Hu i Svingen Skrevet 27. oktober 2006 #21 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg har gjort det selv i alle år, inntil jeg kjøpte en tung bil med feite lisser som er avhengig av avbalansering, så jeg bruker dekkhotell. Og det er også greit fordi jeg ikke har noe fornuftig sted å oppbevare dekkene. Sommerdekkene mine er alt for dyre til at jeg vil ha dem liggende i en uisolert bod over vinteren.
Transe Skrevet 27. oktober 2006 #22 Skrevet 27. oktober 2006 Jobbet en del med bil i min pure ungdom, så det gjør jeg. Har mye utstyr, og hjelper flere. Husker spesielt en fin vårsøndag jeg iført rosa miniskjørt skiftet på 5 biler.
Hu i Svingen Skrevet 27. oktober 2006 #24 Skrevet 27. oktober 2006 Husker spesielt en fin vårsøndag jeg iført rosa miniskjørt skiftet på 5 biler. ← Så praktisk.
LilleMy Skrevet 27. oktober 2006 #25 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg skifter dekk selv. Dette fordi jeg ville lære å skifte dekk slik at jeg slipper å bli en av disse tåpelige kvinnene jeg har sett som står langs veien og må rigne NAF, Vikning eller Falken eller andre når de pungterer. Men i år måtte jeg kjøpe nye dekk, og siden jeg bestemte å bruke de samme felgene til vinter- og sommerdekkene ble skiftet foretatt av de ansatte hos dekkforhandleren. Men samme hvor kaldt det er, og med det rette utstyret til å løsne godt skrudde bolter, så får jeg til dekkskifte alene. ← Jeg ser ikke helt greia med at vi som velger å ringe etter NAF, Viking e.l. er TÅPELIGE??? Om vi har grei økonomi og ikke gidder å bli møkkete e.l.?! Jeg synes det er en mer TÅPELIG kommentar, jeg da .
Cata Skrevet 27. oktober 2006 #26 Skrevet 27. oktober 2006 Det gjør verkstedet . Jeg kan skifte selv og gjorde det i en årrekke (skiftet hjul allerede før jeg fikk lappen, faktisk). Men nå gidder jeg ikke. Noen "problemer" betaler man seg lett ut av. Så da kjører jeg til verkstedet, setter inn bilen og traver litt rundt i butikker i mens.
Bobeline Skrevet 27. oktober 2006 #27 Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Jeg ser ikke helt greia med at vi som velger å ringe etter NAF, Viking e.l. er TÅPELIGE??? Om vi har grei økonomi og ikke gidder å bli møkkete e.l.?! Jeg synes det er en mer TÅPELIG kommentar, jeg da . ← Dere ser dumme og hjelpesløse ut, rett og slett. En annen ting er at biler som brukes til veitjeneste ofte har andre ting å gjøre, så hvorfor skal de sløse bort tid på dumme kvinner? Jeg trodde virkelig ikke at dagens kvinner var så hjelpesløse og dumme. En gang var det ei dame som blokkerte to filer på e-18 motorvegen fordi hun måtte vente på NAF bilen for å skifte dekk. Det setter vi andre bilistene stior pris på. Kompisen min blei så sur at han gikk ut og helte to liter cola på henne. Sikkert veldig morsomt for henne på en kald vinterdag, men det gav oss (og de andre bilistene) en god latter. Som du sikkert har skjønt, jeg gidder ikke å hjelpe kvinner på veien som er for dumme til å hjelpe seg selv. Da kan dere stå der våte av cola og fryse. Til dere andre som lar samboer eller verkstedet gjøre jobben; det er ikke noe galt i det, når dere kalrer det alene i et knipetak. Det er først når en ikke klarer det selv når uhellet er ute at det ser dumt ut. Endret 27. oktober 2006 av Bobeline
LilleMy Skrevet 27. oktober 2006 #28 Skrevet 27. oktober 2006 Som du sikkert har skjønt, jeg gidder ikke å hjelpe kvinner på veien som er for dumme til å hjelpe seg selv. Da kan dere stå der våte av cola og fryse. ← Og jeg gidder ikke vente på latterlige menn/kvinner som deg for at jeg skal føle meg mindreverdig. Ikke drikker jeg cola i kulden og har godt varmeapparat i bilen. Jeg har god økonomi og jeg betaler gladelig heller for hjelp jeg setter stor pris på å få gjort - og kan ikke helt se hvordan det skal plage noen. Vi snakker tross alt i all hovedsak om å skifte til vinterdekk, gjør vi ikke?!
Hu i Svingen Skrevet 27. oktober 2006 #29 Skrevet 27. oktober 2006 Ehm... Jeg oppdaget nylig at jekken min er stjålet fra bagasjerommet på bilen. Heldigvis for meg var det Donnie som punkterte bilen og derfor trengte hjelp fra Viking fordi jekken manglet. Jeg mener, siden jeg er kvinne kunne jeg da forventet at noen skulle helle Cola over meg? Eller gjelder det uansett hvis man står langs veien med noe feil på bilen? Ærlig talt...
Bobeline Skrevet 27. oktober 2006 #30 Skrevet 27. oktober 2006 Ehm... Jeg oppdaget nylig at jekken min er stjålet fra bagasjerommet på bilen. Heldigvis for meg var det Donnie som punkterte bilen og derfor trengte hjelp fra Viking fordi jekken manglet. Jeg mener, siden jeg er kvinne kunne jeg da forventet at noen skulle helle Cola over meg? Eller gjelder det uansett hvis man står langs veien med noe feil på bilen? Ærlig talt... ← Selvfølgelig ikke. Jeg skrev de som er for dumme til å hjelpe seg selv. Kompisen min tilbød henne hjelp, slik at hun kunne kjøre videre, og åpne veien slik at vi også kom videre. Men nei, i følge henne kunne ikke dekkskifte utføres av andre enn NAF. Og siden han hadde det travelt for å rekke en legetime, så sprakk det for han. Gjenglemt jekk, eller motorstopp og lignende som er problemer som det er for vanskelig for de fleste av oss å løse, blir noe annet. Denne kvinnens unskyldning for å nekte hjelp, og lamme motorvegen over lengre tid, ble for dum. Det er ikke alle som gidder å rette seg etter ei fjolles rare idéer, og vi to er ikke så snille at vi legger godviljen og tålmodigheten i hennes favør, når hun ikke prøver å løse situasjonen en gang når sjansen byr seg. Når en er så dum at en ikke vet at folk flest er kapable til å foreta et dekkskifte, synes jeg er tåpelig.
Hu i Svingen Skrevet 27. oktober 2006 #31 Skrevet 27. oktober 2006 Ah, da forstår jeg det litt bedre...
Gjest gjesta Skrevet 28. oktober 2006 #32 Skrevet 28. oktober 2006 Men hun måtte da klart i kjøre inn til kanten? Men mindre dekket var trillet av gårde.. Ser aldri noen som står UTE i veien jeg, bare slike som står i veikanten.
Bobeline Skrevet 28. oktober 2006 #33 Skrevet 28. oktober 2006 Men hun måtte da klart i kjøre inn til kanten? Men mindre dekket var trillet av gårde.. Ser aldri noen som står UTE i veien jeg, bare slike som står i veikanten. ← Bilen stod midt over de to feltene på motorvegen, og blokkerte alt. Her er det et nødfelt ved siden av, men det var snø så det var ikke brøytet. Hun ville ikke kjøre bort til den, noen få meter unna. Og alle hjulene var på, det var bare noe galt med det ene dekket. Hun ville heller ikke at vi skulle dytte bilen til kanten. Bilen skulle stå midt i veien, til NAF kom og skiftet dekk. Og dette skapte lange køer, så det tok litt tid for NAF bilen å komme frem også. Til gjengjeld er hun den eneste jeg har møtt som står midt i veien. Andre jeg har sett står i veikanten, eller i værste fall blokkerer en fil. Ellers er det bare store ulykker som har klart å lamme en hel vei helt fullstendig. Men det er noe annet.
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #34 Skrevet 28. oktober 2006 Jeg betalte pokker meg 312,- for å skifte dekk. Neste gang gjør jeg det selv!
Marissa Skrevet 28. oktober 2006 #35 Skrevet 28. oktober 2006 Jeg bytter selv, det er jo fort gjort, og får med litt trim på kjøpet. Dessuten samler det seg alltid en del mannfolk i alle aldre som ser på på avstand, for å se om en kvinne klarer jobben. Og da er det en god følelse når det går krirkefritt, og de ikke får selngt noen kommentarer om mannfolkarbeid, eller "du trengte nok hjelp likevel, jenta mi"!
TheHairyToothfairy Skrevet 28. oktober 2006 #36 Skrevet 28. oktober 2006 Jeg ser ikke helt greia med at vi som velger å ringe etter NAF, Viking e.l. er TÅPELIGE??? Om vi har grei økonomi og ikke gidder å bli møkkete e.l.?! Jeg synes det er en mer TÅPELIG kommentar, jeg da . ← Det tåpelige er at man ikke er i stand til å unnagjøre slike elementært enkle ting. Å ikke kunne skifte dekk på sin egen bil, uten at helse tilsier at dette skulle være vanskelig, er direkte patetisk. Det er mange situasjoner hvor man lett lager kø eller farlige situasjoner fordi bilen rett og slett må stå og vente på berging. Det er rett og slett ikke nødvendig. Hvor vanskelig er det å finne jekkpunktet på bilen, røske ut det stakkars stepphjulet og bruke armene litt? Skal man påberope seg retten til å bruke en bil, så bør man inneha kompetansen til å gjøre elementært vedlikehold.
La Luna Skrevet 28. oktober 2006 #37 Skrevet 28. oktober 2006 Det tåpelige er at man ikke er i stand til å unnagjøre slike elementært enkle ting. Å ikke kunne skifte dekk på sin egen bil, uten at helse tilsier at dette skulle være vanskelig, er direkte patetisk. Det er mange situasjoner hvor man lett lager kø eller farlige situasjoner fordi bilen rett og slett må stå og vente på berging. Det er rett og slett ikke nødvendig. Hvor vanskelig er det å finne jekkpunktet på bilen, røske ut det stakkars stepphjulet og bruke armene litt? Skal man påberope seg retten til å bruke en bil, så bør man inneha kompetansen til å gjøre elementært vedlikehold. ← Bra sagt!
Gjest beekeeper Skrevet 28. oktober 2006 #38 Skrevet 28. oktober 2006 Som skrevet i dagboken min, jeg har mer enn nok kunnskaper til å skifte dekkene på bilen min, men er ikke sterk nok til å få det til. Derfor gjør jeg og samboeren min det sammen. Han løsner mutterne, og jeg bærer dekk/jekker opp bilen osv. Vi er blitt rutinerte nå
Gjest regine Skrevet 28. oktober 2006 #39 Skrevet 28. oktober 2006 Ser at mange mener at man MÅ kunne skifte dekk selv nærmest av prinsipp. Dere om det. Regner med at jeg har omløp nok til å finne på noe hvis den dagen kommer at jeg står der og MÅ skifte dekk på egen hånd. Inntil da - så lar jeg verkstedet gjøre det, med supergod samvittighet
Pasha Skrevet 29. oktober 2006 #40 Skrevet 29. oktober 2006 pappa gjør det for meg. har det settet jeg ikke bruker stående hjemme hos dem.. og da passer det jo så bra at han er hjemme når jeg skal komme å bytte dekk
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå