Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #1 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg vet ikke om dette passer best her eller på samlivsforumet. pappa ble sammen med en 20år yngre dame for et halvt år siden. hun er da like gammel som broren min som er 24 år. jeg har lenge merket at forholdet mellom broren min og stemoren min var VELDIG bra. de lo av de samme tingene og alt det der liksom. så en dag hvor hele familien er hos pappa på overnattingsbesøk da han feiret noe jobbgreier hvor han var ute på byen en kveld med kollegaene sine kommer jeg hjem og hører lyder fra gjesterommet. siden vi alle vokste opp på dette stedet sammen før tenkte jeg at det var ei "venninne" av broren min som var på besøk. dem pleide før å ha sex har jeg merka. jeg lar dem gjøre seg ferdig men når dem begge kommer ut av rommet ser jeg at det er stemoren min og broren min. jeg husker ikke helt hva jeg sa der og da men jeg ble sint og lei meg. tenkte på pappa. tankene om pappa for gjennomj hodet mitt. hvor glad han var i stemoren min og hvor forelska han er i henne. ikke nok med at dem har sex men nå vil HUN bryte ut av forholdet og fortsette forholdet med min bror. jeg frykter at hele familien går i oppløsning da jeg var løsmunnet og fortalte mamma og tante alt. mamma ringte stemoren min og truet med å få henne sparket fra barnehagen hun jobber i. kalte henne pedofil noe hun egentlig ikke er men alt er drøyt. hva gjør jeg? ingen har sagt noe til pappa enda. og nå i helga er bror og stemor på hytta til hehnne. jeg vet ingen råd!!!!!
Gjest Chantal Skrevet 27. oktober 2006 #3 Skrevet 27. oktober 2006 Skjønner frustrasjonen din. Fortjener egentlig pappan din dette? Svaret er vel NEI. Si det til han du. Så blir han kvitt denne slemme dama.
Bobeline Skrevet 27. oktober 2006 #4 Skrevet 27. oktober 2006 Den er kinkig. Mest trolig vil han nok finne ut av det. Og jeg vet ikke om det er lurt å si det til han. Jeg hadde nok gjort det, fordi jeg ikke vil at noen skal finne ut i ettertid at jeg visste det uten å fortelle. Men jeg skulle vært veldig sikker før jeg ytret noe om det.
Kylling Skrevet 28. oktober 2006 #7 Skrevet 28. oktober 2006 Eh.. Hvordan kan hun bli oppsagt i barnehagen når hun har vært utro? Er utroskap oppsigelsesgrunn? 5
forelzka Skrevet 28. oktober 2006 #9 Skrevet 28. oktober 2006 Hvordan tror du faren din føler det når han finner ut at alle har vært klar over dette uten å fortelle han det med en gang? Han kommer garantert til å føle seg dolket i ryggen av familien - i tillegg til sviktet av sin nye kjærest. Fortell det du! Det hadde jeg gjort! ....og fortell oss hvordan det går..... 3
Gjest Cosmic Girl Skrevet 28. oktober 2006 #10 Skrevet 28. oktober 2006 Jeg synes ikke du bør si fra til faren din uten å informere de andre. Det er dessverre gjerne budbringeren som skytes, og i en familie ville jeg prøvd å unngå å være budbringeren av slike budskap uansett situasjon. Sett deg heller ned med broren og stemoren din, og krev at de forteller det til pappan din. Si at dersom de ikke har fortalt han det innen 2 uker, gjør du det. Da risikerer ikke du å sitte med dårlig samvittighet fordi du har visst nok du ikke går videre med.
Kylling Skrevet 28. oktober 2006 #11 Skrevet 28. oktober 2006 Ja vis moren er sjefen.. ← Nei, utroskap er ikke en lovlig oppsigelsesgrunn uansett hvem som er sjef. Om hun finner på andre ting hun kan bli sparket for, det er en annen sak.
Lizzee Skrevet 28. oktober 2006 #12 Skrevet 28. oktober 2006 Jaha... For det første syns jeg det er utrolig dumt av deg at du fortalte om dette til moren (og tanten) din. Hva har hun/de med dette å gjøre? Sexlivet til voksne barn og samlivet til ekspartnere er vel ikke noe hun skal legge seg bort i? (true med å få dama oppsagt - hva er det for noe?) Er det broren din som er den store stygge ulven fordi han legger an på dama til faren sin? Er det stemoren som er slem fordi hun blir interessert i en som er på sin egen alder? Eller syns du bare synd på faren din? Er de to unge forelsket i hverandre? Du sier "ikke nok med at dem har sex men nå vil HUN bryte ut av forholdet og fortsette forholdet med min bror." Det er kanskje det mest ryddige hun kan gjøre! Istedenfor å fortsette å være utro mot faren din. Faren din og hans unge damehar kanskje problemer du ikke vet om? Og absolutt ikke har noe med heller. Jeg synes du skulle ha holdt moren din (og alle andre, inkludert deg selv!) utenfor dette. Du tok bror på fersken, med fars dame, ble sjokkert og sa det du mente der og da. Du har egentlig ikke noe mer med det å gjøre enn akkurat det. Hva er du egentlig mest bekymret for? At "stemoren" din skal såre faren din fordi hun har innledet et forhold til broren din? Eller at faren din skal finne ut at du har vært løsmunnet? Skal du snakke med faren din om dette må du kanskje forberede deg på flere typer reaksjoner. Kan hende han ikke synes noe om at du blander deg inn i dette? Ettersom du har vært løsmunnet bør du også være forberedt på at faren din får vite om dette fra helt andre hold. Du har jo fortalt om dette til moren din. Ettersom hun reagerte så sterkt på dette (ref. det du forteller) og tanten din vet det også, er det vel ting som tilsier at "ryktet går". Faren din syns kanskje ikke det er særlig "kult" at du utleverer slike detaljer om hans nye unge dame til ekskona/din mor...? Er faren din en type som ville likt å bli informert om slike ting av andre? Eller er han typen som syns dette er vel privat til at du (eller andre) skal blande deg inn? Du kjenner ham bedre enn alle oss i dette forumet. Men, du har vært løsmunnet.. kanskje best at du da forteller ham dette med en gang før han får vite det av andre? Tenk så pinlig for ham om han får vite om dette fra moren din, fordi du har fortalt henne det.... Du kjenner ham best, du vet svaret!
Gjest gjesta Skrevet 28. oktober 2006 #13 Skrevet 28. oktober 2006 Nei, utroskap er ikke en lovlig oppsigelsesgrunn uansett hvem som er sjef. Om hun finner på andre ting hun kan bli sparket for, det er en annen sak. ← Ja var det jeg tenkte på
Gjest Blondie65 Skrevet 28. oktober 2006 #14 Skrevet 28. oktober 2006 Stemoren din burde skamme seg. Det er hun som burde holde seg på matten å forstå at en yngre utgave enn mannen hun lever sammen med er uaktuelt. Du burde ikke fortalt dette til noen, og i allefall ikke til din mor. Du burde tatt for deg stemoren din og som en tidligere har nevnt forlangt at hun konfronterte din far med dette innen en frist og at du forventet at beskjeden om at så var gjort kom fra din far. Din bror har nok blitt utsatt for fristelser over evne. Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, det er ikke vanskelig å forstå at denne situasjonen er både ekkel og at du trengte råd. Når det nå er gjort, hva skal skje nå. Gå til stemoren din og si til henne at du forventer at hun gjør opp med din far - og avslutter forholdet til din bror. Det hun gjør er å så varig splid mellom far og sønn og for hver dag de holder på blir det verre å bøte på skaden. Gi henne en frist. Dersom hun nekter er det dessverre din oppgave å gå til din far. Informer din bror om at din stemor har nektet å gjøre det slutt med din far/informere han om det og at det da er din oppgave å gjøre det. Kan tenke meg at interessen til din bror muligens vil kjølne av seg selv. Og så må jeg få si til slutt: Hun stemoren din virker ikke akkurat som den skarpeste kniven i skuffen når de holder på i deres felles hjem. De må jo forstå at de kan bli fersket ...
Gjest trådstartern Skrevet 28. oktober 2006 #15 Skrevet 28. oktober 2006 TIL: Lizzee er du helt korket? det er tråss alt sønnen til mamma og tantebarnet til tante. selvfølgelig burde de få vite det!!!! for alt jeg vet kan stemoren min være full av smittesykdommer og så. jeg trengte også noen å betro meg til i en tung stund. det kasn ikke være så vanskelig å forstå? eier du ikke empati?? hun er i allefall forelsket io broren min. ja selvfølgelig syns jeg synd på pappa som går rundt og kjøper dyre gaver til stemoren min, før på henne og alt det der. men broren min er lett å lede og jeg tror ikke han er foeelsket. for det første så er stemoren min DET MOTSATTRE AV PEN. hun har bleket hår som er mislykket med grønntoner i fargen. hun er ikke slank heller yns jeg. MEN DET VÆRSTE: hun er ikke snill!!!! for ingen snill person gjør sånt. ABSOLUTT IKKE. jeg skal snakke med stemoren min i kveld. jeg skal stille henne et ultimatum. det er: enten sier jegf dette til pappa og hun får store øko-problemer ELLER så stikker hun vekk fra huset vårt og blir borte for altid. 'senere vil jeg da ta opp dette med pappa i samarbeide med mamma og tante!!
Gjest trådstartern Skrevet 28. oktober 2006 #16 Skrevet 28. oktober 2006 Eh.. Hvordan kan hun bli oppsagt i barnehagen når hun har vært utro? Er utroskap oppsigelsesgrunn? ← ja her i bygda er det det!!! vi bor på et lite sted og alle kjenner alle. hun får i allefall ikke jobbe der uansett hvor "FLINK" hun er.
Gjest Norwegian Blue Skrevet 28. oktober 2006 #17 Skrevet 28. oktober 2006 jeg skal snakke med stemoren min i kveld. jeg skal stille henne et ultimatum. det er: enten sier jegf dette til pappa og hun får store øko-problemer ELLER så stikker hun vekk fra huset vårt og blir borte for altid. 'senere vil jeg da ta opp dette med pappa i samarbeide med mamma og tante!! Jeg syntes du heller skal snakke med pappaen din å la han bestemme hva han vil gjøre med saken. Det er han stemoren din har vært utro mot, ikke deg.
Gjest trådstartern Skrevet 28. oktober 2006 #18 Skrevet 28. oktober 2006 Jeg syntes du heller skal snakke med pappaen din å la han bestemme hva han vil gjøre med saken. Det er han stemoren din har vært utro mot, ikke deg. ← hva mener du jeg skal si liksom?
Gjest Gjesta Skrevet 28. oktober 2006 #19 Skrevet 28. oktober 2006 Hva med broren din da - vil han få jobb etter dette? Eller er han uten ansvar?
Gjest trådstartern Skrevet 28. oktober 2006 #20 Skrevet 28. oktober 2006 Hva med broren din da - vil han få jobb etter dette? Eller er han uten ansvar? ← han jobber i nabokommunen så spør dem du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå