Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #1 Del Skrevet 27. oktober 2006 Hvordan er det egentlig å studere på en diakon-skole (Diakonhjemmet osv)? Er undervisningen preget av at det er en kristen skole, dvs. får man leksjoner om Gud og Jesus osv. i undervisningen, eller er det nøkternt? Kan en ikke-religiøs gå der, uten å gå.. "lei"? Er ikke religiøs, og kan spare meg for å få religion tredd ned i halsen, men har hørt mye bra om stedene som skoler, iht. undervisning osv. Håper noen kan svare :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 27. oktober 2006 #2 Del Skrevet 27. oktober 2006 Jeg har hørt at Diakonhjemmet er en svært bra skolen uten misjonering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobeline Skrevet 27. oktober 2006 #3 Del Skrevet 27. oktober 2006 Jeg hadde praksis sammen med to sykepleiestudenter som kom fra Diakonhjemmet, den ene var personlig kristen mens den andre var ateist. De fortalte at studiestedet har et kristent livssyn, men tvinger ikke dette på studentene. Men tilbudet om deres livssyn er der. Diakonhjemmet har fått god omtale i studieaviser siden de er flinke til å tvinge sitt grunnsyn på elevene. Studiestedet er opptatt av fagene som skal læres, og ikke av religion som en nødvendighet. Og sammenlignet med Høgskolen i Oslo kommer Diakonhjemmet svært godt ut. Studieaviser har avslørt at sykehusene foretrekker sykepleiere fra Diakonhjemmet siden de har størst faglig tyngde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå