Kjente det i et par dager etterpå.

Jeg trodde jeg var blitt helt frisk igjen jeg, men det er jeg tydeligvis ikke. Må visst ta det rolig en stund til fremover. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst manuellterapeuter som behandler KISS, og man trenger ikke henvisning fra verken helsestajson eller lege for å få time. Man kan visst bare bestille. Så vi har bestemt oss for å gjøre det. Det finnes ingen manuellterapeuter som behandler spedbarn i umiddelbar nærhet her, så vi må kjøre ca en time for å komme dit. Men det er det sannelig verd, dersom vi kan finne ut av om Junior har låsning i nakken eller ikke. :)

Vi vil bare vente med å behandle ham til vi har fått forsikret ham. Forsikringsselskapene er jo så nøye på sånt, slik at det ikke er sikkert han får forsikring i det hele tatt (iallfall noen reduksjoner) dersom han har blitt behandlet på forhånd. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et lite skrytebilde av Junior. Her er han 2,5 mnd gammel.

Jeg kommer til å fjerne bildet om kort tid, for jeg liker egentlig ikke å la det ligge ute her..

*bilde fjernet*

Endret av Bippe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, jeg håper jeg får sjansen til å klippe gresset neste gang Junior skal duppe. Det vokser og gror i turbofart i denne sommervarmen.

Egentlig liker jeg ikke å gå fra Junior sovende inne, selv om han bare er et par meter fra meg (plenen er rett på utsiden av verandadøra, og Junior ligger nesten rett på innsiden av døra igjen). Ikke vil jeg ta ham i sjalet mens jeg klipper heller, for jeg tror gressklipperen bråker litt for mye.

Det er sannelig ikke bare lett å få gjort alt det man vil med en liten en. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye strev fikk jeg omsider vogna opp trappa her. Tror jeg legger Junior i den så snart han blir trøtt, så kan han sove utendørs mens jeg klipper gresset. Forhåpentligvis våkner han ikke av lyden. Det blir iallfall ikke lyd rett i øra hans, slik det ville blitt dersom jeg hadde båret ham i sjalet. Vi får prøve å se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...