Gå til innhold

Galehuset

Catus

Anbefalte innlegg

God morgen! :Gjesp:

Sukk! Så våknet vi til nok en dag med snø. Kan tro mannen var forbannet da han så det var kommet ca 10 cm i løpet av natta. Han som hadde vært så flink og måket bort ALT fra innkjørselen og bakken opp til huset i forgårs (det kom ikke snø i går). Det er et nokså stort område det er snakk om. Stakkar, jeg synes litt synd på ham. Og jeg kan ikke hjelpe heller. Normalt ville jeg jo ha tatt det selv når jeg først er hjemme hele dagen. Men kroppen min nekter å være med på det.

Kanskje jeg skulle gjøre det likevel, så ender det kanskje opp i fødsel? :sjarmor:

Neida, bare tuller. Tror neppe det hadde vært særlig lurt! Så tror jeg står over. Jeg får heller finne på noe annet i dag. Har blant annet en del klesvask som må tas.

Men først er det frokost. Sulten!

Bekkenet er forresten ikke særlig godt i dag, etter jeg snublet i katten i går. Lever i håpet om at det går seg til i løpet av dagen, dersom jeg bare er flink og slapper av litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vimse

Her er også kommet snø, og jeg er blitt syk og har hjernen halvveis på utsiden føles det som :( Og gjett hvem som er aleine i dag, og har nødt til å ta den snøen...

:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars vimse.. :troest:

Jeg vet hvordan det er å måke når man er syk, det er IKKE morro! Men bare ta det du har nødt til å ta; det aller mest nødvendige, så kanskje sola tar resten i løpet av dagen. Her skinner den nemlig fra blå himmel nå. *krysser fingrene for at den blir hele dagen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ikke sagt det der med sola, for nå snør det for pokker igjen!! :kjefte:

Hvor ble det av den blå himmelen da? Skjønner ingenting jeg.. :klø: *blond i dag*

Men jeg forstår godt at det ville vært fornuftig å måke inne hos guttene ja. Kanskje best at de holdes innenfor gjerdet, ellers kan det jo bli en interessant dag for deg. :ler:

Holder den ene på med ulinga fortsatt, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og der sluttet det og sola kom frem igjen. Nå ser jeg ikke antydninger til skyer på himmelen. Hvordan er det mulig, da?

Herreli, er det jeg som begynner å bli tussete, eller? :klø:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vimse

Pre-ammetåke, er mange som opplever det! :fnise:

Han har sluttet å ule heldigvis, så det var nok naboens tispe som luktet skrekkelig godt en stund, så er det vel bare å vente på neste løpetid :roll:

De har jo meldt ganske fint vær i dag da, har de ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammetåke?

Håper da ikke at det vil bli så galt at jeg ser syner? :fnise:

Jeg så ikke værvarselet i går, så jeg vet ikke hva slags vær de har meldt. Men jeg krysser fortsatt fingre for sol!

Godt at hunden har sluttet å ule, vimse. Det må ha vært rimelig plagsomt! Rart hva damene kan få dem til å gjøre? :fnise:

Her sliter jeg med en stk katt som bare går rundt og mjauer/maser i dag. Hun kan være ganske pratsom til tider, men i dag er hun ekstrem. Hun ville ikke ut heller, så jeg vet sannelig ikke helt hva hun vil. Bare rastløs kanskje?

Ja, nå la hun seg demonstrativt oppå den nye sjenken vår. Hun ser ut som en pyntegjenstand der hun ligger. Lurer på om hun prøver å si meg noe? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et veldig rart vær for tida. Her bytter det på å være blå himmel og å være helt grått. Og snø kommer litt sånn nå og da. I går snødde det noe helt vanvittig her...

Du får kose deg inne mens det laver ned. Deilig med vår, ikke sant? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjempedeilig! :ler:

Men det er faktisk fortsatt blå himmel! Hurra for sola, som forhåpentligvis vil være her resten av dagen!

Men det hjelper egentlig ikke meg så mye. Jeg er like isolert her hjemme. Bakken opp til huset er dekket med snø, og jeg tør ikke bevege meg nedover pga bekkenet. Det var så vondt sist jeg gikk ned på glatta, så det gjør jeg ikke igjen. Men det betyr at jeg ikke får hentet posten en gang. Får se i løpet av dagen om sola smelter nysnøen, så kanskje jeg tør å karre meg oppover.

Katten har roet seg ned nå, forresten. Hun sovnet på sjenken, og ser veldig søt ut der hun ligger. Har krøllet seg sammen som en liten ball og nyter solstrålene som kommer gjennom vinduet. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har både mannen og mamma ringt for å høre hvordan det går med meg. Koselig. :)

Sola står faktisk fortsatt på her, men bakken er omtrent like snødekt som før. Blir visst ingen tur ut på meg i dag heller nei. Men bekkenet mitt krangler så fælt etter å ha snublet i katta i går, så jeg tror ikke jeg hadde hatt store sjansen uansett.. :sukk:

Uh, jeg ble så trøtt. Har egentlig mest lyst til å ta meg en god dupp. Men jeg kjenner det snart er tid for å spise (igjen :sjenert:), så jeg tror jeg drøyer den duppen litt til. Kanskje etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig da! Da slapp du kanskje å måke så veldig mye likevel?

:-D

Her er det bakken opp til huset vårt som er dekket med snø. Og du vet jo hvor bratt den er, pluss at det ikke finnes noe rekkverk å holde seg i. Så da tør jeg ikke prøve å komme meg ned. Tror ikke dette er et hus å bli gammel i, gitt.. :forvirret:

Men på den andre siden; når vi blir gamle har vi vel såpass greit med penger (ferdig med alle lån) at vi må ha fått råd til å gjøre noe med den bakken innen da. Iallfall satt opp et rekkverk eller noe.

Men vi får se. Det er nok uansett lite trolig at vi blir boende her mer enn noen år til. Tiden vil vise.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimse

Jeg har måkt litt, og har vært så lur å satt bilen på utsiden så jeg skal slippe å måke hvis takraset går fra låven. *smart*

Du får binde et langt tau i en av støttene til verandaen og så kan du holde deg i det på vei ned, og dra deg opp etter det på vei opp :legrine::rulle:

Huset i seg selv er jo praktisk, det er liksom bare på utsiden det kan være litt upraktisk, men, jeg tror heller ikke dere kommer til å bo der for alltid :riste:

Kanskje dere flytter denne veien? :lur::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart å sette bilen der, ja. Takras er noe dritt, det vet jeg jo alt om!

I forhold til bilen har vi ingen problemer med takras. Raser det fra garasjen, går det jo motsatt vei av der bilen står. Så går det heller ut over rosene mine. Men pytt, det er bedre enn at bilen står under to meter med snø. :ler:

Binde et tau til verandaen, ja. Synes jeg ser meg selv kravle meg opp og ned som en 90-åring! :hoho:

Om vi flytter din vei, tror jeg nok er heller tvilsomt dessverre. Jeg føler ikke at jeg savner barndomsbyen noe særlig, og jeg tror heller ikke jeg hadde fått mannen med på det. Han kan ikke fordra den byen, nemlig.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest vimse

Jeg fikk noen morsomme bilder i hodet da jeg så for meg du hengende i tauet krabbende opp bakken ja, kunne vært artig å sett! :legrine:

Nei, jeg visste jo egentlig at dere ikke kommer hitover, jaja, da er det lappen for din del da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fikk også noen særdeles morsomme bilder i hodet!

Og lappen ja.. Det er jo et kapittel for seg selv.. :sjenert:

Nei, nå skal jeg raide kjøkkenskapet for å se om vi har noe spennende som går an å spise der. Vet jeg blir skuffet, men jeg MÅ jo sjekke da. Sånn i tilfellet det ubemerket har sneket seg inn noe der i løpet av natta. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde rett! Jeg ble skuffet. :ler:

Det ble kun Rett i koppen-suppe med brød til. Gadd ikke lage noe bare til meg selv, men det ble iallfall noe varmt.

Kom til å tenke på en ting. Når vi har både julenisse og påskehare, hvorfor finnes det ikke noe som heter middagsrev eller noe sånt? Et vesen som kommer inn hver natt og legger spenstige middager klare i (kjøle)skapet? Gjerne nokså ferdiglagede, slik at det bare er å varme opp.

Hvorfor har vi ikke det? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...