Gå til innhold

Galehuset

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det håper ikke jeg heller. Krysser fingrene for at det holder seg som det er nå. Må bare passe på å ikke overanstrenge meg, så går det sikkert så fint atte. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*spiser for mye middag*

Stønn.. At jeg aldri lærer! :forvirret:

Skrevet
:ler: Det er ikke så enkelt. Har erfart hvordan det der er. Sist var jeg sulten hele tiden. Tror alltid jeg hadde noe spiselig i munnen :sjenert:
Skrevet

God helg og gratulerer med 15 uker!

Moro med venninne som er gravid samtidig! Ingen av mine venner tenker på barn... men så er jeg jo ganske ung ennå da (22), så det er vel forståelig. Har ei venninne som har lyst på barn, men hun studerer og har to år igjen. Men vi har avtalt at når jeg skal ha nr 2 (vi vil ha to tette), skal hun prøve å få sin første! :ler:

Kjedelig at UL var lengre til enn du trodde da. Men tida går jo ganske fort nå synes jeg i alle fall. Hjelper godt å komme over 12 uker.

Skrevet
:ler: Det er ikke så enkelt. Har erfart hvordan det der er. Sist var jeg sulten hele tiden. Tror alltid jeg hadde noe spiselig i munnen :sjenert:

Det har jeg også. Særlig de første 12 ukene. Selv om jeg prøvde å spise frukt mellom måltidene i stedet for usunne ting.

Nå prøver jeg å begrense inntaket generelt, men jeg lykkes visst ikke så godt bestandig.. :ler:

God helg og gratulerer med 15 uker!

Moro med venninne som er gravid samtidig! Ingen av mine venner tenker på barn... men så er jeg jo ganske ung ennå da (22), så det er vel forståelig. Har ei venninne som har lyst på

barn, men hun studerer og har to år igjen. Men vi har avtalt at når jeg skal ha nr 2 (vi vil ha to tette), skal hun prøve å få sin første! :ler:

Kjedelig at UL var lengre til enn du trodde da. Men tida går jo ganske fort nå synes jeg i alle fall. Hjelper godt å komme over 12 uker.

Du er såpass ung, ja. Jeg er 28, og rekker akkurat å fylle 29 før småtten kommer.

Men jeg har ei venninne som nettopp fylte 24. Hun har allerede et barn på halvannet år, så det finnes flere unge mødre rundt omkring. Og godt er det! For gjennomsnittsalderen for førstegangsfødende er jo blitt så høy den siste tiden. Det er godt at ikke alle rekker å bli gammel kjærring som meg før man får somla seg til å få den første. Så vær stolt av alderen din, du! :tommelopp:

Sikkert lurt med to tette. Det er vel egentlig det jeg også ønsker, med tanke på alderen min. Jeg har selv en gammel mor (hun var 37 når jeg kom til verden), og jeg har sett alle bakdelene med det.

Men jeg tror ikke jeg tør å planlegge to tette allerede nå. Jeg må først se hvor mye energi den første vil kreve. Ligner h*n på pappan sin, er jeg redd det ikke blir mye fritid på meg.. :ler:

Skrevet

Gammel kjerring du liksom. Nåja, jeg er eldre enn deg iallefall ;) Jeg ble jo gravid ca 8 dager før 30 årsdagen min så jeg leder :ler:

Skrevet

Ok da, så er jeg ingen gammel kjerring. Det er ikke du heller, altså! Jeg skulle i grunnen bare snakke pent om alderen til Imli, men man ender visst alltid opp med å tråkke noen på tærne uansett.. :fnise:

Vi er alle i vår beste alder, kan vi ikke si det sånn? :ler:

Skrevet

Usj, i dag er ikke bekkenet helt i humør. Kjenner det kommer i tak ved halebeinet og litt ut i venstre rumpeball. I tillegg har jeg kjent bittelitt i korsryggen, det har jeg ikke merka før.

Men jeg gjorde ingenting i går som skulle tilsi at jeg skulle ha vondt i dag. Men det kan være nettopp det som er problemet. Kanskje jeg rett og slett satt for mye? :klø:

Og jeg som hadde tenkt å gjøre unna en del husarbeid i dag. Tror ikke jeg skal overdrive på det, iallfall..

Skrevet

Gå en tur i skogen :) Det er fin-fint ute nå, mykt og godt for ømme bekken :Nikke:

Skrevet

Vimse! Så koselig å se deg! :klemmer:

Og med gode idéer som alltid. Kanskje jeg rett og slett skulle ta meg en liten tur ut ja. Jeg er ikke så kjent på skogsstiene i boligområdet her, men det skal vel litt til før jeg går meg helt bort. Selv med min ikke-eksisterende stedssans.. :ler:

Skrevet

Koselig med venninner som er gravide samtidig. Her er vi 4 venninner med termin fra 16. januar til 27. mars. Og så skal jo Kykkelikokos flytte til samme sted som meg, så her blir det mye mager og barnevogner :fnise:

Håper du har hatt en fin helg :klem:

Skrevet

Håper bekkenet har blitt bedre.... Å gå en tur i skogen er kjempefint, men jeg tør ikke her for det er hjortejakt enda. Ikke sikkert de klarer å se forskjell :ler:

Skrevet

Er nesten litt smigrende å bli tatt for en smidig hjort da! Men det hjelper vel lite når man blir skutt! :ler:

Har gått tur i dag jeg og, ikke i skauen da. Men fy søren og det blåste og regnte. Var deilig å komme inn da ja. Det er ofte det beste med å gå tur ;)

Vi er alle i vår beste alder vet du.

Skrevet

Jeg er jo også i min beste alder, men hva hjelper vel det når man føler seg som en 12-åring i en 80 - år gammel kropp (skjønner ikke, det begynner å bli litt tungt å gå gravid om dagen.....).

Pass på bekkenet ditt, forebygging er viktig viktig nå :klemmer:

Skrevet
Ta med deg kart og kompass ;)

Jeg er redd det ikke hadde hjulpet meg nevneverdig.. Når man ikke har retningssans, er man heller ikke så flink til å finne riktig retning på kartet.

Det var nok bærbar GPS jeg skulle hatt! :ler:

Koselig med venninner som er gravide samtidig. Her er vi 4 venninner med termin fra 16. januar til 27. mars. Og så skal jo Kykkelikokos flytte til samme sted som meg, så her blir det mye mager og barnevogner :fnise:

Håper du har hatt en fin helg :klem:

Så koselig da! Det er alltid godt å ha flere venninner i samme situasjon. Jo flere jo bedre! ;)

Håper bekkenet har blitt bedre.... Å gå en tur i skogen er kjempefint, men jeg tør ikke her for det er hjortejakt enda. Ikke sikkert de klarer å se forskjell :ler:

Er du så elegant og langlemmet at du ligner på en hjort, er jeg nesten litt misunnelig på deg! :legrine:

Hvis ikke du er hårete og har horn da.. :hoho:

Er nesten litt smigrende å bli tatt for en smidig hjort da! Men det hjelper vel lite når man blir skutt! :ler:

Har gått tur i dag jeg og, ikke i skauen da. Men fy søren og det blåste og regnte. Var deilig å komme inn da ja. Det er ofte det beste med å gå tur ;)

Vi er alle i vår beste alder vet du.

Nei, det hjelper kanskje lite så snart man ligger der med kula i kroppen! :hoho:

Huff for en humor.. :sjenert:

Jeg våget meg ikke ut i går. Var så fryktelig vær her også. Blåste og regnet veldig. Nesten litt storm-aktig.

Det ble å sitte innendørs med mannen i steden. Vi så en film og koste oss med god mat. Ikke å forakte det. :-D

Jeg er jo også i min beste alder, men hva hjelper vel det når man føler seg som en 12-åring i en 80 - år gammel kropp (skjønner ikke, det begynner å bli litt tungt å gå gravid om dagen.....).

Pass på bekkenet ditt, forebygging er viktig viktig nå :klemmer:

12 år? Du er jo ikke kommet i puberteten en gang, jo! :tunge1::ler:

Jeg føler meg også yngre enn det jeg er. Og når man blir spurt om legitimasjon som 28-åring når man kjøper vin og annen alkohol (før jeg ble gravid da, selvsagt ;) ), så hjelper det ikke akkurat på den følelsen.

Skjønner godt at det er tungt å gå gravid på slutten. Men nå har du ikke lenge igjen, angelou! Tenk på det! :hoppe:

Skrevet

Usj, jeg ringte og snakket med sykehuset i dag. Jeg måtte jo ringe for å høre om hvorfor jeg hadde fått to innkallinger. Det viste seg at de hadde gjort to feil:

1. De hadde satt meg opp på UL på to forskjellige datoer. Og det var faktisk UL begge innkallingene gjaldt, selv om det sto noe helt annet på den første jeg fikk.

2. De hadde ikke sett at det sto i henvisningen at jeg skal ha fastende doppler-undersøkelse (selv om jeg gjorde dem oppmerksom på det sist jeg snakket med dem, for ca to uker siden).

Og for å toppe det hele hadde de heller aldri hørt om det forskningsstudiet jeg er med på, og hun jeg snakket med var bare vikar og turte ikke sette meg opp på noe. Jeg må dermed ringe tilbake i morra, for å snakke med den legesekretæren som er mer erfaren.

Helse-Norge på sitt beste, altså! :roll:

Skrevet
Jeg føler meg også yngre enn det jeg er. Og når man blir spurt om legitimasjon som 28-åring når man kjøper vin og annen alkohol (før jeg ble gravid da, selvsagt ;) ), så hjelper det ikke akkurat på den følelsen.

Jeg fikk barnebillett på bussen 14 dager før jeg ble 28 år, og da var det igjen 4 uker til termin. :fnise:

Skrevet (endret)
Jeg er redd det ikke hadde hjulpet meg nevneverdig.. Når man ikke har retningssans, er man heller ikke så flink til å finne riktig retning på kartet.

Det var nok bærbar GPS jeg skulle hatt! :ler:

Så koselig da! Det er alltid godt å ha flere venninner i samme situasjon. Jo flere jo bedre! ;)

Er du så elegant og langlemmet at du ligner på en hjort, er jeg nesten litt misunnelig på deg! :legrine:

Hvis ikke du er hårete og har horn da.. :hoho:

Nei, det hjelper kanskje lite så snart man ligger der med kula i kroppen! :hoho:

Huff for en humor.. :sjenert:

Jeg våget meg ikke ut i går. Var så fryktelig vær her også. Blåste og regnet veldig. Nesten litt storm-aktig.

Det ble å sitte innendørs med mannen i steden. Vi så en film og koste oss med god mat. Ikke å forakte det. :-D

12 år? Du er jo ikke kommet i puberteten en gang, jo! :tunge1::ler:

Skjønner godt at det er tungt å gå gravid på slutten. Men nå har du ikke lenge igjen, angelou! Tenk på det! :hoppe:

Haha, nei får ikke håpe noen av våre med-KGere er hårete med horn, nei ;)

Jeg blir alltid spurt om legetimasjon når jeg kjøper alkohol... Både på polet og i buttikken... Fikk barnebilett på busse forleden også... :sjenert:

Får håpe du får ordning på det UL-tullet da... Hadde vel vært greit om ULen var den første dagen så slipper du å vente så lenge?

Endret av imli

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...