marsy Skrevet 25. mai 2008 #5241 Del Skrevet 25. mai 2008 Vi var forresten på helsestasjonen på tirsdag. Junior har lagt på seg enda en kilo, så nå har han gått opp nesten to kilo siden fødselen. Han veier nå 5145 gram, er 56 cm lang og 37 cm i hodeomkrets. Han er blitt så stor! Har vokst ut av størrelse 56 allerede, så nå er det 62 det går i. Store, lille gutten min! :rødme: Hvor stor var han når han ble født Bippe? Amming hver 2. time høres slitsomt ut. :dåne: Du er flink! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #5242 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Han var 3310 gram, 50 cm lang og 34 cm i hodeomkrets ved fødsel. Så han har lagt godt på seg. Og ja; det er litt slitsomt med amming så ofte. Særlig når det er slik både natt og dag. Han har noen perioder innimellom der det kan gå tre timer mellom, men det hører med til unntakene. Jeg nyter de unntakene så godt jeg kan. Men det er rart hva man klarer og orker når man må. Jeg har jo ikke så mye valg da; jeg må jo stå opp når Junior er sulten. Jeg vil ikke overlate mating til mannen om natta heller, for han skal på jobb og trenger dessuten mye mer søvn enn meg. Så jeg holder ut så godt jeg kan. Junior fortjener jo det. Endret 26. mai 2008 av Bippe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 26. mai 2008 #5243 Del Skrevet 26. mai 2008 Så godt å høre at han vokser så fint da! Nesten to kilo siden fødslen er bra! Omtrent samme som her det. Og her er det også amming annenhver time... Så du er ikke alene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sense Skrevet 26. mai 2008 #5244 Del Skrevet 26. mai 2008 Nå kommer jeg snart sørover Håper bare vi får tid til et møte.. Vet fortsatt ikke når vi drar, mannfolk vet du Gubben&co får det nok travelt med å gjøre ting klare til dagen etter, men jeg har forstått det slik at jeg kan lure meg unna.. Blir det kave å komme seg ned til byen, tror du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #5245 Del Skrevet 26. mai 2008 Så godt å høre at han vokser så fint da! Nesten to kilo siden fødslen er bra! Omtrent samme som her det. Og her er det også amming annenhver time... Så du er ikke alene Godt å høre at jeg ikke er den eneste. Synes andre virker å ha "supersovere" som spiser mye, men til gjengjeld spiser sjeldnere. Men jeg må jo innrømme at jeg gleder meg til Junior kan klare seg med mat litt sjeldnere han også. Det er så utrolig vanskelig å planlegge ting når han må ha mat så ofte. Bare det å komme seg ut på trilletur er ikke bare-bare. Jaja; jeg skal være fornøyd jeg altså, for ellers er han jo snill som dagen er lang. :-D Nå kommer jeg snart sørover Håper bare vi får tid til et møte.. Vet fortsatt ikke når vi drar, mannfolk vet du Gubben&co får det nok travelt med å gjøre ting klare til dagen etter, men jeg har forstått det slik at jeg kan lure meg unna.. Blir det kave å komme seg ned til byen, tror du? Blir turen noe av altså? Så gøy da! Håper bare vi får sjansen til å møtes ja. Det hadde vært så koselig! :-D Mener du å komme seg fra meg og ned til byen? Neida, det er slett ikke vanskelig. Har du bil? I tilfellet er det bare ca 15 minutter å kjøre, på hovedveien. Så det er så lett atte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sense Skrevet 27. mai 2008 #5246 Del Skrevet 27. mai 2008 Tenkte på for deg å komme til byen. Jeg tror ikke jeg får mulighet til å stikke av med bilen før sent, iom at mannfolka skal gjøre den klar til lørdagen, og jeg tror ikke jeg tør busse alene Jeg må legge hodet i bløt og tenke litt, tror jeg.. Snakke litt med mannen og, og si han får finne ut når vi skal kjøre. Kjører vi tidlig- sånn ca kl 14, kan det være jeg får ta bilen en tur, tror de andre kjører avgårde i 16 tiden... tenke tenke.. Kommer sterkere tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #5247 Del Skrevet 28. mai 2008 Tenkte på for deg å komme til byen. Åja.. *treg i oppfattelsen* Men det er jo fortsatt et par dager igjen, så vi får se hva vi får til. Bare si ifra til meg når dere kommer og når du regner med at du får tid til å treffes, så ser vi hvordan vi gjør det. :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #5248 Del Skrevet 28. mai 2008 Junior har blitt forkjølet. Han har egentlig vært det i to-tre dager nå, og jeg hadde håpet at han skulle blitt bedre til nå. Men det har han ikke. Håper ikke det er meg som ikke har kledd ham godt nok eller latt ham ligge for lenge med verandadøra åpen (trodde egentlig det var trekk det gikk på jeg).. Jaja, det er jo ikke livstruende akkurat. En forkjølelse dør man ikke av, men synes bare litt synd på ham når nesa tetter seg og han stresser med spisinga. Prøver å bruke nesesugeren mest mulig, men jeg får ikke med meg alt. Dessuten vil jeg ikke voldta nesa hans for mye med den heller.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sense Skrevet 28. mai 2008 #5249 Del Skrevet 28. mai 2008 Dakars Junior Selv om det ikke er alvorlig, er det ikke særlig gøy når de små blir forkjøla. Er jo ganske så stakarslige fra før av, og når de ligger der og er tette og hoster og nyser blir det liksom enda verre.. Har du prøvd å dryppe morsmelk i nesen hans? Vi skal nok finne utav det på et vis. Nå ser det ut som at bilen blir pakket i morgen.. Er ikke helt avgjort enda, men isåfall er den mer tilgjengelig på fredag :-D Men, det er jo typisk mannfolk å ikke stresse da, her skal vi ta ting på sparket, gitt så jeg vet ikke hvordan alt blir.. Vi kan meldes på fredag så skal vi nok finne en løsning.. Jeg vil møte både deg og Junior!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 28. mai 2008 #5250 Del Skrevet 28. mai 2008 Forkjølelse slipper man vel ikke unna uansett hvor godt du kler på ham og passer på -akkurat som at han kommer til å dette og få skrubbsår og kutt, og du kommer til få noen turer på legevakta før han blir voksen. Jeg var et rolig og fornuftig barn med usedvanlig godt immunforsvar, men noen ting må man gjennom uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #5251 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Har du prøvd å dryppe morsmelk i nesen hans? Vi skal nok finne utav det på et vis. Nå ser det ut som at bilen blir pakket i morgen.. Er ikke helt avgjort enda, men isåfall er den mer tilgjengelig på fredag :-D Men, det er jo typisk mannfolk å ikke stresse da, her skal vi ta ting på sparket, gitt så jeg vet ikke hvordan alt blir.. Vi kan meldes på fredag så skal vi nok finne en løsning.. Jeg vil møte både deg og Junior!! Nei, jeg har ikke dryppet melk i nesa hans. Men det har egentlig ikke vært nødvendig heller, for det har han klart utmerket selv. Han søler så når han spiser, så det spruter melk overalt. Og senest i går fikk han skylt nesa skikkelig, da det rant melk i strie strømmer ut av nesa hans når han spiste. Vet ikke om det er jeg som har for kraftig sprut eller hva det er, men akkurat nå er det jo veldig praktisk. Gøy at det virker som vi får til et treff denne gangen! Venter spent på melding fra deg. :-D Forkjølelse slipper man vel ikke unna uansett hvor godt du kler på ham og passer på -akkurat som at han kommer til å dette og få skrubbsår og kutt, og du kommer til få noen turer på legevakta før han blir voksen. Jeg var et rolig og fornuftig barn med usedvanlig godt immunforsvar, men noen ting må man gjennom uansett Ja, det har du helt rett i. Og særlig nå på våren er det fort gjort å bli forkjølet. Det er lett å bli lurt av den sterke sola, det er ikke like enkelt å huske på at lufta i seg selv er ganske skarp. Takk for kloke ord! Endret 29. mai 2008 av