Gå til innhold

Telefonintervjuere

Gjest Gjest_Mia_*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har vært det, og det var helt bedritent. Lønna kunne jo bli veldig bra dersom man solgte mye.

Største problemet var at man ble pushet til å selge. Pushe på folk ting de egentlig ikke hadde bruk for/ville ha. Selg, selg, selg!!! Vi hadde oppslagstavle hvor det ble notert hvor mange salg hver enkelt selger solgte, og det skaper ikke spesielt godt arbeidsmiljø...Gjennomtrekket var stort, jeg holdt ut i 6 uker. Da hadde jeg tjent nok til å klare meg til jeg fikk en ordentlig jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

solgte dere?

jeg har jobbet som telefonINTERVJUER, men ble bare i en mnd da jeg syntes det var for dårlig betalt, for dårlige forhold på arbeidsplassen og absolutt ikke lagt opp til å være noe annet en en dårlig ekstrajobb for studentere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker ikke hva jeg fikk i lønn, men ikke noe å skryte av kan jeg huske. det kommer jo selvsagt an på hva man er vant med og da, som student og som ekstrajobb hadde jeg nok syntes lønna var grei nok muligens, men husker som sagt ikke hva den lå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Telefonintervjuer

Jeg jobber som telefonintervjuer nå. Jeg tjener 60 kroner i grunnlønn, per time hvor jeg er igang med faktiske intervjuer tjener jeg 120 kroner timen. En "økt" er på 4 timer, til vanlig vil jeg da ha ca 1 - 1/2 time med faktisk intervjuing. VELDIG dårlig betalt altså.

I tillegg trekker de oss i lønn for hvert sekund vi bruker over 30 sekunder på en samtale hvor du ikke snakker med noen. Da skal du altså få opp nummeret på skjermen, taste det manuelt på telefonen, vente 4 ring, legge på, skrive inn at det ikke var noen som tok telefonen. Bruker man mere en 30 sekunder blir det rapportert inn og du blir "tilsnakket" om at dette må du forbedre.

Jeg har heldigvis fått meg en annen jobb og har bare en uke igjen, for arbeidsforholdene er ikke noe å skryte av. Nå vet jeg at det er andre firmaer som tilbyr bedre grunnlønn, så jeg ville sjekket dette om jeg var deg. Jobben i seg selv er ikke så ille, kjedelig ja, men jeg tror det er mye bedre enn telefonsalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også jobbet som telefonintervejuer..

For voksne mennesker med litt større krav er det kanskje ikke det beste, men for meg som er student var det bare greit. Ikke noe stress, litt kjedelig, og ok lønn (samme som man får i kassa på rema, eller som vaskedame.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet på Norsk Gallup og tjente i snitt 100 kr timen. Arbeidstid 16.45-22.00 hverdag, og 12-18 i helga. Man måtte jobbe to dager i uka, og kunne sette seg opp på mere jobb når det var ledig (det var det oftest).

Ringesystemet går på data, så man hadde ikke samme å gjøre som telefonintervjueren over fortalte om. Vi hadde medarbeidersamtaler en sjelden gang, og fikk stort sett positive tilbakemeldinger og oppmuntringer.

Vurderer du intervjuerjobb, kan jeg anbefale Gallup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke at dere vil jobbe som hverken telefonintervjuere eller telefonselgere. Det er jo rett og slett plaging av andre mennesker! Det verste er de som presser på om medlemskap eller støttet til ditt og datt, og som ikke bryr seg om du sier nei takk. Det finnes jobber som er mye mer verdige enn det... Ikke prøv å selge noe til noen som ikke ønsker det. Selv om du er student, kan du få en mye kjekkere jobb enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en kort karriere som møtebooker i en stor bank. Lønna var 115 kr/t i begynnelsen og økte til 120 kr/t etter 3 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke at dere vil jobbe som hverken telefonintervjuere eller telefonselgere. Det er jo rett og slett plaging av andre mennesker! Det verste er de som presser på om medlemskap eller støttet til ditt og datt, og som ikke bryr seg om du sier nei takk. Det finnes jobber som er mye mer verdige enn det... Ikke prøv å selge noe til noen som ikke ønsker det. Selv om du er student, kan du få en mye kjekkere jobb enn det.

Telefonintervjuere selger IKKE medlemskap eller ber om støtte for noe. Du kan enkelt og greit si at du ikke vil intervjues. Hvor vanskelig er det? Sytepave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...