Gå til innhold

Galehuset

Catus

Anbefalte innlegg

ja, vet! :) Vi får satse på at jeg har fått opp motivasjonen til å begynne å trene igjen til jeg er ferdig med dietten ;)

Men at du har noen kilo nå er jo heeelt normalt da, jeg hadde også det etter fødselen. Men de rant fort av når jeg hadde ammet i ca 2-3 måneder. da veide jeg mindre enn hva jeg var før jeg ble gravid.

Så du må ikke tenke på sånt nå :) bare vent til du har ammet en stund, så skal du se at det meste forsvinner!

Bra at Junior er glad i pupp da! ;)

nei, nå tror jeg at jeg må finne meg en yoghurt eller noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neida, jeg tenker ikke så mye på vekten min enda. Jeg vet det er normalt å ikke være seg selv igjen så kort tid etter en fødsel. Fkatisk så er jeg nesten litt stolt av kroppen min, for det kunne faktisk vært så mye verre! Jeg kunne jo endt opp med å legge på meg 30 kilo i svangerskapet. Og når det ble med 14-15 kilo, skal jeg være fornøyd med det altså.

Jeg går bare og venter på at bekkenet skal bli bra samt at sola skal komme tilbake, slik at jeg kan ut og trille litt. Har ambisjoner om masse trilleturer i løpet av sommeren, så jeg satser på at det også skal hjelpe på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er deilig å være ute å trille! :)

Ihvertfall nå som været er så fint!!

Nei,jeg får prøve å finne ut noe lurt til middag. Spørs om vi ikke må dra på butikken en tur. Har kun en kjøttdeig, må nesten finne noe man kan lage utav den!

ha en fin dag videre Bippe-mor! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk i like måte, vennen! :klem:

Her blir mannen sen fra jobb i dag, og dermed slipper jeg å lage middag. Det er litt deilig å slippe å fundere på hva jeg skal lage, men aller helst ville jeg hatt ham her sammen med oss da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det fint å være aleine bare du og junior? Du virker jo så rolig og avbalansert i det du skriver her inne, så magefølelsen min sier at det går bra ;)

Tror jeg skal besøke ei lita snuppe i kveld, det er jo en uke siden sist :overrasket::hoho: Og satse på at hun ikke gidder drite på meg denne gangen... :ler: Tenk, det er ikke bare foreldre som får et annet forhold til bæsj når det kommer små, det er omgivelsene også :fnise: Kattene synes vel det lukter lekkert de også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er han ikke skjønn? :rødme:

Jeg skal absolutt gi pumpen mange sjanser til. Jeg er jo avhengig av å bruke den før jeg skal ut i offentligheten. Og som jeg sa til Ghost over her, vil jeg ikke gå over til MME bare fordi pumpen er litt tungvinn nå i starten. Baren jeg øver meg litt mer, så går det sikkert bedre. ;)

Og ja; det er en manuell Avent-pumpe jeg har.

Den skjønneste gutte-babyen jeg har sett på veldig veldig lenge!!!!

Lurt å gi den en sjangse til ja, det hjelper kanskje med puter/dyne i ryggen eller noe sånt.. Husker ikke nøyaktig hvordan jeg gjorde det for å få det behagelig, men husker jo godt den der bøyde stillingen.. Går kanskje å ligge på sofaen/sengen!?

*tenker høyt*

:ler:

Og.. Det kan jo være du plutselig klarer å amme offentlig.. Det kan jo forandre seg når du blir mer trygg på alt, det er jo ganske nytt enda..

Jeg var ganske beskjeden med eldstejenta, men klarte meg noen svært få ganger ute, da med svære gulpekluter alle veier for å ikke vise noe som helst hud.

Med mini gikk det lettere. Følte meg mye tryggere i alt, og da var det peas of cake, og jeg slappet mye mer av og klarte amme henne lenge.. Med eldstejenta ble det såvidt 3 mnd, med mini til hun var litt over 9mnd.

Blablabla.. :sjenert:

Uansett er det kjempe flott at han tar flaska, og morsmelka er like god oppi den :jepp:

Enig med vimse, at du virker rolig og avbalansert.. Den perfekte mor :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går det fint å være aleine bare du og junior? Du virker jo så rolig og avbalansert i det du skriver her inne, så magefølelsen min sier at det går bra ;)

Tror jeg skal besøke ei lita snuppe i kveld, det er jo en uke siden sist :overrasket::hoho: Og satse på at hun ikke gidder drite på meg denne gangen... :ler: Tenk, det er ikke bare foreldre som får et annet forhold til bæsj når det kommer små, det er omgivelsene også :fnise: Kattene synes vel det lukter lekkert de også :fnise:

Det går veldig fint å være alene hjemme med Junior. Og jeg føler meg ganske rolig og avlappet i forhold til det meste. Men det er mye takket være Junior da. Hadde han ikke vært så rolig og snill så hadde jeg nok stresset litt mer. Jeg ser jo hvordan enkelte av de andre i mars/april-klubben sliter med sine små, så jeg anser meg selv om utrolig heldig! Vi har virkelig fått en drømmestart på foreldrerollen. :-D

Hun har klart å drite på deg, ja? :fnise:

Her har Junior sprayet meg ned med sprutbæsj to ganger på stellebordet. Men sånt må man vel regne med.

Tror ikke kattene merker så mye til det. Vi har bleiebøtte på badet som tar det meste av lukten. Dessuten lukter det ikke så ille så lenge det bare går i morsmelk. Det blir nok andre boller når han skal begynne med fast føde i tillegg. ;)

Jeg håper forresten på at det blir en tur østover på meg i helga! Det er ikke 100 % sikkert enda, men jeg gir lyd fra meg når jeg vet det sikkert. Så håper jeg vi får til å treffes; du, Turbo, meg og Junior!

Den skjønneste gutte-babyen jeg har sett på veldig veldig lenge!!!!

Lurt å gi den en sjangse til ja, det hjelper kanskje med puter/dyne i ryggen eller noe sånt.. Husker ikke nøyaktig hvordan jeg gjorde det for å få det behagelig, men husker jo godt den der bøyde stillingen.. Går kanskje å ligge på sofaen/sengen!?

*tenker høyt*

:ler:

Og.. Det kan jo være du plutselig klarer å amme offentlig.. Det kan jo forandre seg når du blir mer trygg på alt, det er jo ganske nytt enda..

Jeg var ganske beskjeden med eldstejenta, men klarte meg noen svært få ganger ute, da med svære gulpekluter alle veier for å ikke vise noe som helst hud.

Med mini gikk det lettere. Følte meg mye tryggere i alt, og da var det peas of cake, og jeg slappet mye mer av og klarte amme henne lenge.. Med eldstejenta ble det såvidt 3 mnd, med mini til hun var litt over 9mnd.

Blablabla.. :sjenert:

Uansett er det kjempe flott at han tar flaska, og morsmelka er like god oppi den :jepp:

Enig med vimse, at du virker rolig og avbalansert.. Den perfekte mor :Nikke:

Takk for skryt! :rødme:

Jeg prøvde pumpa igjen i går, da da gikk det veldig mye bedre. Så jeg regner med at jeg skal få til dette, selv om det fortsatt er litt ubehagelig for ryggen. Junior slukte melken på flaska iallfall, så han har heldigvis ingen problemer med å veksle mellom pupp og flaske. :-D

Jeg har ingen ambisjoner om å klare å amme offentlig jeg, altså. Dersom jeg mot all formodning likevel skulle klare det, tar jeg det heller som en bonus. *ekstremt blyg*

Om jeg er den perfekte mor er jeg nok mer skeptisk til, men tusen takk! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimse

Jeg ble ikke dusjet i drit heldigvis, det bare rant fint ut både sidelengs og oppover :fnise:

Hadde vært så morsomt om du kom, og det hadde vært knall å se dere!! :hoppe: Og så er det jo :sol: ute, og kanskje det varer hele helgen? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Håper du har en fin fredag og får en flott helg sammen med junior og mannen :hoppe:

Tusen takk for det! Jeg hadde en kjempefin helg, selv om jeg ikke var sammen med mannen denne gangen. Jeg og Junior var på besøk hos mamma fra torsdag kveld til søndag. :)

Takk for en kjempekoselig dag, det var så gøy å se dere begge to!! :hjerter:

Takk i like måte! Det var kjempekoselig at dere ville komme. Og nok en gang tusen takk for den flotte blomsten! Den står på stuebordet ved siden av meg her og pynter så fint! :-D

*kjenner jeg er litt misunnelig på Vimse....*

Det er bare å ta turen sørover det da, snuppa! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt var jeg på besøk hos mamma i helga. Det var veldig godt å komme seg ut fra dette huset; jeg har følt meg litt innestengt den siste tiden på grunn av så dårlig vær.

Vi fikk masse besøk gjennom hele helga av folk som ville se Junior. Det var kjempekoselig å treffe alle sammen, og vi fikk så utrolig mange fine gaver. Blir nesten litt overveldet over alt det flotte vi har fått, både av klær, kosedyr og blomster.

Jeg fikk også kommet meg ut og trillet litt sammen med mamma. Hun var i fyr og flamme og ville vi skulle gå på butikken sammen. Hun måtte jo se om hun kunne treffe noen kjentfolk som hun kunne vise Junior frem til. Hun er som dere skjønner en kjempestolt mormor, og hun savner ham veldig allerede. Det er morro at hun er så engasjert. :-D

Jeg har vært ute på trilletur selv i dag, og det var sååå deilig! Helt herlig vårvær! Var ute i går også, men dristet meg til å gå litt lengre i dag. Det virker som at det har gått bra med tanke på bekkenet. Det går virkelig den rette veien nå! Gleder meg til jeg er helt bra igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott da!! Godt at du begynner å føle deg bedre igjen!

Det er jo nydelig vær nå, jeg har vært ute å klipt plen.. gressklipperen vår står i syv steiner, så jeg måtte avsted og låne mamma og pappa sin.

og nå er jeg en smule sulten....

*spise*

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare innom og gir livstegn fra meg. Dagen har gått med til å sitte med Junior på fanget, amme, bytte bleier, tørke gulp, spise, vaske ørten klesvasker, rydde og sitte i sola.

Jeg har det veldig bra altså; jeg har bare ikke prioritert å skrive på KG i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dere permisjonsmødre får nyte supersommeren jeg bestilte :tunge1:

Endret av Eeyore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det skal jeg gjøre! :-D

Men bare vent til neste sommer, du. Da er det jo din tur til å nyte permisjon og vår tur til å være på jobb. Du får bestille fint vær da også. Jeg skal legge inn et godt ord for deg jeg, så blir sikkert været veldig bra! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp:

I natt sov jeg dårlig. Junior skulle ha mat relativt ofte, og han var veldig urolig fra klokka var halv fem og frem til vi sto opp. Han lå og laget masse lyd hele tiden slik at jeg ikke fikk sove. Mannen sov nok mye bedre enn meg da han kan sove seg gjennom det meste. Men han klaget også på at han hadde sovet dårlig på morgenen. Han endte opp med å hente Junior og ha ham på brystet i nesten en time frem til han skulle opp og på jobb. Junior roet seg noe da, men var fortsatt ikke helt i sovehumør.

På grunn av den dårlige søvnen i natt frykter jeg at jeg kommer til å bli nokså trøtt i dag. Jeg kunne nok ha sovet sammen med Junior på dagtid i dag, men det er så fint vær at jeg heller vil prioritere å få en trilletur. Må nyte sola mens den er her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en urolig natt.. Han sov bra (med matpauser, selvfølgelig) frem til klokka var ca fem, men etter det har jeg ikke sovet stort. :Gjesp:

Godt jeg ikke har noen planer i dag utover å vaske klær og smårydde litt. Får se hva jeg orker av ting og tang. Kanskje det blir en liten trilletur også. Det er jo soooool i dag igjen! :-D

Endret av Bippe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...