Sin Skrevet 28. oktober 2006 #21 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Det heter mormødre og farmødre i følge bokmålsordboken, så da satser jeg på at det er riktig. Endret 28. oktober 2006 av Sin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #22 Del Skrevet 28. oktober 2006 Nå skal jeg være litt kverulant... Det finnes ikke flertallsform av mormor og farmor. En har jo vanligvis bare en mormor og en farmor, siden mor og far har bare en mor hver... ← Nå er det faktisk flere og flere som kommer ut av skapet, da. Det finnes familier med to pappaer eller to mammaer, og dermed kan man få to mormorer eller to farmorer. (Eller -mødre da, som det egentlig heter. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Doalot Skrevet 28. oktober 2006 #23 Del Skrevet 28. oktober 2006 Her i heimen hadde vi en tilsvarende diskusjon i våres, om stemorsblomster. Så, hadde jeg kassa full av stemorer eller stemødre? (jeg heller mot livmorer, stemorer og mormødre...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #24 Del Skrevet 28. oktober 2006 Her i heimen hadde vi en tilsvarende diskusjon i våres, om stemorsblomster. Så, hadde jeg kassa full av stemorer eller stemødre? (jeg heller mot livmorer, stemorer og mormødre...) ← Blomst- stemorer (Damer gift med pappaer- stemødre) ville jeg sagt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 29. oktober 2006 #25 Del Skrevet 29. oktober 2006 Sant nok. Men hva hvis man arangerer mormor-festival(?!) da? Også sier man "oi, her var det jammen mange morm....ødre? Føler vi må komme til bunns i dette ← Ja, flertall for mormor og farmor er viktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 29. oktober 2006 #26 Del Skrevet 29. oktober 2006 Det heter mormødre, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter #27 Del Skrevet 29. oktober 2006 mormødre??!! Tror jeg ingenting på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå