Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 27. oktober 2006 #1 Del Skrevet 27. oktober 2006 Jeg vet dere lusker rundt her, nåværende eller tidligere :-) Dere må gi meg salgstriks! Fikk en samtale forrige fredag om at jeg må skjerpe meg ellers vil de ikke beholde meg etter manpowertiden min, og da måtte jeg skjerpå både effektivitet og salg. Effektiviteten gikk rett opp og har vært det hele uka, men salgene er så vanskelige Hvordan kommer dere ORDENTLIG innpå noen? Nå etter pausen i dag (halv 1) hadde jeg kun 2 salg og jeg hadde flest Ingen solgte jo! Før hadde jeg 7. Jeg høres sikkert gal ut som vil beholde slik en drittjobb, men jeg trives så godt der, mange flotte folk, og følelsen når en har fått et salg er jo så fin :D så her trenger jeg all hjelp jeg kan få, neste samtalen for å se om jeg har skjerpet meg er neste fredag. Lurer også på om jeg gjør ekstra inntrykk med å jobbe ekstra, jobber jo bare 3 dager i uka men i det siste har jeg jobbet 6. Jeg vil ikke ha fyken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 27. oktober 2006 #2 Del Skrevet 27. oktober 2006 Gjør som jeg gjorde. Si at du ikke er telefonselger da kona til Arne tar telefonen.Når Arne endelig kommer til telefonen legger du ut i det vide og det brede om de hjertesyke barna i Guatemala. Populært kan man si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 27. oktober 2006 #3 Del Skrevet 27. oktober 2006 Når kona til arne finner ut hva jeg er, og sier jeg er kommet feil, sier jeg "Men vil du ikke benytte deg av hansens tilbud da? Her kan du bedrive tjuveri på høylys dag uten at det er ulovlig hallo ;) " Slesk hoho! En annen kollega åpner samtalen med "Hei det er harriet fra eurovita. Har du problemer med potensen?" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tweek Skrevet 27. oktober 2006 #4 Del Skrevet 27. oktober 2006 Eller som min kollega sa i edn tid. Har du lyst på ståpikk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #5 Del Skrevet 28. oktober 2006 det jeg pleier å gjøre når dere ringer er å la dere prate ut i det vide og det breie for produktet dere skal selge,la dere bruke masse tid på meg,for så å bare legge på når jeg ikke gidder lenger,er min lille hevn for at dere ringer å plager meg. møkkafolk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tweek Skrevet 29. oktober 2006 #6 Del Skrevet 29. oktober 2006 Telefonselgere er ikke møkkafolk! Ja, det er irriterende når dem ringer om q10pluss for 4 gang samme dagen. Men de er vel fungerende folk som trenger jobb. De jobber mye for pengene sine, og det er ikke bare bare og sitte i 5 timer med tilsammen ca. 250 telefonsamtaler og rundt 30 er ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #7 Del Skrevet 29. oktober 2006 yrkesgruppen telefonselgere er for meg møkkafolk,men er jo forskjell på folk,sikkert de som liker å bli tilbudt all slags mulig dritt over telefon,må jo være mange som kjøper også siden de fortsatt ringer å maser.... og på fritiden tror jeg de er akkurat som deg og meg,men på jobben... æsj Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tweek Skrevet 29. oktober 2006 #8 Del Skrevet 29. oktober 2006 De er ikke æsj på jobben de har bare en æsj-jobb. Mange telefonselskaper går konkurs, men nye starter opp. Grunnen mange har dem er at det er ikke så veldig lett og finne en passende jobb. Ikke hvis man er student, men telefonselger jobb får man alltid uansett.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #9 Del Skrevet 29. oktober 2006 med æsj mener jeg oppførselen til mange av de som ringer,og ja jobben er også æsj, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 29. oktober 2006 #10 Del Skrevet 29. oktober 2006 det jeg pleier å gjøre når dere ringer er å la dere prate ut i det vide og det breie for produktet dere skal selge,la dere bruke masse tid på meg,for så å bare legge på når jeg ikke gidder lenger,er min lille hevn for at dere ringer å plager meg. møkkafolk ← Haha. Men jeg selger ikke for provisjon, men et av kriteriene er å ha få samtaler i timen så du hjelper meg! Jævla idiot! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 29. oktober 2006 #11 Del Skrevet 29. oktober 2006 yrkesgruppen telefonselgere er for meg møkkafolk,men er jo forskjell på folk,sikkert de som liker å bli tilbudt all slags mulig dritt over telefon,må jo være mange som kjøper også siden de fortsatt ringer å maser.... og på fritiden tror jeg de er akkurat som deg og meg,men på jobben... æsj ← Den er jeg med på, jeg blir ganske kvalm av meg selv på jobb. Men på jobb kan jeg ikke åpne en samtale med "Javæl der olsen, åssen går det?" Men kanskje de kan finne en bedre jobb til meg hvis jeg får fyken. Slippe å jabbe 7 timer dagen med sure mugne tullinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_anne_* Skrevet 9. november 2006 #12 Del Skrevet 9. november 2006 Telefonselgere som lyver og er pågående er det verste jeg vet. De får null respekt av meg og de klarer heller ikke å selge meg noe. Og det funker dårlig å lyve for å prøve å få prate med mannen istedet. For vi hører og skjønner når det er en selger, så da avviser vi blankt og legger på, og hadde de pratet med mannen min så er han heldigvis ikke lettlurt. Og ja, jeg skjønner at det er en jobb for dere, men for det er ikke jeg forpliktet til å kjøpe av dere. Det er ikke slik at man kan kjøpe av alle eller finnes seg i hva som helst bare fordi det er jobben til folk. Og du velger selv hvordan du vil utføre din jobb. Om du vil være en slesk ekkel selger, så må du forvente å få mye dritt. Velger du derimot å være en hyggelig selger som tar nei for et nei, får du det mye hyggeligere på jobb. Takler du ikke jobbe i det hele tatt - vel, da må du bytte jobb. Livet er hardt, slik er det bare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 9. november 2006 #13 Del Skrevet 9. november 2006 Nå var det jo ikke gode råd om hvordan trives på jobben TS søkte, men tips om salgstriks Selv om jeg jeg er imot oppsøkende salg og har reservert meg mot telefonsalg (likevel ringer de ) kan jeg prøve å gi noen tips. *Mitt tips til deg er å for det første prate tydelig. Har du en dialekt som er "anstrengende" og uforståelig for det fleste kan du prøve å gjøre den litt mere brukervenlig. *Få en sjekk på stemmen din. Ikke alle har telefonstemme. Kanskje du må øve deg på et stemmeleie som er mere behagelig i telefonen. *Ikke prat for fort så du er langt ute i en avhandling før folk skjønner hva du vil - det er bare irriterende og man får en umiddelbar lyst til å stoppe ordstømmen på mest ubehagelig måte. La folk få en sjanse til å oppfatte hva du sier. *Vær ærlig! Spør folk: "og hva koster det meg?", så ikke bare prat videre i håp om at de glemmer spørsmålet sitt. Om du har et "gratis" produkt du vil sende dem, bare de selv betaler porto, så tilstå at det ikke er helt gratis likevel i stedet for å begynne å diskutere definisjoner. Kommer kanskje på mere lurt litt senere. Lykke til med jobben Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 9. november 2006 #14 Del Skrevet 9. november 2006 Telefonselgere som lyver og er pågående er det verste jeg vet. De får null respekt av meg og de klarer heller ikke å selge meg noe. Og det funker dårlig å lyve for å prøve å få prate med mannen istedet. For vi hører og skjønner når det er en selger, så da avviser vi blankt og legger på, og hadde de pratet med mannen min så er han heldigvis ikke lettlurt. Og ja, jeg skjønner at det er en jobb for dere, men for det er ikke jeg forpliktet til å kjøpe av dere. Det er ikke slik at man kan kjøpe av alle eller finnes seg i hva som helst bare fordi det er jobben til folk. Og du velger selv hvordan du vil utføre din jobb. Om du vil være en slesk ekkel selger, så må du forvente å få mye dritt. Velger du derimot å være en hyggelig selger som tar nei for et nei, får du det mye hyggeligere på jobb. Takler du ikke jobbe i det hele tatt - vel, da må du bytte jobb. Livet er hardt, slik er det bare. ← Jeg har fått beskjed av sjefen at jeg SKAL snakke med mannen i huset, om det f.eks gjelder Gunnar Gundersen, og da hjelper det lite å si at "vi" er ikke interessert. Da forklarer jeg at de vil bli oppringt igjen helt til den det gjelder svarer nei, hvis ikke stopper vi ikke. Men hun har som oftest slengt på røret før det. Jeg synes det er helt idiotisk å holde på sånn, og skjønner ikke at sjefene mine gidder å mane frem slike frekkaser. Jeg prøver å være hyggeligst mulig, og merker at kundene er MYE hyggeligere når jeg sitter alene enn når sjefen henger over meg. Fikk kun 1 salg i dag, men hvor mange negative sure? INGEN! Selv ikke de i brønnøysundregisteret, fordi jeg greide å roe dem ned. Forstå nå at jeg takler jobben og innlegget ble skrevet for SALGSTRIKS, takk Trille! Triks trenger ikke bety løgn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 9. november 2006 #15 Del Skrevet 9. november 2006 Nå var det jo ikke gode råd om hvordan trives på jobben TS søkte, men tips om salgstriks Selv om jeg jeg er imot oppsøkende salg og har reservert meg mot telefonsalg (likevel ringer de ) kan jeg prøve å gi noen tips. Hvis ikke alle i husstanden er registrert, så ringer vi visst uansett fikk jeg vite. Så hvis du har barn, må de og registreres Helt utrolig, dt der. Jeg pleier alltid bare å beklage og slette dem fra MIN liste iallfall, da blir de sånn: *Mitt tips til deg er å for det første prate tydelig. Har du en dialekt som er "anstrengende" og uforståelig for det fleste kan du prøve å gjøre den litt mere brukervenlig. Snakker kristiansandsk. Traff en nordlending i dag, og jeg begynte å snakke hans dialekt Han ville ikke ha noe, men vi fikk en god samtale og latter iallfall *Få en sjekk på stemmen din. Ikke alle har telefonstemme. Kanskje du må øve deg på et stemmeleie som er mere behagelig i telefonen. Det er her problemet er, enten var jeg veldig koselig å prate med, ellers var jeg sextelefonen. Men kjøpe, det vil de ikke *Ikke prat for fort så du er langt ute i en avhandling før folk skjønner hva du vil - det er bare irriterende og man får en umiddelbar lyst til å stoppe ordstømmen på mest ubehagelig måte. La folk få en sjanse til å oppfatte hva du sier. Tar alltid lange pauser, og spør kunden spørsmål underveis så ikke jeg overkjører dem og de får delta (har du prøvd tigerginseng før? Hvordan funket den på deg? osv) *Vær ærlig! Spør folk: "og hva koster det meg?", så ikke bare prat videre i håp om at de glemmer spørsmålet sitt. Om du har et "gratis" produkt du vil sende dem, bare de selv betaler porto, så tilstå at det ikke er helt gratis likevel i stedet for å begynne å diskutere definisjoner. 99 kr og vi betaler portoen. Dette sier jeg før de har spurt, men ikke for tidlig Kommer kanskje på mere lurt litt senere. Lykke til med jobben ← Takk for svar og tips, Trille, selv om jeg ikke ser så veldig mottakelig ut. Det er bare at jeg gjør alt det du skriver Tror ikke tigerginseng er så utrolig flott et produkt, jeg. Jeg kan jo gi et eksempel på hva jeg pleier å si, kanskje du kan hjelpe og rette? Først sier jeg bare at jeg ikke presenterer firmaet før jeg har fått vite jeg er hos rett person, for jeg er så lei snokete kjerringer som tror jeg skal svindle mannen med flørt (ja de sier så!) Hei det er hansen som ringer, har jeg kommet til nissen? Det var hyggelig, jeg ringer fra det norske naturhuset! Du kjenner kanskje til oss fra før muligens? Ja, det er alltid koselig å høre du fortsatt bruker produktene våre! (vi ringer bare til gamle kunder) Men nå skal du høre; grunnen til at jeg ringer deg i dag, er at vi er ute med en kampanje på vår nye tigerginseng! Den er jo så flott å bruke nå på vinteren når det blir så kaldt, den styrker jo immunforsvaret og gir masse energi! Bruker du noe ginseng i dag? (den er litt lang og voldsom, men sjæfen sa jeg måtte gjøre det sånn) Nei, den virket ikke? Det er vi klar over, vi fikk utrolig mange klager på liten effekt, så nå er den faktisk forsterket med 33%, og siden du er en tidligere kunde hos oss så får du prøve to måneder til halv pris, uten noe videre bindingstid eller kjøpeplikt! Høres ikke det helt ypperlig ut, fru nissen? Nei, men det er greit, ha en fortsatt fin dag! Ca noe sånn. Det ble litt stivt skrevet ned da, jeg lytter jo mer på kunden. Men sånn legger jeg det fram. Pass dere hvis hansen ringer dere forresten og skal tilby dere tigerginseng Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 9. november 2006 #16 Del Skrevet 9. november 2006 Nei, den virket ikke? Det er vi klar over, vi fikk utrolig mange klager på liten effekt, så nå er den faktisk forsterket med 33%, og siden du er en tidligere kunde hos oss så får du prøve to måneder til halv pris, uten noe videre bindingstid eller kjøpeplikt! Høres ikke det helt ypperlig ut, fru nissen? ← Ikke si at dere har fått "utrolig mange klager". Skal be Donnie Den Lykkelige Telefonselger titte innom tråden din når han kommer hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donnie Darko Skrevet 9. november 2006 #17 Del Skrevet 9. november 2006 Nå jobber jeg kun mot bedrifter og følger ingen salgsmal og jeg bestemmer prisene på produktet så jeg har ikke så mange tips å komme med når det gjelder callsentersalg. Det eneste jeg kan si deg er egentlig: -Lytt til de som selger