Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #1 Skrevet 27. oktober 2006 Her kommer seks leiligheter stylet av profesjonelle boligstylister. Vær med å stem på den dere liker best. Gå kjapt igjennom bildene og gi poeng etter førsteinntrykket, fra 1-10. Gi gjerne en liten kommentar også. Her kommer de: 1. http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...s=41&adTypeId=1 2. http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...s=91&adTypeId=1 3. http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...=128&adTypeId=1 4. http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...=178&adTypeId=1 5. http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...=211&adTypeId=1 6. http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...s=38&adTypeId=1
onyx Skrevet 27. oktober 2006 #2 Skrevet 27. oktober 2006 Tja, synes vel ikke noen av de utmerket seg som spesielt bra. Så like kjedelige og uinteressante ut alle sammen, veldig tydelig at de var stylet. Det var ingen av interiørene som var spesielt tiltrekkende eller utnyttet leilighetene maksimalt. I den ene hadde de til og med droppet å sette inn hvitevarer på kjøkkenet! Hva er poenget med å style en leilighet og så droppe hvitevarer på kjøkkenet? Det som irriterer meg mest var dog den voldsomt overdrevne bruken av vidvinkel. Synes det er lureri, fordi mange tror jo at det faktisk er så stort som det ser ut som. Og til syvende og sist, de fleste som går på visning kjøper leiligheten og ikke møblene...
BergensAnd Skrevet 27. oktober 2006 #3 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg veit ikke hva du skal med svaret mitt, men siden jeg har tid så skal jeg svare deg. Uten tvil likte jeg 1 og 5 best. 1 fordi jeg likte materialevalget, alt så naturlig ut. Og så elsker jeg brede plankegulv! Og fem fordi den var så tøff, veldig maskulin. Jeg kunne godt tenkt meg å plassert samboeren min der (og gått en liten tur til nr. 1 ). De andre leilighetene var litt mer ... rotete? Det var så mye i mange av dem. Fint, gjerne det, men litt mye. Håper dettte kan hjelpe deg?
Gjest Jente_81 Skrevet 27. oktober 2006 #4 Skrevet 27. oktober 2006 syntes alle var veldig sterile................. likte ingen av dem....
Hu i Svingen Skrevet 27. oktober 2006 #5 Skrevet 27. oktober 2006 1. Gjennomført styling. Jeg hadde kjøpt den hvis jeg fikk med Eames-stolene. 2. Nei. Pregløst. 3. Håpløs styling. Veldig amatørmessig. 4. Ikke særlig stilsikkert. 5. Gjennomført (kanskje litt for mye?). Likte dette, bortsett fra gardinene. 6. Nei. For 90-talls.
Gjest Hovedinnlegger Skrevet 27. oktober 2006 #6 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg jobber som boligstylist, og synes selvsagt det er interessant å høre hva folk finner tiltalende og ikke. Takk for svar! Jeg har en annen oppfordring til dere: Finn en leilighet på finn eller tinde som tiltaler dere!
Hu i Svingen Skrevet 27. oktober 2006 #7 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg jobber som boligstylist, og synes selvsagt det er interessant å høre hva folk finner tiltalende og ikke. Takk for svar! Jeg har en annen oppfordring til dere: Finn en leilighet på finn eller tinde som tiltaler dere! ← Vel, jeg kunne ha gjort det hvis jeg hadde hatt veldig god tid, men oppgaven er nok for omfattende til at jeg gidder det.
Gjest Sumiko Skrevet 27. oktober 2006 #8 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg likte faktisk ingen av dem. For kjedelig, for stivt, for sterilt og for upersonlig.
Hu i Svingen Skrevet 27. oktober 2006 #9 Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Jeg likte faktisk ingen av dem. For kjedelig, for stivt, for sterilt og for upersonlig. ← Så lenge det er snakk om boligannonser bør det vel ikke være for personlig heller? Hva med litt hår i dusjsluket eller en stabel med skitten oppvask? For øvrig så bør stylingen speile boligen. Stilkrasj kan være fint, likesom rendyrking av en tidsepoke, men styling for salg bør etter min mening være relativt nøytral, og passe til de typiske trekkene ved nettopp den ene boligen. Endret 27. oktober 2006 av Hu i Svingen
Gjest Sille Skrevet 27. oktober 2006 #10 Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Jeg likte nr. 1 best. Sikkert mye fordi jeg digger ekte gulvplank. Leilighet nr. 6 likte jeg kanskje minst, fordi stylisten har hentet den fæle orangefargede parketten igjen i stæsjet. I motsetning til et par andre over her, så tror jeg faktisk riktig styling har mye å si i forhold til kjøp/salg av leilighet. Man kjøper ikke grønne epler på salongbordet nei (les tidl. innlegg), men man kjøper kanskje en drøm, en stemning, et inntrykk...? Endret 27. oktober 2006 av Sille
BergensAnd Skrevet 27. oktober 2006 #11 Skrevet 27. oktober 2006 Leilighet nr. 6 likte jeg kanskje minst, fordi stylisten har hentet den fæle orangefargede parketten igjen i stæsjet.Enig med deg.
Cata Skrevet 27. oktober 2006 #12 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg likte leilighet nr. 1 best. På en eller annen måte var den mindre "steril" enn de andre (er forøvrig enig med Hu i at styling for salg bør være nøytral). Nr. 6 har jeg på en andreplass, selv om jeg ikke likte kjøkkenet der noe særlig. Det virket malplassert med en vanlig komfyr i den kjøkkeninnredningen. Det burde vært integrert eller i det minste keramikktopp. De øvrige 4 gikk i ett, synes jeg . Men er enig i at det burde vært fylt ut i den som manglet hvitevarer (var det nr. 2?)
Gjest Sumiko Skrevet 27. oktober 2006 #13 Skrevet 27. oktober 2006 Så lenge det er snakk om boligannonser bør det vel ikke være for personlig heller? Hva med litt hår i dusjsluket eller en stabel med skitten oppvask? For øvrig så bør stylingen speile boligen. Stilkrasj kan være fint, likesom rendyrking av en tidsepoke, men styling for salg bør etter min mening være relativt nøytral, og passe til de typiske trekkene ved nettopp den ene boligen. ← Tja, det finnes nå en mellomting
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #14 Skrevet 27. oktober 2006 Likte 1 og 5 jeg. Var litt samme stil, men det jeg likte best med de leilighetene var badene. Og romløsningen i nummer 1. Ellers var de ganske likt stylet da.... Med fargene i bildene og sånn...
Helen Skrevet 27. oktober 2006 #15 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg likte faktisk ingen av dem. For kjedelig, for stivt, for sterilt og for upersonlig. ←
onyx Skrevet 27. oktober 2006 #16 Skrevet 27. oktober 2006 En ting er at boligstyling skal være nøytral, men ofte passer det jo ikke utvalget av møblene til leiligheten heller. Klart man skal fremheve leiligheten, men ofte synes jeg man ubevisst legger vekt på f.eks. manglene ved en leilighet istedet. For eksempel dropper oppevaringsmøbler i små leiligheter, man begynner jo da å lure på hvor man skal gjøre av tingene sine? Det er det som er den store fordelen med leilgheter som noen bor i, nemlig at man kan se hvordan folk bor i akkurat denne leiligheten. Er det plass til et klesskap, er det plass til kontorpult og bokhylle? Hvor gjør de av tingen sine de som bor her, mao er det plass til å leve her. Jeg bryr meg ikke om hva slags møbler som er i leiligheten, det er jo ikke møbler jeg kjøper. Jeg bryr meg om hvordan plassen kan utnyttes og hva det faktisk ER plass til.
Gjest kenneth Skrevet 27. oktober 2006 #17 Skrevet 27. oktober 2006 Men er det ikke sånn at disse stylistfolkene faktisk vet bedre hva vi liker (i kjøpssammenheng) enn hva vi faktisk vet om oss selv? Eller er det hele bare tull? Tipper det er mange som "biter på", men ikke liker tanken på at man blir manipulert.
Hu i Svingen Skrevet 27. oktober 2006 #18 Skrevet 27. oktober 2006 Men er det ikke sånn at disse stylistfolkene faktisk vet bedre hva vi liker (i kjøpssammenheng) enn hva vi faktisk vet om oss selv? Eller er det hele bare tull? Tipper det er mange som "biter på", men ikke liker tanken på at man blir manipulert. ← Ja, antakelig er det i samme gate som sjamporeklamer...
JallaJalla Skrevet 27. oktober 2006 #19 Skrevet 27. oktober 2006 Stylingen i leilighet nr 3 hadde jeg ikke helt sansen for.
Gjest hovedinnlegger Skrevet 28. oktober 2006 #20 Skrevet 28. oktober 2006 Føler stadig at jeg må forsvare jobben min fordi folk stadig mener at jeg driver og lurer folk. Faktum er at 99% av jobbene vi gjør er å innrede leiligheter som ellers ville bli solgt tomme. Og hvor realistisk bilde gir tomme leiligheter? Møblering gjør at man får et riktigere bilde av hvor stor plass det er i en leilighet. Tomme leiligheter virker ofte mindre enn om de blir møblert riktig. I tillegg vil man gjerne gjøre boligen tiltalende, slik som de aller fleste ønsker å gjøre før de skal selge. Skal man selge bilen sørgen men gjerne for at den tar seg pent ut også. Men er det ikke sånn at disse stylistfolkene faktisk vet bedre hva vi liker (i kjøpssammenheng) enn hva vi faktisk vet om oss selv? Eller er det hele bare tull? Tipper det er mange som "biter på", men ikke liker tanken på at man blir manipulert. ← Vi vet jo litt om hva bestemte aldersgrupper liker, men man kan aldri treffe smaken til alle. Men man vet jo at en tiltalende og gjennomført presentasjon virker positivt på folk, akkurat som en ryddig og pen butikk selger mer enn en rotete og kaotisk butikk. Men ingen kjøper en bolig ene og alene pga møblene. Når man bestemmer seg for å kjøpe er det en hel pakke man kjøper; kvadratmeter, beliggenhet, planløsning, utsikt, nabolag, pris, innvendige kvaliteter ++. Det visuelle inntrykket er bare en liten del av alt. Men det er klart at man også blir påvirket på det ubevisste plan, akkurat som at det er lettere å bli fristet til å handle i en lekker presentert butikk!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå