Gå til innhold

Galehuset

Catus

Anbefalte innlegg

Jeg brukte bleier de første dagene jeg, og vanlige nattbind etter det. Nettingtruser er lurt å ta med hjem, det gjorde jeg også, så slapp jeg å ødelegge mine egne :)

Tenk at du snart er mamma :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huhei som tida flyr her inne!

Hvilken film skal dere se i kveld? Jeg vil også på kino! (men får ikke med mannen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte bleier de første dagene jeg, og vanlige nattbind etter det. Nettingtruser er lurt å ta med hjem, det gjorde jeg også, så slapp jeg å ødelegge mine egne :)

Tenk at du snart er mamma :dåne:

Bleier håper jeg i det lengste at jeg slipper. Men vi får se hvordan det går. De har vel det på sykehuset dersom det skulle bli nødvendig. Og det er jo heller ikke vanskelig å stikke innom et apotek på veien hjem dersom nattbind ikke skulle være tilstrekkelig. :)

Ja, tenk nå er jeg snart mamma! Jeg tror jeg må :dåne: litt sammen med deg!

Huhei som tida flyr her inne!

Hvilken film skal dere se i kveld? Jeg vil også på kino! (men får ikke med mannen)

Ja, tiden flyr fortere enn jeg klarer å henge med selv! 16 dager er sannelig ikke lenge!

Vi har bestilt billetter til denne filmen. Har bestilt på telefon da, sånn at vi ikke trenger å hente billettene dersom vi finner ut av at vi ikke orker å gå likevel. :)

38 uker! :duskedame:

Innenfor termin :Nikke:

Innenfor termin ja! Hurra! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte gigantbind/bleie den første dagen, det var det jeg hadde på meg da jeg var ferdig operert, så jeg hadde ikke noe valg når det gjaldt akkurat det. Dagene på barsel brukte jeg vanlig bind av typen de har på barsel, minner om lange Saba som bare legges i trusa. Ikke noe klistergreier der nei. Nettingtrusene var faktisk geniale, og ganske så komfortable når jeg ble vant til de! Men fy så lite lekre.. :ler:

Jeg har kjøpt bestemortruser til jeg kom hjem, av typen som kan dras godt opp på magen på grunn av keisersnittsåret. Størrelse 44/46, og jeg er 38 til vanlig. De er helt ok! Jeg brukte nattbind noen dager, så vanlig bind. Ei ukes tid etter fødsel var jeg nede på truseinnlegg, men i forgårs *telle* dag 13 etter fødsel blussa det opp igjen og jeg måtte opp på nattbindstadiet igjen. Nå er jeg på vanlig bind, og blør lite. Jordmor sa at det er helt vanlig at det blusser opp rundt to uker etter fødsel og at det er mange som tror det er mensen som kommer tilbake, men det er bare ei sårskorpe inni der som løsner! Kjekt å vite...

Tenk at jeg kan skrive så mye om mitt eget blod og gørr i andres dagbøker. Jeg skulle skamme meg... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte også bleier de første dagene. Men det var kun mens jeg var på sykehuset. Jeg brukte også nattbleier. Så når jeg kom hjem brukte jeg vel bind i 14 dager tror jeg...

Men er det ikke etter 6 uker en blør pga skorpe også da? Jeg blødde kraftig da iallefall og legekontoret tok meg ikke seriøst. Så ringte mamma(!) jordmor-venninnna si som sa det var helt vanlig. Mener det var etter 6 uker og ikke mens altså.

:dåne: Tenk om noen få dager er livet deres snudd på hodet!!! DET blir kjekt det!!!

Jeg har jo tippet tirsdag så håper du er klar! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk at jeg kan skrive så mye om mitt eget blod og gørr i andres dagbøker. Jeg skulle skamme meg... :sjenert:

:ler:

De gigagigableiene jeg fikk etter KS'et hadde jeg faktisk glemt. De som så virkelig ut som bleier, med "utsving" både foran og bak. Herlige greier.

Hei på deg forresten, Bippe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nettingtrusene på sykehuset er faktisk veldig behagelige og geniale. Jeg brukte bleiene mens jeg var på sykehuset. Prøvde å gå nett til bindene deres, men da ble det fort lekaskje gitt...

Hjemme brukte jeg vanlige truser og bind. Men jeg blødde/spottet i 5 og en halv uke da!

Jeg har brukt Otrivin en gang tidligere, og det var det deiligste jeg har kjent på lenge (har jo vært tett så lenge nå). Det sies at man ikke skal bruke den, men en veldig sjelden gang kan vel ikke skade. Dessuten gidder jeg ikke å være helt overhysterisk heller. Det er da måte på! :Nikke:

Du kan helt fint bruke Otrivin ;) Vi hadde lange samtaler med jordmødre, barnelege og fødselslege etter fødselen, og de sa at det skal MYE til å skade et foster. Kunne brukt paralgin forte hver dag hele svangerskapet og barnet ville sannsynligvis bare blitt født med litt abstinenser. Narkomane føder jo barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk i bleier i begynnelsen her og. Husker ikke hvor mange dager, for var på sykehuset så lenge.

Og de nettingtrusene er ikke så verst, altså, men på ingen måte noe man viser fram til noen og enhver. Geniale etter keisersnitt, i hvertfall.

LIke spent hver gang jeg går inn i dagboka di jeg, nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for masse god informasjon, jenter! Det virker som om det er gigantbind eller bleier det går i den første dagen, samt nattbind og diverse resten av tiden. Veldig greit å vite!

Takk for at dere sa i fra om at blødningen blusser opp igjen etter 2-6 uker også. Jeg hadde sikkert trodd jeg var ferdig til da, så det er veldig fint å vite om.

Hva skulle jeg vel gjort uten dere erfarne mødre! ;)

Nettingtrusene var faktisk geniale, og ganske så komfortable når jeg ble vant til de! Men fy så lite lekre.. :ler:

Jeg har kjøpt bestemortruser til jeg kom hjem, av typen som kan dras godt opp på magen på grunn av keisersnittsåret. Størrelse 44/46, og jeg er 38 til vanlig. De er helt ok!

Nettingtrusene skal jeg stjele med meg 2-3 stykker av, da det er flere som sier at de er geniale. At de er lite lekre gjør ikke så mye, for det blir jo ikke mye sengemorro i den perioden likevel.. :fnise:

Ellers har jeg også kjøpt meg bestemortruser i dag. Kjøpte to stk, så får jeg se hvor mange jeg trenger. Sammen med nettingtrusene holder kanskje det. Hvis ikke er det jo ikke vanskelig å få kjøpt litt flere.

Nei, ikke skam deg! For det er så fint for grønne meg at du vil fortelle litt! :Nikke:

:dåne: Tenk om noen få dager er livet deres snudd på hodet!!! DET blir kjekt det!!!

Jeg har jo tippet tirsdag så håper du er klar! :ler:

Ja, du har tippet i morra du. Men det spørs om du får rett altså, for jeg kan ikke kjenne noen tegn til action. Spørs om det ikke tar enda noen dager til før det skjer noe spennende. ;)

Hei på deg forresten, Bippe ;)

Hei! Koselig du stikker innom! :-D

Er ikke så ille med bleier altså :fnise:

:hoppe: for innenfor termin. Spennende tider framover her nå altså :)

Ja, superspennende!! Nesten mer spennende enn jeg har godt av.. :ler:

Du kan helt fint bruke Otrivin ;) Vi hadde lange samtaler med jordmødre, barnelege og fødselslege etter fødselen, og de sa at det skal MYE til å skade et foster. Kunne brukt paralgin forte hver dag hele svangerskapet og barnet ville sannsynligvis bare blitt født med litt abstinenser. Narkomane føder jo barn :)

Ja, det er sant det. Tror vi har en tendens til å bli litt vel overhysteriske. Men man hører jo så mye som liksom skal være fy-fy at det er vanskelig å orientere seg blant alle forbudene. Men nå har jeg faktisk brukt Otrivinen litt da, så TOTALT overhysterisk er jeg heldigvis ikke. ;)

LIke spent hver gang jeg går inn i dagboka di jeg, nå.

Ja, nå er det spennende! Jeg er like spent hver gang jeg går på do nå jeg. Kikker nervøst etter tegn til slimproppen (gah! Jeg bare HATER det ordet! :eeeh:) hver gang. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det her da?

:klemmer:

Hei!

Her går det bare fint. Var hos jordmor i dag, og alt er bra med både meg og babyen. Blodtrykk er bra, fosterlyden veldig fin og vekstkurven ligger midt på den røde streken. Det kunne ikke vært bedre, sa jordmor! :-D

Ikke har jeg lagt på meg noe særlig heller (utrolig nok, siden jeg har spist så usunt den siste tiden). Vekten til jordmor viste faktisk at jeg har tatt av meg en kilo siden sist. Men det tror jeg er veldig feil (hun hadde ny vekt), for jeg veide meg på nytt da jeg kom hjem og min vekt viser at jeg har gått opp 0,5 kilo. Så nå veier jeg rett og slett 78 kilo (på min vekt, 76,5 på jordmors). Det er ikke så galt egentlig. Skal være fornøyd så lenge jeg holder meg under 80 kilo.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok en runde i byen i stad, etter jeg hadde vært hos jordmor. Skulle kikke litt på persienner og litt annet småtteri. Men det tok sannelig ikke lange tiden før bekkenet slo seg helt vrang og jeg måtte sette meg på en benk og hvile. Det var skikkelig vondt resten av byturen (kjentes ut som om hoftene skulle gå ut av ledd eller knekke), og jeg fikk i tillegg MASSE ubehagelige kynnere. Så jeg måtte rett og slett bare komme meg hjem.

Nå skal jeg spise litt før jeg skal rydde litt i huset. Vi får visst besøk i kveld, og da er det greit at det ser sånn noenlunde ut. Men støvsuginga kan det bare være med, for det orker jeg ikke! Det får holde med rydding og støvtørking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drama-queen Bippe! :sjarmor:

Godt vi har flere alternativer. Tror jaggu ikke nyheten skal gå Daria hus forbi nå. Hun har jo en hel KG-gjeng til sin disposisjon! :ler:

:ler: *ser fram til telefonterror*

Jeg leste noe heeelt annet en småpusling... :sjenert:

:hoho:

:skratte: Du er ikke helt god, du vet det?

Forøvrig ignorerer jeg alt snakk om blod, gørr og nettingtruser... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg så aldri noe tegn til slimproppen jeg (hater forresten også det ordet) ;)

Nei, det er jo ikke alle som gjør det. Men jeg er like spent likevel, bare sånn i tilfellet..

Ja, huff det er et fælt ord! Selv om det dekker godt hva det faktisk er, synes jeg nesten de kan finne på et ord som er litt mer...nøytralt og litt mindre ekkelt.. :Nikke:

:ler: *ser fram til telefonterror*

:skratte: Du er ikke helt god, du vet det?

Forøvrig ignorerer jeg alt snakk om blod, gørr og nettingtruser... :ler:

*ser også frem til telefonterror* :sjarmor:

Ja, bare ignorer du. Jeg skjønner egentlig ikke hvordan en graviditet plutselig gjør at det er greit å snakke åpent om slike ting. Det er rimelig ekkelt egentlig!

Men jeg legger ikke ut detajler om hva jeg finner eller ikke finner i trusa altså. Ett sted går grensa! :eeeh:

At jeg ikke er helt hva da liksom?

*snurt*

Hold godt fast på den falske glorien din nå! :tunge1:

IKke helt koffertfri? :fnise::kyss:

Nemlig! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen action her enda! Det eneste som skjer er dårlig søvn.. :sur:

Jeg våknet kl fire i går natt og fikk ikke sove igjen. Lå bare og vred meg og gikk til slutt ut i stua for å ikke holde mannen våken. Det er jo jordskjelv i senga hver gang jeg skal snu meg, så det er naturlig at jeg forstyrrer ham litt.. :fnise:

Jeg satt i stua og leste i en bok frem til kl ble syv. Da gikk jeg og la meg igjen. Fikk da sove litt.

Nøyaktig det samme skjedde i natt også. Våknet kvart over fire og fikk ikke sove. Jeg satt i stua til klokka var kvart over syv. Da stod mannen opp og jeg gikk og la meg igjen. Fikk faktisk sove etter at han gikk på jobb. Våknet kl ti og kl elleve. Men da var det nok og jeg stod opp. Har allerede satt på en vaskemaskin, men nå skal jeg ha litt frokost. Kjenner jeg er kjempesulten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...