mye og noter hva de gjør. Legg spesielt merke til hvordan de åpner samtalen. -Drit i å følge malen hvis mulig. vær naturlig. (alle har sin måte snakke på så det som fungerer for andre fungerer nødvendigvis ikke for deg.) -Har du god kjemi med kunden så er det veldig lett å snakke bort salget. Merker du kjøpssignal så gå rett til closing. -Behovsanalyse er alfa og omega. Kunden har null interesse av hvordan produktet fungerer hvis ikke du først har fått de til å innse at de har behov for det. ..Ellers er det vanskelig å gi tips og råd så lenge jeg ikke vet hva slags produkt du selger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 9. november 2006 #18 Del Skrevet 9. november 2006 Takk for svar og tips, Trille, selv om jeg ikke ser så veldig mottakelig ut. Det er bare at jeg gjør alt det du skriver Tror ikke tigerginseng er så utrolig flott et produkt, jeg. Jeg kan jo gi et eksempel på hva jeg pleier å si, kanskje du kan hjelpe og rette? Først sier jeg bare at jeg ikke presenterer firmaet før jeg har fått vite jeg er hos rett person, for jeg er så lei snokete kjerringer som tror jeg skal svindle mannen med flørt (ja de sier så!) Hei det er hansen som ringer, har jeg kommet til nissen? Det var hyggelig, jeg ringer fra det norske naturhuset! Du kjenner kanskje til oss fra før muligens? Ja, det er alltid koselig å høre du fortsatt bruker produktene våre! (vi ringer bare til gamle kunder) Men nå skal du høre; grunnen til at jeg ringer deg i dag, er at vi er ute med en kampanje på vår nye tigerginseng! Den er jo så flott å bruke nå på vinteren når det blir så kaldt, den styrker jo immunforsvaret og gir masse energi! Bruker du noe ginseng i dag? (den er litt lang og voldsom, men sjæfen sa jeg måtte gjøre det sånn) Nei, den virket ikke? Det er vi klar over, vi fikk utrolig mange klager på liten effekt, så nå er den faktisk forsterket med 33%, og siden du er en tidligere kunde hos oss så får du prøve to måneder til halv pris, uten noe videre bindingstid eller kjøpeplikt! Høres ikke det helt ypperlig ut, fru nissen? Nei, men det er greit, ha en fortsatt fin dag! Ca noe sånn. Det ble litt stivt skrevet ned da, jeg lytter jo mer på kunden. Men sånn legger jeg det fram. Pass dere hvis hansen ringer dere forresten og skal tilby dere tigerginseng ← ________ I hodet mitt sier dette "mal, mal, mal" Noe av det verste innen salg er maler. Du kan ikke, som Donnie nevnte, selge på samme ord og vendinger som andre bruker, nettopp fordi alle er forskjellige. Er dette en standarmal alle bruker, eller er den skrevet til deg? Den setningen: "Du kjenner kanskje til oss fra før muligens" er smør på flesk, ta bort enten ordet kanskje eller muligens. Eller enda bedre, dropp hele setningen, du skriver jo selv at dere bare ringer gamle kunder. Det blir en dum måte å starte et salg på. Har du nok GODE argumenter når kundene sier nei da? For du kommer ingen vei uten argumenter, og ikke minst tro på produktet du selger. Jeg har bare jobbet mot bedriftsmarkedet. Men jeg ville aldri solgt noe jeg ikke sto inne for. En annen ting er at sjefen din tar feil ang reservasjoner. Man har ikke lov til å rette salgsfremstøt mot mindreårige, så om mor og far er reservert så skal de ikke være på lister i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 10. november 2006 #19 Del Skrevet 10. november 2006 Vi fikk et manus ja, med punkter, så dette har jeg skrevet helt selv. Så det er iallfall MIN mal Smør på flesket så jeg selv, men jeg sier enten eller, aldri begge deler samtidig. Fysjom, jeg får svare mer etter jobb eller til helga, jeg blir sliten og demotivert bare jeg tenker på den, og dit skal jeg om halvannen time Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest niomi Skrevet 10. november 2006 #20 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) Jeg har jobbet på callsenter, og det gikk litt trått, kan du si. Ble satt til å observere "superselgeren" i en halv time, og det var vel etter det jeg bestemte meg for å slutte. Han løy så det rant av han. Lot være å nevne porto og at man måtte avbestille neste pakke. Det eneste han tok med i closingen (som blir tatt opp på bånd), var: "Du har takket ja til å ta imot Rosenrot gratis i en måned? ja Du heter Ola Nordmann, bor i Eplegata 7, 0001 Oslo? ja Fint, da sender vi det i posten med en gang. Ha en fin dag!" Endret 10. november 2006 av niomi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå