Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #101 Skrevet 31. oktober 2006 Jo da, selvsagt. Jeg skjønner bare ikke at det kan være til SÅ stor ergrelse for såpass mange. Det blir litt som med sjamporeklamer - alle klager på reklamen, men de kjøper sjampoen likevel. Så det virker. ← Du burde holde deg til skråblikk og generaliseringer. Det er faktisk ganske mange som ikke går på den verste reklamen og som lever konsekvent. Men på seg selv kjenner man andre, eller hva, Hu i Svingen? Og beklager avsporingen fra trådens egentlige tema.
Hu i Svingen Skrevet 31. oktober 2006 #102 Skrevet 31. oktober 2006 Hårsår? Ja ja, det var ikke ment som et angrep på noen...
Gjest Tanita Skrevet 31. oktober 2006 #103 Skrevet 31. oktober 2006 Nr 1 var litt New York, maskulin og stilig. Nr 2 var koselig og feminin men jeg ville aldri hatt det badet og kjøkkenet. Nr 3 hadde en stor stue men det var alt. Nr 4 var helt flott, men ikke med den svarte sofaen og det lille bordet - ellers stylet helt flott! Nr 5 var just perfect! Nr 6 hadde kule spisestuestoler og sengeteppe.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #104 Skrevet 31. oktober 2006 En ting er at boligstyling skal være nøytral, men ofte passer det jo ikke utvalget av møblene til leiligheten heller. Klart man skal fremheve leiligheten, men ofte synes jeg man ubevisst legger vekt på f.eks. manglene ved en leilighet istedet. For eksempel dropper oppevaringsmøbler i små leiligheter, man begynner jo da å lure på hvor man skal gjøre av tingene sine? Det er det som er den store fordelen med leilgheter som noen bor i, nemlig at man kan se hvordan folk bor i akkurat denne leiligheten. Er det plass til et klesskap, er det plass til kontorpult og bokhylle? Hvor gjør de av tingen sine de som bor her, mao er det plass til å leve her. Jeg bryr meg ikke om hva slags møbler som er i leiligheten, det er jo ikke møbler jeg kjøper. Jeg bryr meg om hvordan plassen kan utnyttes og hva det faktisk ER plass til. ← Et råd til deg: Ikke vær alt for sikker på at personen i den bebodde leiligheten har funnet de perfekte løsningene som du bare kan kopiere. Sjansen er ganske stor for at dere har forskjellige behov og forskjellig personlighet. Du må nok uansett ta med deg målebånd for å sjekke at det er plasstil dine behov! litt må du gjøre selv!
onyx Skrevet 31. oktober 2006 #105 Skrevet 31. oktober 2006 Et råd til deg: Ikke vær alt for sikker på at personen i den bebodde leiligheten har funnet de perfekte løsningene som du bare kan kopiere. Sjansen er ganske stor for at dere har forskjellige behov og forskjellig personlighet. Du må nok uansett ta med deg målebånd for å sjekke at det er plasstil dine behov! litt må du gjøre selv! ← Selvfølgelig går man da ikke ut fra at den som bor i leiligheten har den perfekte løsningen for meg!? Står det noe sted at jeg tror det? Jeg foretrekker egentlig helt umøblerte leiligheter når jeg går på visning, men står valget mellom mangefull styling og en leilighet noen bor i så finner jeg sistnevnte mer informativ ja.
Gjest -eline- Skrevet 1. november 2006 #106 Skrevet 1. november 2006 Var det forresten noen av dere som så den BBC serien med de som begynte med en leilighet til 100.000 pund og skulle style og pusse opp leiligheter helt til de rakk 1.000.000 pund? De to var designere, og stylister (skotter) og så hadde de et snekkerfirma til disposisjon. Jeg tror det var i leilighet nr 2 eller 3 de lærte ord som skapplass, barnevennlig, etc. Leiligheten var sinnsykt lekker, men beregnet på familier - siden det ikke var skapplass, barnesikring på komfyren og et åpent ildsted fikk de ikke solgt den på nesten 7 mnd. Så de måtte til å montere ikea skap på soverommet, overskap på kjøkkenet, barnesikring på komfyren. DA fikk de solgt. Og dette på tross av at det var bagatell messige innkjøp i forhold til prisen på kåken. Etter det laget de aldri innredninger igjen uten at de hadde hatt en grundig undersøkelse av målgruppen, og de hadde alltid skap på soverommet og mer skap og disker på kjøkkenet. ← Jamen de gutta der (Justin&Colin, de er et par) er vel knapt designere... husker at de i løpet av den serien kranglet med byggingeniøren fordi de ønsket å rive en bærevegg som bygging-en rett og slett sa at ikke var mulig å rive: "but you're ruining our design" ...djeez...ikke noe om å designe i forhold til bygning, målgruppe eller noe annet...
Gjest Hovedinnlegger Skrevet 1. november 2006 #107 Skrevet 1. november 2006 Må forsvare meg litt igjen;) Hvis gjennomgangsmelodien der ute hadde vært som litt av det jeg leser her, ser jeg at jeg hadde slitt. Men- jeg kan for min egen del si at mitt firma har svært mye å gjøre, og at vi får masse gode tilbakemeldinger på det vi gjør. Og ikke bare fra selger, som er fornøyd med kjapt salg og god pris, men også fra folk som er på visninger, og fra de som kjøper leiligheten. Flere ganger har kjøper ønsket interiørhjelp fra oss, flere ganger har kjøpere ønsket å kjøpe noe fra visningen/ vite hvor det er kjøpt. Og flere ganger har vi hjulpet selger med interiør på hjemmebane. Faktisk er dette så hyppige forespørsler at vi nå må si nei til dem fordi de går ut over vår hovedprioritering, nemlig åmøblere tomme leiligheter. Vi møblerer nok mer enn enkelte fra mine eksempler, mitt mål er at boligen skal se ut som om man kan bo der. Og vi legger vekt på at det ikke skal bli for likt fra gang til gang. Og jeg møter heldigvis ikke så mye skepsis til daglig;)
Nokia Skrevet 1. november 2006 #108 Skrevet 1. november 2006 Jeg synes absolutt styling har noe for seg, og jeg liker mange av de leilighetene som er lagt frem. (ikke nr 3 og 6!) Jeg ville nok ikke innredet slik selv, men jeg synes det er flott å se! Jeg har en bekjent som for noen måneder siden la ut en leilighet for salg. Bildene var dårlige, sengen knapt oppredd, badet var rotete med fæle håndklær. Leiligheten ble ikke solgt, og det er søren ikke rart!! Nå er leiligheten malt hvit der det tidligere var okergult, men først og fremst RYDDET! Det er også satt inn noen lette møbler i forhold til de grusomme svære skinnmøblene som sto der. Bildene fra leiligheten er veldig mye lekrere nå, og jeg er sikker på at leiligheten blir solgt nå. Så det funker nok! :-)
nostalgia Skrevet 1. november 2006 #109 Skrevet 1. november 2006 (endret) Jeg er heller ikke negativ til boligstyling og ser absolutt at det kan være bra for enkelte - men jeg synes stadig det er kjedelig når man ser for mange flotte (for all del), omtrent identisk stylede leiligheter, rippet for en hver personlighet. Selvsagt skal ikke alt "hverdagsrotet" ligge fremme under en visning, men det skader heller ikke å la det se ut som at det faktisk går an å bo der selv om en har samlet seg en del ting gjennom årene Forøvrig; spurte du ikke om hva vi synes? Da må du vel også være forberedt på å få ærlige svar? Endret 1. november 2006 av nostalgia
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #110 Skrevet 1. november 2006 Forøvrig; spurte du ikke om hva vi synes? Da må du vel også være forberedt på å få ærlige svar? ← Jeg refererer til generell kritikk av fenomenet boligstyling.
Gjest Blondie65 Skrevet 1. november 2006 #111 Skrevet 1. november 2006 Jamen de gutta der (Justin&Colin, de er et par) er vel knapt designere... husker at de i løpet av den serien kranglet med byggingeniøren fordi de ønsket å rive en bærevegg som bygging-en rett og slett sa at ikke var mulig å rive: "but you're ruining our design" ...djeez...ikke noe om å designe i forhold til bygning, målgruppe eller noe annet... ← Ja det var vel akkurat det som var mitt poeng: Design er flott og fancy, men hvis det ikke er fundert i virkeligheten eller markedet man opererer i - ELLER går på bekostning av bærevegger - så har man jo misforstått oppgaven. Til trådstarter: jeg ser helt klart poenget med styling. Jeg skjønner også at man nødvendigvis bruker de samme møblene i flere leiligheter. Det var ikke helt det som var poenget mitt. Poenget er at i de eksemplene du har vist - og i MANGE jeg har sett selv i boligannonser er stylingen lite tilpasset leilighetens særpreg. Man uniformerer leilighetene (som en nevnte akkurat de samme eplene går igjen over alt). Og jeg synes fremdeles at alle de leilighetene du har vist her var gjennomgådene fargeløse, og tilgjengjeld i farger som jeg selv ikke liker. Som du ser av mine eksempler liker jeg noe mer farge.
MiniMjau Skrevet 1. november 2006 #112 Skrevet 1. november 2006 1. Lekkert 2. For "beige" og kjedelig. 3. Hmm...litt rart, for det ser ut som om stuen er en helt annen leilighet, og at det ikke passet inn til resten av leiligheten. stylingen sto ikke til strukturen i gulvet. Gulvet såg mer "ekslusivt" ut enn stylingen som oser Ikea. 4. Helt grei, ungdommelig stue, men veldig rotete helhetsinntrykk. Forskjellige farger i hvert rom. 5. Igjen, for "beige", og stuen såg overmøblert ut fra bildet som er tatt fra vinduet og mot stuen. 6. Helt grei, her også så var stuen helt annerledes stil en resten av leiligheten. Alt for store potter på spisebordet i stuen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå