Gjest gjesta Skrevet 28. oktober 2006 #21 Skrevet 28. oktober 2006 Jeg tror det er mange som lar seg påvirke av styling, men jeg er enig med Onyx - praktiske løsninger er ofte fraværende, det hadde, om noe, påvirket meg negativt. Men da jeg var ung, utålmodig førstegangskjøper hadde jeg gjerne falt for heltheten? Latt meg blende av at det var fancy, smancy? Vet ikke. Huset vi bor i nå var grusomt innvendig, så vi så absolutt mulighetene og ikke det det eksisterende. (men vi forstod nok ikke helt hvor mye arbeid vi hadde foran oss..) Men jeg mener ikke at det er lureri å style en leilighet, så lenge man ikke bevisst skjuler mangler, det må jo bli opp til kjøper å se forbi ymse Bolia-møbler og kliss like vaser dandert ved siden av hverandre. Sånn interiørmessig er stilen leilighetene styles i, dørgende kjedelig, alt er jo dønn likt. Totalt uten personlighet, men det er vel poenget også.
Gjest Gjesta Skrevet 28. oktober 2006 #22 Skrevet 28. oktober 2006 (endret) 3. Håpløs styling. Veldig amatørmessig. ← Jeg likte best nr. 3 nettopp av den grunnen. Det var den leiligheten som så mest ut som det kunne være et hjem, ikke et laboratorium. Ellers så liker jeg ikke at det ligger håndklær på toalettlokket. For det første tenker jeg: æsj! Og for det andre tenker jeg: her er det ikke skap-plass og knagger nok til å ha håndklærne på. Edit: Og så er jeg dørgandes lei av å se den store bøyelampen overalt. Og det var et pluss at det hersens ku-skinnet har fått hvile/gå av med pensjon. Endret 28. oktober 2006 av Spinone
Gjest Kaya83 Skrevet 28. oktober 2006 #23 Skrevet 28. oktober 2006 Så lenge det er snakk om boligannonser bør det vel ikke være for personlig heller? Hva med litt hår i dusjsluket eller en stabel med skitten oppvask? ← Æsj altså.. Da hadde jeg virkelig snudd i døra..
Pauline Skrevet 28. oktober 2006 #24 Skrevet 28. oktober 2006 Nr 1 Likte veldig godt leiligheten. Fine detaljer . Stylingen er for så vidt ok, men det kommer veldig tydelig fram at den er styla. Nr 2 Hele leiligheten virker litt pregløs og blass. Synes stylisten burde brukt litt farver for å få fram særpreg. Kunne vært satt inn hvitevarer på kjøkkenet. Nr 3 Egentlig helt ok. Ingen leilighet jeg ville falt for. Selve leiligheten virker litt mørk mend lite vindu og stylisten får den til å virke lyere ved bruk av transparente gardiner og få møbler. På ”balkongen” for eksempel skinner det opprinelige tunge gjennom. Der kunne det værtgjort litt styling. Nr 4 Veldig sparsomt møblert, sikkert for å få den til å virke større. Helt ok Nr 5 Synes denne leiligheten var fin. Her bygger stylisten videre på stilen som alt er der. Fint og gjennomført. Der kunne jeg godt skrevet meg opp som interessert. Nr 6 Flott leilighet og gjennomført styling som viser særpreget ved leiligheten. Min favoritt. (Parketten er ikke oransje. Det er lakket eik, noe som finnes opprinnelig i mange gamle hus og leiligheter. Det er heller ikke en vanlig komfyr viss du ser etter.) Tror boligstyling absolutt har noe å si for hvorvidt folk blir interessert eller ei. Vi kjøper en drøm om at her kan vi bo og ha det fint. Synes også at boligstylister gjør en flott jobb med å vise boligens potensiale. Tror helt sikkert at bolig nr 3 er ment for en annen gruppe enn nr 6.
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #25 Skrevet 28. oktober 2006 Jeg likte ingen av dem. Men det er tross alt bedre å komme til en stylet leilighet enn en tom leilighet. Men dersom jeg skulle på visning i noen av disse leilighetene, måtte jeg nok "se forbi" møblene, konsentrere meg hardt om å se for meg hvordan JEG ville ha hatt det. Er også enig i at det er vanskelig å se praktiske løsninger, oppbevaringsplasser osv i en stylet leilighet. Da er det bedre å komme til en leilighet hvor det faktisk bor noen!
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #26 Skrevet 28. oktober 2006 Hei trådstarter! Er det du som har stylet disse leilighetene? Jeg synes de fleste var for "tomme" i forhold til hva de som skal bo der har av eiendeler. Mest av alt reagerer jeg på fravær av klesskap på små soverom.
g@brielle Skrevet 28. oktober 2006 #27 Skrevet 28. oktober 2006 Flere enn meg som synes boligstylingen har tatt helt av? Det var mye morsommere å se på boligannonser for noen år siden, da man faktisk kunne få se hvordan folk bodde! Nå ser jo alt "likt" ut. Synd for en nysgjerrigper som meg, som har lyst til å få et bilde av hvordan norske hjem egentlig ser ut
Gjest Sille Skrevet 28. oktober 2006 #28 Skrevet 28. oktober 2006 Nr 6 Flott leilighet og gjennomført styling som viser særpreget ved leiligheten. Min favoritt. (Parketten er ikke oransje. Det er lakket eik, noe som finnes opprinnelig i mange gamle hus og leiligheter. Det er heller ikke en vanlig komfyr viss du ser etter.) ← At det er lakkert eikeparkett ser jeg, men den er like fullt oransjefarget i mine øyne. Parkett er vel ikke det som er mest alminnelig i gamle hus og leiligheter, men gulvplank/treplank. Er spent på om det er trådstarter som har stylet disse leilighetene?
Gjest gjesta Skrevet 28. oktober 2006 #29 Skrevet 28. oktober 2006 Mange "penere" gamle leiligheter har original eikeparkett på gulvene. Gjerne lagt i sjakkmønster eller fiskebenmønster, altså ikke noe trestavs klikkparkett som den vi stort sett bruker i dag.
BergensAnd Skrevet 28. oktober 2006 #30 Skrevet 28. oktober 2006 Mange "penere" gamle leiligheter har original eikeparkett på gulvene. Gjerne lagt i sjakkmønster eller fiskebenmønster, altså ikke noe trestavs klikkparkett som den vi stort sett bruker i dag. ← Beklager, (eike-)parkett er uansett aldri vakkert *grøss* Sier en som mener parkett er Guds straff til menneskene.
Gjest gjesta Skrevet 29. oktober 2006 #32 Skrevet 29. oktober 2006 Beklager, (eike-)parkett er uansett aldri vakkert *grøss* Sier en som mener parkett er Guds straff til menneskene. ← Med "penere" mener jeg ikke vakre, men at det var hos folk med god råd og staselige leiligheter man fant heltre eikeparkett. Jeg personlig syntes det er flott, men det er jo en smakssak.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #33 Skrevet 29. oktober 2006 leil 1 var råflott. leil 2-4 var kjedelig 5 og 6 var ok
punkyB Skrevet 29. oktober 2006 #34 Skrevet 29. oktober 2006 1. http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...s=41&adTypeId=1 Dette er en av de jeg liker. Enkle men effektfulle 'sylinger' som gardiner og bilder. Farger som matcher hverandre. 2. http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...s=91&adTypeId=1 Her synes jeg stylingen var dårlig. Ikke så mye og jeg synes ikke de tingene som er brukt passer sammen. De tilfører ikke leiligheten noe - den virker tom. Poenge med styling er jo atdet skal være få ting - men allikevel skal leiligheten være koselig og innbydende. Denne var det ikke. 3. http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...=128&adTypeId=1 Denne får litt samme dom som nr. 2 . Virker kald og tom - bare noen tilfeldige ting som er strødd rundt på border . Tilfeldig sammensatte farger. 4. http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...=178&adTypeId=1 Her var soverommene ok men stua ikke så bra. Mener vel også at fargene burde matche gjennom leiligheten. 5. http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...=211&adTypeId=1 Denne var bra og ligner nr. 1. Fargene matcher bra - og passer leiligheten. Få men effektfulle ting. 6. http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...s=38&adTypeId=1 ← Her var stuen ok - resten ikke noe særlig. SYnes vel stuen ser moderne og bra ut men de andre rommene ganske umoderne. Stylingen endretikke noe på det inntrykket. Resultatet er at jeg liker nr. 1 og 5 best. Samme stylist?
Donpedro Skrevet 29. oktober 2006 #35 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg syens stylede boliger er kjipe. Holder massevis for min del (som kjøper) at de som bor der rydder vekk en del ting og lar noen hovedmøbler stå. Irriterer meg også over at oppbevaring aldri blir prioritert ved styling. Vaniljelys lukter dritt og epler ler jeg av. Kombiner dette med en megler som snakker om "nydelig atmosfære", så spyr jeg.
BergensAnd Skrevet 29. oktober 2006 #36 Skrevet 29. oktober 2006 Med fare for å kjøre trådstarters spørsmål helt ut i grøfta lurer jeg på dere som er så negative til styling om dette er noe alternativ: Tapeten vår Linoliumen vår (legg særlig merke til den svært så smakfulle mesinglista som holder skjøtene på plass ) Eller faller bildene fra huset vårt i kategorien "oppussingsobjekt"
Gjest Hovedinnlegger Skrevet 29. oktober 2006 #37 Skrevet 29. oktober 2006 Nei, det er ikke meg som har stylet disse;-) Og det er riktig som det er antydet her, leil. 1 og 5 er stylet av det samme firmaet. "En pen styling er fint å se på, men for meg finnes det ikke realistisk. Det er ikke hakket mer representativt enn en tom leilighet, for eksempel. Jeg vet at det aldri, aldri kommer til å se sånn ut hjemme hos meg, så for min del kunne selger ha spart seg utgiften. Det er jo hyggelig å se på noe pent, men dørgende kjedelig som jeg er konsentrerer jeg meg utelukkende om kvadratmeter, standard på VVS og forventet husleieøkning." Men en leilighet der det bor folk blir vel sånn sett aldri representativ, fordi du aldri kommer til å ha det slik som de har det heller. Så det du sier er at du uansett ikke bry deg om møblene som står der, og klarer å se forbi dem. Bra for deg! Men en møblert leilighet selges uansett fortere enn en umøblert, så for noen må det ha litt betydning? Og til dere som synes det ser tomt og upersonlig ut: Det skal være det! Selvsagt ikke ekko- tomt, men det skal ikke være for mye! (Jeg er enige med dere i at noen av de stylede leilighetene er vel knapt møblert.) Med for mye møbler ser man ikke selve leiligheten, og det er jo den man skal se! Samme med personlige stiler, de kan ofte stå i veien for å se selve leiligheten. At det mangler garderobeskap i leiligheter kan man ikke skylde på stylisten, de faste installasjonene er det eier av leiligheten som står for. Tomme hull på kjøkkenet istedenfor hvitevarer- vel, ingen boligstylister har et vell av hvitevarer i sitt sortiment. Det hadde blitt for kostbart å kjøpe inn, for kostbart å få flyttet, og for risikofylt å flytte rundt på. Personlig synes jeg ikke at de "hullene" i kjøkkeninnredningen betyr så mye, alle vet jo hva som skal stå der!
Gjest Hovedinnlegger Skrevet 29. oktober 2006 #38 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg syens stylede boliger er kjipe. Holder massevis for min del (som kjøper) at de som bor der rydder vekk en del ting og lar noen hovedmøbler stå. Irriterer meg også over at oppbevaring aldri blir prioritert ved styling. Vaniljelys lukter dritt og epler ler jeg av. Kombiner dette med en megler som snakker om "nydelig atmosfære", så spyr jeg. ← De fleste boligstylister vi si at et bebodd, pent og ryddig hjem er det beste å legge ut for salg. Så jeg er enig med deg der! Stylistene kommer oftest inn når leiligehetn står tom. Og duftlys er blitt en klisje som vi sjelden benytter oss av. Epler- vel, det er ikke noe boligstylister bruker, for mye jobb å bytte ut til friske før hver visning:-)
onyx Skrevet 29. oktober 2006 #39 Skrevet 29. oktober 2006 Finnes det tall som viser at leiligheter som er stylet selges fortere og for er enn om de ikke var stylet? Synes å huske at et boligprogram på TVN (?) stylet en leilighet/enebolig i hvert program uten at det nødvendigvis gav spesielt utslag i salgsummen.
onyx Skrevet 29. oktober 2006 #40 Skrevet 29. oktober 2006 Med fare for å kjøre trådstarters spørsmål helt ut i grøfta lurer jeg på dere som er så negative til styling om dette er noe alternativ: Tapeten vår Linoliumen vår (legg særlig merke til den svært så smakfulle mesinglista som holder skjøtene på plass ) Eller faller bildene fra huset vårt i kategorien "oppussingsobjekt" ← Det er vel ikke ekte linolieum? Ser ut som god gammel 70-talls vinyl.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå