Gå til innhold

Galehuset

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var forresten på shopping på torsdag. Kjøpte en entrebenk, en sjenk til å ha i stua og et klesskap. Vi har alt for lite skapplass i huset vårt, og for å frigjøre plass til Junior måtte vi ha et klesskap til soverommet vårt. Fant en billig skyvedørsgarderobe på Skan Møbler. Det var leveringstid på både den og på sjenken, og jeg er litt utålmodig. Men vi får bare vente.. Gleder meg til å få det på plass iallfall, så vil det ligne litt mer på et hjem! :hoppe:

Samtidig var jeg også og kikket på barneutstyr for å få en oversikt over priser og sånt. Men herreli, så dyrt det er! Den vogna jeg har mest lyst på koster pinadø rundt 8000 kr alene! :overrasket: :dåne:

Jeg håper den er billigere i Sverige, ellers vet jeg ikke helt hvordan vi skal få dette til. Har kikket etter brukte vogner på Finn.no, men det virker dessverre å være veldig lite utvalg der.

Selvsagt kan jeg velge en vogn som ikke koster så mye, men jeg er litt avhengig av en vogn med håndbrems. Og det var det jaggu ikke mange vogner som hadde. Vi har så mange bratte bakker her vi bor, så det er nesten et must. Vet ikke om jeg hadde turt å sette utfor uten bremser.. :forvirret:

Akk, i slike tider skulle jeg ønske vi hadde foreldre som kunne hjelpe oss litt økonomisk. Men vi skal nok få det til på et vis. Vi gjør alltid det! ;)

Skrevet

:hoppe: 28 uker :hoppe:

Nå overlever ni av ti barn om de blir født!

Men satser vel på at både du og han holder ut noen uker til ;)

Og så er du over i tredje trimester! :jepp:

Ikke lett å finne det utstyret man vil ha nei. Også så dyrt det er! Vi er så heldig at mamma og pappa, vil kjøpe vogn til oss (pappa ble litt skeptisk da mamma lovte det, men han hadde visst ikke noe han skulle sagt :fnise: ) Hva slags vogn vil dere ha da? Er kanskje ikke så mange med håndbrems nei, har ikke tenkt noe på det, er ganske flatt her.

Ang. magebilder, så kan du jo ta med klær? Bare ha på en ettersittende genser, du må ikke "flashe" noe som helst ;) *Smiske*

Skrevet

Magebilder kan sendes på pm til oss utvalgte. :sjarmor:

Du kan kanskje henge opp en lapp på helsestasjonen - at du ønsker å kjøpe brukt babyutstyr og vogn. Kanskje det er noen som ønsker å selge?

Skrevet
:hoppe: 28 uker :hoppe:

Nå overlever ni av ti barn om de blir født!

Men satser vel på at både du og han holder ut noen uker til ;)

Og så er du over i tredje trimester! :jepp:

Ikke lett å finne det utstyret man vil ha nei. Også så dyrt det er! Vi er så heldig at mamma og pappa, vil kjøpe vogn til oss (pappa ble litt skeptisk da mamma lovte det, men han hadde visst ikke noe han skulle sagt :fnise: ) Hva slags vogn vil dere ha da? Er kanskje ikke så mange med håndbrems nei, har ikke tenkt noe på det, er ganske flatt her.

Ang. magebilder, så kan du jo ta med klær? Bare ha på en ettersittende genser, du må ikke "flashe" noe som helst ;) *Smiske*

Hurra for at ni av ti overlever dersom fødselen skulle starte nå! :hoppe:

Men jeg :dåne: av å tenke på at jeg er i siste trimester..

Av vogner har vi lyst på en TFK Joggster Twist eller en Teutonia Spirit S3. Bare så synd at de er knalldyre begge to.

Jeg fant forresten en annonse på Finn i stad, der noen skal selge en Teutonia 06-modell for kr 1.000,-. Det hørtes billig ut, men jeg har ikke hørt noe fra selger enda. Så vi får se. :)

Ellers takk for smiskinga angående magebilde. :ler:

Vi får se! ;)

Magebilder kan sendes på pm til oss utvalgte. :sjarmor:

Du kan kanskje henge opp en lapp på helsestasjonen - at du ønsker å kjøpe brukt babyutstyr og vogn. Kanskje det er noen som ønsker å selge?

Spørs om det ikke blir på PM ja, dersom det blir noe magebilde. ;)

Det med lapp på helsestasjonen var lurt. Kanskje jeg gjør det.

Skrevet (endret)

Vi har forresten kjøpt vår første ting i dag! Eller rettere sagt; mannen har kjøpt. Han kjøpte en bilstol på eget initiativ i dag, det var skikkelig koselig! :rødme:

Det ble en Besafe Izi Sleep i grått og sort. Mannen har en bekjent som jobber på en butikk som selger denne stolen, og han fikk den til en knallpris. Vi hadde egentlig fått låne en bilstol (har ikke sett den enda), men til den prisen kunne vi ikke avslå å kjøpe. Føles dessuten litt tryggere at den er helt ny, og ikke brukt til tre barn fra før. :)

Edit: Jeg ser linken havner på førstesiden, men for å se stolen klikkes det bare på "produkter". Så kommer man til oversikten over de ulike stolene. Vår er den som er presentert i hvitt, øverst. :)

Endret av Bippe
Skrevet (endret)

Nå har jeg tatt noen magebilder. Lurer på om jeg tør å legge dem ut likevel.. :sjenert:

De ble tatt på vårt fantastisk flotte rosa 80-talls bad (:fnise:). Mannen er ikke hjemme i kveld, så jeg måtte ta dem selv i speilet. Det var ikke så lett å få det til på en bra måte, men det gikk til slutt.

Her kommer et par bilder:

*bilder fjernet*

Endret av Bippe
Skrevet

Ååååååå!! :trist: SÅ utrolig fin mage :rødme: Helt nydelig jo!!!

Skrevet

Tusen takk, snuppa! :klemmer:

Jeg strekker den nærmeste armen i været da. Jeg er ganske kort i livet, så magen min ser nok litt større ut enn den egentlig er dersom jeg ikke strekker litt på meg. ;)

Skrevet

Da er du neimen ikke så stor da, syns jeg.. For den ser ikke noe videre stor ut på bildet..

Ååå.. Tenk snart er han her.. Det har jo gått himmla fort, og 12 uker igjen da.. De fyker avgårde!! Når går du ut i permison?

Skrevet

Åh, det var en nett liten mage :hjerte:

Kjempefin!

Gratulerer masse med ny bilstol. Vurderer den vi og. Er den tung? Synes noen sa den var tung, men man bærer jo ikke så mye på stolen akkurat.

Skrevet
Da er du neimen ikke så stor da, syns jeg.. For den ser ikke noe videre stor ut på bildet..

Ååå.. Tenk snart er han her.. Det har jo gått himmla fort, og 12 uker igjen da.. De fyker avgårde!! Når går du ut i permison?

Nei den ser faktisk ikke så stor ut, jeg ser det selv. Men som sagt ser den større ut med klær på, for da ser du ikke skillet mellom pupper og mage like godt (og ikke går jeg rundt og strekker på meg heller). Kombinasjonen kort i livet og store pupper er ikke alltid like flatterende, skal jeg si deg. ;)

Ja, tiden går himla fort nå! Jeg skjønner ikke hvor tiden etter UL ble av. Den bare forsvant som dugg for sola. :klø:

Jeg går egentlig ut i permisjon 24.mars, akkurat på bursdagen min! Men på grunn av påska som kommer meget beleilig i år, har jeg siste arbeidsdag 19.mars. Og det er jammen ikke lenge til! :hoppe:

Åh, det var en nett liten mage :hjerte:

Kjempefin!

Gratulerer masse med ny bilstol. Vurderer den vi og. Er den tung? Synes noen sa den var tung, men man bærer jo ikke så mye på stolen akkurat.

Tusen takk! :klem:

Jeg vet egentlig ikke om den er tung, for jeg har ikke kjent på noen andre og har dermed ikke noe å sammenligne med. Men jeg kan veie den for deg. :)

Be right back!

Skrevet

Stolen veier mellom 5 og 6 kilo, Monja. Sånn pluss/minus for litt unøyaktig vekt. Men jeg synes egentlig ikke det er så galt. Og som du sier, er det begrenset hvor mye man faktisk går og bærer på den. :)

Skrevet

Så fint alt utstyret til bebisene er nå altså... Da vi kjøpte vårt utstyr var alt så blomstrete og hmm.. konete.. :ler:

Jeg klarte etter mye om og men å finne en Simo combivogn uten blomster, men alle vognene var der noe mørkeblått på.. hrmf.. Og de var like dyre da, heldigvis fikk vi combivogna av svigers, så vi kunne velge og vrake uten å tenke på prisen :-D

Skrevet

Ja, det er kjempemye fint! Kan gå og drømme meg bort i butikkene i lange tider. :rødme:

Dere var heldige som fikk vogn av familien. Verken jeg eller mannen har foreldre som har råd til å hjelpe oss, så vi må klare oss selv.

Men nå har jeg fått tak i den dama som skulle selge den Teutonia-vogna på Finn, og jeg har fått tilsendt flere bilder av den. Det spørs om vi ikke drar og ser på den i morra. Kr 1.000,- for en to år gammel vogn er jammen ikke dårlig! Håper den er like fin som den ser ut til på bildene! :-D

Skrevet

1000 kr er et kupp for en så ny vogn. Da burde du absolutt slå til.

Og jeg synes ikke stolen var så tung. Da blir det nok den på oss. Takk for at du orket å veie den :klemmer:

Skrevet

Så flott da :-D 1000 kr er neimen ikke mye!! Ta deg en tur å se på den.. Du gjør litt av et røverkjøp om den er like fin irl som på bildene :jepp:

Har du på å kjøpe Baby Björn bæresele??

Isåfall kan du få min.. Kjøpte den til mini, og ble brukt et par ganger.. Har den liggende oppe på kottet, og kommer aldri til å bli brukt mer av oss, og gidder ikke legge den ut for salg.

Skrevet
Nå har jeg tatt noen magebilder. Lurer på om jeg tør å legge dem ut likevel.. :sjenert:

De ble tatt på vårt fantastisk flotte rosa 80-talls bad (:fnise:). Mannen er ikke hjemme i kveld, så jeg måtte ta dem selv i speilet. Det var ikke så lett å få det til på en bra måte, men det gikk til slutt.

Her kommer et par bilder:

http://forum.kvinneguiden.no/uploads/12006..._240_200402.jpg

http://forum.kvinneguiden.no/uploads/12006..._240_941351.jpg

Så herlige magebilder da. :rødme:

Skrevet
1000 kr er et kupp for en så ny vogn. Da burde du absolutt slå til.

Og jeg synes ikke stolen var så tung. Da blir det nok den på oss. Takk for at du orket å veie den :klemmer:

Vi skal se på vogna til mandag, og jeg tror vi kommer til å slå til dersom det ikke viser seg at den ser helt annerledes ut enn på bildene. Tenk at vi kanskje kommer så billig unna likevel! :hoppe:

Og ingen årsak for veiing. Det tok jo ikke mange sekundene, og det gikk ikke mange kaloriene til heller. :ler:

Har du på å kjøpe Baby Björn bæresele??

Isåfall kan du få min.. Kjøpte den til mini, og ble brukt et par ganger.. Har den liggende oppe på kottet, og kommer aldri til å bli brukt mer av oss, og gidder ikke legge den ut for salg.

Vi har lånt en bæresele av noen venner. Men dersom du skal kvitte deg med den uansett, tar jeg gjerne i mot altså. Regner med vi skal ha en oppfølger om et par-tre år, og da har vi jo levert tilbake den vi lånte for lengst.

Men ikke gi den til meg dersom dere ikke er sikre på at dere ikke vil selge den, altså! For du kan sikkert få to-tre hundrelapper for den. :Nikke:

Så herlige magebilder da. :rødme:

Tusen takk! :klemmer:

Skrevet
Vi har lånt en bæresele av noen venner. Men dersom du skal kvitte deg med den uansett, tar jeg gjerne i mot altså. Regner med vi skal ha en oppfølger om et par-tre år, og da har vi jo levert tilbake den vi lånte for lengst.

Men ikke gi den til meg dersom dere ikke er sikre på at dere ikke vil selge den, altså! For du kan sikkert få to-tre hundrelapper for den. :Nikke:

Nei gidder ikke legge den ut for salg, har prøvd en gang, mange som ringte på den, men 400 kr var visst for mye.. Da var den ca 1 år gml. og like fin som ny.

Da er det mye kjekkere å gi den bort til noen vi kjenner som trenger den ;)

Siden du har en nå, trenger jeg ikke stresse med å lete den frem :fnise: Men skal snart ta ett opprensk oppe, så da skal jeg pakke den inn og sende den avgårde, like greit å få det gjort, liksom..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...