Nightingale Skrevet 27. oktober 2006 #1 Skrevet 27. oktober 2006 Min sønn er 2 år. Vi har kjøpt ny seng til han, men han har nok ikke behov for å flytte over til den ennå. Han viser ingen tegn på at han forsøker å klatre ut av (eller opp i) sengen, og den er heller ikke for kort ennå utenom de gangene han åler seg nedover og blir liggende lenger ned. Mitt spørsmål er: Hvor gamle var deres barn når de flyttet over i "vanlig" seng, og hvor aktive/mobile var de?
14062003 Skrevet 27. oktober 2006 #2 Skrevet 27. oktober 2006 1,5 år og ikke mobil (mtp. ut av sprinkelsenga). Bytta for å slippe noen ulykker når prøvingen av å krabbe ut skulle komme. Funka finfint!
LilleMy Skrevet 27. oktober 2006 #3 Skrevet 27. oktober 2006 Min er 2,5år og var en klatrer tidlig. Men ut av sprinkelsengen har hun enda ikke forsøkt seg, så hun blir nok der en stund til!
Nightingale Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 27. oktober 2006 Og senga er jo ikke noe høy heller, så det er ikke fare for at han slår seg hvis han skulle falle, dessuten har jeg tenkt til å kjøpe sengehest.. Men et tilleggsspørsmål: Hvordan ble den nye senga mottatt, og oppsto det noen problemer med soving, eks. å stå opp og komme ut i stua eller deres soverom?
Gjest Svanhild Skrevet 27. oktober 2006 #5 Skrevet 27. oktober 2006 Datteren vår er nå 4 år og nesten 4 måneder. Hun sover fortsatt i sprinkelseng hun, og har enda ikke begynt å klatre ut av den. Syns faktisk det er meget trygt og behagelig å ha henne i sprinkelsengen, og tenker som så at så lenge hun har god nok plass kan vi jo beholde den?
Jerle Skrevet 27. oktober 2006 #6 Skrevet 27. oktober 2006 Jenta vår var ca 1,5 år når hun begynte å klatre ut av sprinkelsengen sin. Men skikkelig seng fikk hun ikke før nå nylig, nå er hun 3 år. Men det hadde med plassmangel å gjøre, ikke fordi jeg vegret meg for det. Ser ingen grunn til at han ikke skal kunne flytte over, men det kommer jo an på barnet også. Hadde vi hatt plassen, hadde jeg gjerne flyttet snuppa vår over i seng som 2 åring. Men da kan han finne på litt fanteri om morgenen før dere våkner
Tarí Númenessë Skrevet 28. oktober 2006 #7 Skrevet 28. oktober 2006 Sønnen flyttet over i vanlig seng da han var mellom 2,5 og 3 år. Han har aldri prøvd å klatre ut av sprinkelsengen, heldigvis, men det ble trangt i sprinkelsengen
monja Skrevet 28. oktober 2006 #8 Skrevet 28. oktober 2006 Her flytta vi over i vanlig seng da han var 2 år. Han prøvde ikke å klatre ut av sprinkelsenga eller noe, men han stortrives i nysenga si.
14062003 Skrevet 28. oktober 2006 #9 Skrevet 28. oktober 2006 Det gikk helt greit å flytte over i storseng, for det var sånn uttreksseng, så den hadde kanter og viten om at det kunne klatres ut lærtes flere mnd etter at senga var tatt i bruk... Det er nå utrolig kjekt at barnet kan stå opp selv og komme inn til oss for kos på morgenen, i stedet for at vi skal vekkes av hyl og vræl. Men det hender at vi må sitte på utsiden av rommet og passe på til det soves.
Kayli Skrevet 28. oktober 2006 #10 Skrevet 28. oktober 2006 Min sønn har nettopp fått stor seng. Han har akkurat fylt 3 år. Han aksepterte den nye senga med en gang. Søsteren hans flyttet i stor seng da hun var 2,5 år, og hun var ikke så villig til å ligge i den... Måtte legge henne i vår seng for så å bære henne i egen seng da hun hadde sovnet en periode. Er nok veldig individuelt det der.
Gjest Turi Skrevet 28. oktober 2006 #11 Skrevet 28. oktober 2006 Vi flytter snupp når hun blir tre. Har begynt forberedelsene og hun gleder seg. Vi forbereder alle forandringer i lange tider nå, for å unngå de verste trassanfallene. Krysser fingre for at det går bra...
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #12 Skrevet 28. oktober 2006 Datteren vår er nå 4 år og nesten 4 måneder. Hun sover fortsatt i sprinkelseng hun, og har enda ikke begynt å klatre ut av den. Syns faktisk det er meget trygt og behagelig å ha henne i sprinkelsengen, og tenker som så at så lenge hun har god nok plass kan vi jo beholde den? ← Unnskyld meg, men snart 4.5 år og sover i sprinkelseng? Hallo, barnet ditt er ikke noe baby lenger.
Gjest Emera Skrevet 28. oktober 2006 #13 Skrevet 28. oktober 2006 Min fikk storseng da hun var nesten tre år. Hun syntes det var stor stas å kunne gå oppi og utav den som det passet henne. Og det gjorde hun... De første to ukene var hun oppi og utav flere ganger om natten. Det var to slitsomme uker, men det ga seg heldigvis.
Gjest Svanhild Skrevet 28. oktober 2006 #14 Skrevet 28. oktober 2006 Min fikk storseng da hun var nesten tre år. Hun syntes det var stor stas å kunne gå oppi og utav den som det passet henne. Og det gjorde hun... De første to ukene var hun oppi og utav flere ganger om natten. Det var to slitsomme uker, men det ga seg heldigvis. ← Nei det vet jeg vel at hun ikke er. Men så lenge hun har plass nok, ikke klatrer ut av den og fortsatt bruker bleier har hun ikke behov for noen ny seng enda.
Nightingale Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter #15 Skrevet 29. oktober 2006 Skjønner at det er forskjellig i alle familier. Det blir gøy å se hvordan han reagerer. :icon_smile: Vi viste frem bilde av barnerommet med mammutmøblene (har kjøpt kommoden, nattbordet og sengen på IKEA), og spurte om han syntes kommoden var fin, og jada det syntes av var, og det samme syntes han om nattbordet: "Stilig". Men sengen syntes han derimot ikke var fin:"nei" Vi tenkte vi skulle sette den sammen, og sette den inn på rommet hans. Da kan han bli litt vant til den først, og kanskje kanskje komme med forslaget selv til og med. Vi flytter snupp når hun blir tre. Har begynt forberedelsene og hun gleder seg. Vi forbereder alle forandringer i lange tider nå, for å unngå de verste trassanfallene. Krysser fingre for at det går bra... ← Hva slags forberedelser har dere gjort Sissan? Og har dere andre gjort noen før barna flyttet over?
Sahara Skrevet 29. oktober 2006 #16 Skrevet 29. oktober 2006 Jenta mi er snart tre og sover fortsatt i sprinkelseng. Hun har god plass og har heller ikke prøvd å klatre ut, så hun sover nok der en stund til. Storesøster fikk vel ny seng da hun var mellom 2 og 3, men det var fordi lillesøster måtte få sprinkelsenga. Og hun var mye større for alderen.
Gjest Emera Skrevet 29. oktober 2006 #17 Skrevet 29. oktober 2006 Min fikk storseng da hun var nesten tre år. Hun syntes det var stor stas å kunne gå oppi og utav den som det passet henne. Og det gjorde hun... De første to ukene var hun oppi og utav flere ganger om natten. Det var to slitsomme uker, men det ga seg heldigvis. ← Nei det vet jeg vel at hun ikke er. Men så lenge hun har plass nok, ikke klatrer ut av den og fortsatt bruker bleier har hun ikke behov for noen ny seng enda. ← Øh, hæ?
Gjest Turi Skrevet 29. oktober 2006 #18 Skrevet 29. oktober 2006 Emera: Feil quote av gjest - svaret var riktig, men på et innlegget før/etter ditt Hva slags forberedelser har dere gjort Sissan? ← Snakket mye om det. Funnet frem "stor" dyne (dvs barnedyne-har babydyne enda, barnedyna er for stor for sprinkelsenga) og dynetrekk som hører til, som hun får surre med. Lett etter senga på internett (ikke kjøpt enda) - hun får bestemme farge selv (nå vil hun ha lilla - litt vanskelig å finne, redd jeg må male ), snakket om hva vi må flytte på rommet hennes for å få plass etc.
Gjest Svanhild Skrevet 30. oktober 2006 #19 Skrevet 30. oktober 2006 Øh, hæ? ← Ser du har henvist til mitt innlegg. Hva var det du lurte på?
Gjest baby-E Skrevet 30. oktober 2006 #20 Skrevet 30. oktober 2006 Ser du har henvist til mitt innlegg. Hva var det du lurte på? ← Tror hun lurte på hvorfor du quotet hennes innlegg i ditt forige innlegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå