Gå til innhold

Galehuset

Catus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ah! Nå sitter jeg dypt i sofaen, med laptopen på fanget, frokost på tallerkenen og rykende varm kaffe i koppen. Når jeg også vet at jeg har en sjokolade liggende i skapet, kunne vel ikke livet vært bedre?

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvertfall min bestemor  :sjarmor:

Men det var brunt da, og heter bayleys.. Eller hur det nå skrives..  :ler:

Så kul bestemor du har!

Jeg hadde bare en bestemor jeg, og hun døde når jeg var rundt 13. Hun var avholds så det suste, men hun var verdens snilleste mormor! Laget de beste pannekakene i denne verden, husker jeg!

Skal satse på å bli en kul bestemor selv en gang! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestefar har aktivt sjenket sine barnebarn siden de var 15-16 -og er egentlig litt bekymret for meg, som stort sett står over... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kul bestemor du har!

Jeg hadde bare en bestemor jeg, og hun døde når jeg var rundt 13. Hun var avholds så det suste, men hun var verdens snilleste mormor! Laget de beste pannekakene i denne verden, husker jeg!

Skal satse på å bli en kul bestemor selv en gang! :ler:

Jepp.. Hun er kjempe kul :-D

Veldig gøy når det er sånn!!

Etter min mening er det min mormor som lager verdens beste pannekaker.. :ler:

(det er forsåvidt det eneste av det hun lager jeg liker :sjenert: )

Hadde alle besteforeldrene mine+ oldemor i live til jeg var 23, da døde den ene etter den andre på løpende bånd.. Nå er det bare mormor og farmor igjen. De virker ganske seige ut, og kommer til å bli noen år til :-D

Har og bestemt meg for å bli en kul bestemor.. Det er ganske viktig, for både vår egne barn OG barnebarna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestefar har aktivt sjenket sine barnebarn siden de var 15-16 -og er egentlig litt bekymret for meg, som stort sett står over...  :ler:

:overrasket:

Sjenket ham dem fra de var 15-16 år?

Hadde noen prøvd å sjenke min minderårige barn, tror jeg at jeg hadde eksplodert.. :sjenert:

Har og bestemt meg for å bli en kul bestemor.. Det er ganske viktig, for både vår egne barn OG barnebarna...

Blant annet derfor jeg haster litt med å få barn nå også, da min mor begynner å dra på åra (blir snart 65). Dersom det drar ut før jeg blir gravid, er jeg redd hun blir for gammel til å orke å være kul.

Ønsker at mine barn skal kjenne henne som jeg gjør. for hun er verdens beste mor samt bestemor til mine tantebarn! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min mormor er helt super - og lager verdens beste kjøttkaker med kålstuing :)

her er det alltid prat om mat, altså  :ler:

:klem:

Ikke alltid. Tror ikke vi pratet om det i går. Da pratet vi om..

...vel...

...jeg tror ikke jeg går inn på det igjen, var litt overtrøtt da.. :sjenert:

Men denne gangen var det ikke mat som var hovedtemaet altså! Hovedtemaet var tross alt bestemødre. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blant annet derfor jeg haster litt med å få barn nå også, da min mor begynner å dra på åra (blir snart 65). Dersom det drar ut før jeg blir gravid, er jeg redd hun blir for gammel til å orke å være kul.

Ønsker at mine barn skal kjenne henne som jeg gjør. for hun er verdens beste mor samt bestemor til mine tantebarn! :-D

Ja forstår godt at du føler det haster litt..

Mini var bare 1 år da mor døde, så hun husker henne ikke i det hele tatt. Veldig dumt at hun ikke skal ha et minne om henne..

Om eldstejenta blir som meg, er det ikke sikkert jeg når 40 år før jeg blir bestemor.. :overrasket:

Nei, sånt tenker jeg ikke på nå...

Satser på hun er eldre enn det når hun skal begynne å produsere.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om eldstejenta blir som meg, er det ikke sikkert jeg når 40 år før jeg blir bestemor..  :overrasket:

Nei, sånt tenker jeg ikke på nå...

Men tenk så kul bestemor du kommer til å bli da!

Og dersom barnebarna videreførere trenden med å få barn tidlig, rekker du jaggu å bli en kul oldermor også! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tenk så kul bestemor du kommer til å bli da!

Og dersom barnebarna videreførere trenden med å få barn tidlig, rekker du jaggu å bli en kul oldermor også! :ler:

Og tippoldemor...

Nei takk.. De får vente noen år, slik at jeg får "fri" noen år, og lade opp batteriene!! :ler:

Og når jeg er oppladet, da kan de sette igang.. Og jeg skal kosemose alt jeg bare kan.. Le av jentene mine når de er frustrerte over all galskapen ungene deres finner på.. :twisted:

:ler:

Og jeg skal ta dem med meg på turer, ferier.. Masse.. :-D

Her har man planene iorden ja.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:overrasket:

Sjenket ham dem fra de var 15-16 år?

Hadde noen prøvd å sjenke min minderårige barn, tror jeg at jeg hadde eksplodert..  :sjenert:

Var jo ikke akkurat fyllefest han la opp til da, mer av typen en likør til kaffen eller akevitt til julemiddagen. Mamma prøvde å komme med innvendinger en gang han spurte om min da 16-årige søster ville ha en likør, og fikk umiddelbart beskjed: "Det var da ikke deg jeg spurte!" :ler: Ingen som er sta og bestemte i min famile nemlig... ;)

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa var litt fæl da vi var små. Vi drakk alltid tab i helgen, og han hadde seg et glass rødvin. Så drakk vi av samme type glass, og rødvinen hans var så mørk at den kunne forveksles med tab, og gjett om han hadde det morsomt med å bytte glass hvis vi var borte et minutt? Sniken! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal ikke si helt sikkert, men, jeg ser godt for meg at jentene får smake litt når de kommer i 15-16 års alderen..

Grunnen;

Fordi alt som er "forbudt" er spennende og må prøves i den alderen..

Og da blir det med fyllefester, hjemmealene fester osv..

Om ungene finner ut at dette er noe vi får lov til, så blir det kanskje ikke så spennende å utforske så mye..

Er jo ikke sikkert at jeg mener det samme når jentene kommer til den alderen, men det er slik jeg tror nå, hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trikset har vel vært observert i heimen her også :ler:

Å ikke drikke alkohol med barn til stede ble aldri praktisert hos oss -men jeg så aldri noen familiemedlemmer fulle da jeg var barn heller. Så jeg tror nok ikke jeg tok skade av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...