Bippe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #5252 Del Skrevet 29. mai 2008 Her har vi hatt en grei natt. Junior skulle opp å spise tredje hver time, og det var deilig. Til vanlig er det jo annen hver time, så jeg nyter de gangene han spiser sjeldnere. Han er fortsatt forkjølet, Jeg dro ut DEN maskuline busa fra nesa hans på morran. Tror han synes det var deilig å få den ut, men han var såp sulten akkurat da at han ble skikkelig sint. Han strigråt helt til han fikk maten i munnen. Han er mer utålmodig nå enn før merker jeg, men det er vel sånn det skal være. Ellers hadde han en litt klengete dag i går. Han skulle helst ikke sove alene i kurva. Hver gang jeg la ham ned, sov han en bitteliten stund for så å våkne og mase på meg. Da jeg tok ham opp, gikk det ikke lange stunden før han sovnet i armene mine. Sånne runder hadde vi mange av i går, og da får man i grunnen ikke gjort så mye annet. Håper det er bedre i dag. Men nå er det en som er sulten her. Best jeg går og gir ham litt mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 29. mai 2008 #5253 Del Skrevet 29. mai 2008 Du vet du er spedbarnsmor når det å bli vekket hver 3. time føles som luksus... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #5254 Del Skrevet 29. mai 2008 Ja, du kan få sagt det! Nei, nå er han jammen sulten igjen! Det er bare halvannen time siden sist, men han sovnet fra og fikk nok ikke spist seg helt mett. Jaja, jeg får vel gå å sette i gang meieriet igjen da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #5255 Del Skrevet 29. mai 2008 Nå har faktisk Junior sovet en stund i vippestolen, og jeg har fått spist litt samt bestilt dette sjalet i brunt. BabyBjørnen jeg fikk av Sense passer nemlig ikke helt til min kropp. Jeg får så vannvittig vondt i ryggen etter kun 5 minutters bruk, så dessverre må jeg prøve noe annet. Prøver meg på et slikt sjal siden det først var på tilbud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #5256 Del Skrevet 29. mai 2008 Hmm, dagboka mi ligger visst fortsatt på graviditetsforumet. *treg* Jeg er garantert ikke gravid igjen, så da er det kanskje greit å flytte den? *sende PM til vimse* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimse Skrevet 29. mai 2008 #5257 Del Skrevet 29. mai 2008 Done Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sense Skrevet 29. mai 2008 #5258 Del Skrevet 29. mai 2008 Oki... Nå tror jeg vi har programmet for morgendagen klar. Det blir ganske bånn gass, så om det går greit, kommer jeg og gubben innom når vi ankommer byen. Du må si fra om det ikke passer at vi kommer, om du ikke vil han skal bli med osv. Tror jeg får tid til å stikke innom her en tur eller to før vi reiser, ellers så sender jeg mld utpå dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #5259 Del Skrevet 30. mai 2008 Så koselig at dere kommer begge to! Dette blir kjempebra. Men jeg har ikke så mye å servere altså, og huset er langt fra plettfritt. Bare så du vet det.. Når sånn ca kan jeg vente at dere er her? ---- Og tusen takk til vimse! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sense Skrevet 30. mai 2008 #5260 Del Skrevet 30. mai 2008 IKKE stress. Vet godt hvordan det er å være småbarns mamma, og jeg vet veldig godt hvor lite tid der blir til overs til husstell og div Vi kommer ikke for å se på ryddig (evt div rot ) hus eller spise.. Bare så du vet det Går alt etter planen, kjører vi avgårde rundtom kl 14. Så går det vel 2-2,5 time ned.. Så.. Rundtom kl 16-17. Kanskje litt før og. Er jo ikke vandt til å kjøre nedover uten ungene, og da blir det alltid noen stopp, men det blir kanskje ikke nødvendig i dag.. Jeg melder når vi nermer oss Jeg finner ikke adr din på gps'en, så det blir kanskje litt roting før vi finner frem. Sender deg pm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå