Gå til innhold

Galehuset

Catus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:ler:

Er oppvokst med hytte på fjellet og har badet endel i 14-15 grader -det er ganske friskt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimse

:rulle: av Sense!

Jeg kan godt bade i 14-15 grader, men det blir liksom ikke det lengste badet ut av en slik temperatur da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fryser:

Kan ikke huske å ha vært uti så kaldt vann noen gang.. Var pingle i mine yngre dager, nå tåler jeg mer, men det skal være varmt og behagelig å gå uti...

Så det blir lite bading for min del, men tar det heller igjen når jeg er i syden å di :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: litt av dere!

Men godt jeg har selskap i deg da, Sense. Fint at ikke alle andre enn meg er badenymfer som tåler isvann. :fnise:

Dere må kose dere i kveld da, vimse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på jobben for å vise frem Junior. De syntes han var så søt med så rene trekk og gyllen hud. Det varmer et stolt mammahjerte. :rødme:

Det var veldig koselig å se kollegene mine igjen, selv om langt fra alle var der i dag. Jeg må nok ta en tur til om ikke så lenge, slik at jeg kan få truffet resten også.

Vi trillet forresten frem og tilbake, det er en tur på ca 45 minutter hver vei. Deilig med litt trim! Selv om jeg selvfølgelig måtte ha en is på veien. Og ikke sånn pinglete småis, men en stor daim-is! :sikle:

Nå har jeg akkurat rukket å spise litt mens Junior har kost seg under babygymmen. Men nå hører jeg at han har fått nok, så jeg må vel hente ham. Snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mmm.. Daim is er godt!!! :sikle:

Vel fortjent når du går så langt :jepp:

Har dyppet tåa i sprederen i dag jeg, og det er en bragd det og :ler: Men så kaldt som det var, gidder jeg ikke prøve meg i hverken sjø eller vann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Men det finnes jo strengt tatt ikke noe kaldere enn en spreder da, Sense. Tror kanskje sjøen er hakket varmere enn den. Men det er nok fortsatt litt for kaldt for min del. Holder meg unna stranda litt til jeg.

Men egentlig er jeg ikke glad i stranda, så det blir nok minimalt med turer dit uansett..

----------------

I dag har jeg og mannen vært å kjøpt grill! En stor gassgrill med en sidebrenner. Kjøpte heldigvis trekk til den også, slik at den nye grillen kan bli bedre tatt vare på enn den gamle. Men så var det en viss prisforskjell på dem også, og dyre ting blir jo automatisk passet bedre på enn billige. ;)

Gleder meg til å grille i morra! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestevennnna mi er på føden! Hurra! :juhu:

Hun er nesten to uker på overtid, så nå var det sannelig på tide. Hun var på overtidskontroll på sykehuset i dag, og da bestemte de seg like godt for å sette henne i gang. Håper det går forholdsvis raskt og greit for seg. Gleder meg til å treffe den lille gutten!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det vært nok en delig sommerdag! :sol:

Vi hadde besøk av svigermor i dag, samt en kompis av mannen og sønnen hans på 5 år. Vi grillet sammen og hadde det svært så koselig. Junior har sovet store deler av dagen i dag, tror nesten han har blitt litt slått ut av varmen. Han fikk sove ute i vogna mens vi spiste, og da tok det faktisk fire timer mellom to måltider! :overrasket: :dåne:

Han elsker tydeligvis å ligge i vogna utendørs. Tror jeg må gjøre det oftere. Det eneste som er litt tungvint er jo at jeg må dra/bære vogna opp alle trappene for å få den opp i hagen.

Bestevenninna mi er forresten fortsatt på føden. HUn har vært der i halvannet døgn nå, og har bare åpning på 1-2 cm. Dette drar tydeligvis ut, stakkars.. :(

Håper det går seg til i natt, og at jeg våkner til en god nyhet i morra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har det vært nok en delig sommerdag! :sol:

Vi hadde besøk av svigermor i dag, samt en kompis av mannen og sønnen hans på 5 år. Vi grillet sammen og hadde det svært så koselig. Junior har sovet store deler av dagen i dag, tror nesten han har blitt litt slått ut av varmen. Han fikk sove ute i vogna mens vi spiste, og da tok det faktisk fire timer mellom to måltider! :overrasket: :dåne:

Han elsker tydeligvis å ligge i vogna utendørs. Tror jeg må gjøre det oftere. Det eneste som er litt tungvint er jo at jeg må dra/bære vogna opp alle trappene for å få den opp i hagen.

Bestevenninna mi er forresten fortsatt på føden. HUn har vært der i halvannet døgn nå, og har bare åpning på 1-2 cm. Dette drar tydeligvis ut, stakkars.. :(

Håper det går seg til i natt, og at jeg våkner til en god nyhet i morra! :)

:juhu: for 4 timer!!! Var han sinna når han våknet da eller?

Kan du ikke ta av bagen på vogna, og bare bære den? Eller er det bare tungvindt?

Stakkar venninna di. Det der høres ikke akkurat ut som en herlig fødsel nei... grøss og gru...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei han var faktisk ikke sinna, men han holdt på å spise opp hendene sine. :fnise:

Jeg har kombivogn med mykbag uten kalesje (kalesjen er festet på sportsvogn-delen), så jeg kan ikke bruke bare bagen. For da får jeg ikke festet myggnettingen på, og det er jeg nesten avhengig av. Tør ikke la ham ligge uten den. *angst for bier, veps og humler*

Så dermed må jeg dra vogna opp en del trapper før Junior kan sove i hagen. Men det tar jo ikke lange tiden å gjøre det da, det er bare litt tungvindt. Litt tiltak, bare. ;)

Stakkars venninna mi ja. De begynte med igangsetting i går formiddag (kateter for å åpne livmormunnen). Så har hun fått tabletter i dag. Håper virkelig at det skjer noe snart!

Det er når jeg hører sånne historier at jeg virkelig innser hvor lett fødsel jeg selv hadde. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide meg faktisk i dag. Jeg veier nå 65 kilo. Mangler da kun 2 kilo på å nå vekta jeg hadde før jeg ble gravid. Og da hadde jeg jo slanket meg 7 kilo, så jeg må vel si meg fornøyd med dette.

Merker jo at kroppen ikke er helt sånn som før (spesielt mage og rumpe er slappe), men det gjør meg i grunnen ingenting. Slapp jo unna alt som heter strekkmerker, så jeg kan ikke klage! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om en halvtime er Junior to måneder gammel! :overrasket:

Jeg skjønner virkelig ikke hvor de to månedene har blitt av. De har jo flydd raskere enn jeg kan si "fødsel." :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 2 mnd og for kiloene som renner av :hoppe::tommelopp:

Heldig du som mister dem så fort :jepp:

Eldstejenta sov ute i vogna hver dag fra vi kom hjem fra sykehuset til hun var 3 år. Det var herlig.. Godt for henne med masse frisk luft, og jeg kunne dille og dalle inne og slippe å tenke på å gå stille i dørene så hun ikke skulle våkne..

Måtte og drasse på vogna opp trappene, men det var verdt slitet.

Mange ganger klappet jeg bare vogna sammen, så var det lettere å bære den opp, slapp å dunke den i veggene og greier.. Du finner nok en rutine etterhvert ;)

Stakars venninna de da.. Må være grusomt med fødsel som tar så mange timer. Tærer helt sikkert på kreftene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg føler meg absolutt heldig som mister kiloene såpass raskt. Det kunne jo så absolutt vært myye verre! :-D

Venninna mi fikk en gutt natt til i går! :hoppe:

Men det hadde visst blitt litt dramatisk, slik at han måtte tas med hastesnitt. Heldigvis gikk alt bra til slutt, og mor, far og barn koser seg nå sammen på barsel. Jeg gleder meg veldig til å se ham!

-------

I dag har jeg ikke hatt tid til så mye annet enn Junior og klesvask. Det tar sin tid der der. Men jeg har sneket meg til noen solstråler også mens Junior har sovet litt. Det er så deilig å sitte i sola!

Nå sover jaggu meg Junior litt igjen, så jeg tror jeg skal sette meg ut en bitteliten stund før jeg begynner å tenke på middagen. Blir vel grillet kyllingfilet i dag, tenker jeg. Men må vurdere litt til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg må visst trekke tilbake det der om at Junior sover igjen. For det gjør han så alldeles ikke! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...