Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #1 Skrevet 27. oktober 2006 Vi skal lage en del julekaker til et julebord i begynnelsen av desember: strull, peppernøtter, bordstabelbakkels, mandelmakroner, smultringer og fruktkake. Hvor lang tid i forveien kan disse lages? Håper noen kan gi meg tips.
Gjest Hedda Gabler Skrevet 28. oktober 2006 #2 Skrevet 28. oktober 2006 Smultringene kan fryses ned, vi oppbevarer også strull og bordstabelbakkels frossent og tar oppbved behov. Småkaker kan oppbevares en god stund i tett boks, hadde bakt i midten av november, var jeg deg.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #3 Skrevet 29. oktober 2006 Er boksen tett og står i en kald kjeller så holder småkaene i flere mnd. Mor begynner å bake i slutten av november, og da spises det småkaker langt ut i februar og sporadisk til mars hos oss, har alldri opplev at de blir dorlige på smak (det verste som kan skje er at de blir harske) Men dette forutsetter tette gode bokser altså. Siden du skal spise dette i begynnelsen av desember, så ser jeg abslolutt ingen grunn til å vente i det hele tatt.
LilleLy Skrevet 29. oktober 2006 #4 Skrevet 29. oktober 2006 noen skal jeg øve meg på nå, så kommer den ordentlige versjonen litt senere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå