Gå til innhold

Invitasjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg vet ikke om jeg orker å lage alle invitasjonene for hånd og vurderer å kanskje trykke noen opp gjennom bryllupsbutikken.no, men er litt i tvil!

Er det noen av dere som har brukt disse? Jeg var innom butikken og var SVÆRT skuffet over det bittelille bøttekottet i 4 etg :sur: (hadde andre forventninger da jeg synes hjemmesiden virket sånn passe profosjonell) Det var veldig lite utvalg å se og ta på der.

Har dere brukt noen andre f. eks Decorium ?! Jeg har laget invitasjonen ferdig og kunne kanskje fått det trykket opp på et trykkeri, men hvem gjør dette???

Er veldig blank på dette området :sjenert: , så alle svar er velkomne!!! :)

Hjelp??? :klø:

Endret av kathjuli07
Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi (eller jeg... siden jeg er den "kreative" :ler: ) lagde invitasjonene selv...

totalt var det ca 30 innbydelser, men de var til gjengjeld på 5 A4 ark som ble brettet på midten, slik at det ble et lite hefte....

Brukte et par kvelder på det. Printet alt ut fra PC'n, heftet alt sammen.

Jeg ble (og er fortsatt) kjempeimponert over papirbutikken hos Norway Designs, ligger i Stortingsgata rett ovenfor Nationalteatret. Papirbutikken ligger i kjelleren, og der finner du virkelig alt du kan tenke deg av papir, og tilbehør! De som jobber der har også mange nyttige tips.

Skrevet

Hvor få skrevet/kopiert ting. (mange kaller det å trykke, men det er feil begrep)

Vel, dette bruker man gjerne en kopisjappe til, det er stor STOR forskell på hvor flinke de er og hva de kan, og man må nok kvalitetskontrolere litt, men jeg har personlig god erfaring med copycad på skøyen (men ikke resten av kjeden).

Dit kan man ta med en ferdig datafil, gjerne i pdf om en har mulighet til det, og så skriver de ut for deg. Du kan ta med papir også, men vær obs på at ikke alt papir lar seg føre gjennom proffe maskiner. Norway design sin papirgaleri veit gjerne hva som er egnet og ikke. Copisjappa har skjeldent noe spesielt papir å velge i

Du kan kjøpe papiret ferdig falset (brettekant) eller få dette gjort hos kopisjappa. De kan også skjære til papiret slik at det blir det formatet du ønsker.

Du kan skrive ut hjemme, men de fleste hjemmemaskiner gir et langt mindre profesjonelt og presist utseende som en god kopisjappe

Når du sier du har laget invitasjonen ferdig så ville jeg absolutt ring copisjapper og spurt etter pris og sammenlignet med dekorium og andre. Kan lønne seg.

Skrevet

Angående bryllupsbutikken, så tror jeg de baserer seg mest på nettsalg, og ikke butikksalg. Det er nok derfor det bare var et lite bøttekott.

Skrevet

Vi var på Norway Design og kjøpte tykt papir samt dekorpapir til å lime på.

Printet først selv ut invitasjonen før vi limte på dekorpapiret og satte på dekorbånd. Det var litt jobb, men i ettertid fikk vi skryt for invitasjonene våre.

Og i bryllupet tok vi igjen samme dekoren på bordkortene.

Skrevet

Det finnes utrolig mane fine kort du kan kjøpe da. SÅ kan du lage noe ut i fra noe som allerede finnes?

Vi fikk lagd alle invitasjonene gjennom Fame vi. Strålende fornøyd! De lagde også bordkort og sanghefter. I tillegg fikk vi laget kirkeprogrammene våre der...

Skrevet
Det finnes utrolig mane fine kort du kan kjøpe da. SÅ kan du lage noe ut i fra noe som allerede finnes?

Vi fikk lagd alle invitasjonene gjennom Fame vi. Strålende fornøyd! De lagde også bordkort og sanghefter. I tillegg fikk vi laget kirkeprogrammene våre der...

Og det betalte dere vel ut av ... for?

De prisene er jo bare ville, men fint blir det jo forsovidt :sjenert:

JEg synes ferdigkort er kjedelig og pregløst om vi tenker på den samme typen, har ikke sett det i bruk til bryllup det jeg kan huske.

Skrevet

Takk for svar....! Jeg har laget teksten i photoshop og trenger i grunnen bare å få trykket den (og papir), så jeg får ta meg en ringerunde til forskjellige kopisentre. Noen forslag, i tillegg til Copycad???

Norway Design var et godt tips, må ta meg en tur innom der å se.

Takker for alle svar :)

Skrevet
Takk for svar....! Jeg har laget teksten i photoshop og trenger i grunnen bare å få trykket den (og papir), så jeg får ta meg en ringerunde til forskjellige kopisentre. Noen forslag, i tillegg til Copycad???

Norway Design var et godt tips, må ta meg en tur innom der å se.

Takker for alle svar  :)

Du har ikke lyst til å legge ut bilde av det du har laget da :sjenert: ??

Skrevet
Du har ikke lyst til å legge ut bilde av det du har laget da  :sjenert: ??

Jeg har laget denne teksten:

Vil gjerne ha den printet ut på et fint papir som jeg kan kanskje lime på en litt tykkere papp/papir!? Vet egentlig ikke ennå!?!? :sjenert:

Skrevet

Det så da veldig bra ut!

Spesielt fint at dere skriver så ryddig og greit om både toastmaster og baren, og viser til info på nettet, dette setter nok gjestene stor pris på.

ikke noe problem å få skrevet dette ut i allefall, legg det over på minnepinne, eller send som vedlegg. Du kan også prøve å kjøre det i printeren din hjemme og se om du synes dette blir bra nok, men vær obs på at de færreste hjemmeprintere liker tykt papir.

Skrevet

Elegant!! Høres ut som en bra plan med å printe ut for så å lime på tykkere papp.

Hvilke farger går du for?

Når kommer du til å sende ut innbydelsene?

Vi skal gifte oss 7. juli og jeg tenkte jeg skulle handle inn papir på Norway Designs, Oslo i januar/februar. Foreløpig er jeg litt forvirret på hva jeg har lyst til å lage men det blir nok så enkelt som mulig.

Skrevet
totalt var det ca 30 innbydelser, men de var til gjengjeld på 5 A4 ark som ble brettet på midten, slik at det ble et lite hefte....

5 A4 ark? Hva hadde du på alle de sidene?

Hilsen nysgjerrigper :sjenert:

Skrevet

Ett lite spørsmål til: Hvilken skrifttype har du brukt? Den var veldig fin...

Skrevet

Vi skal også gifte oss 21.07.07 så det var moro å lese.

HAr du ellers ordnet mye? Jeg har bestilt det meste som skal bestilles så nå er det kjole og invitasjoner som står for tur, så veldig bra med denne tråden din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...