Gå til innhold

hvor lang tid hos frisøren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å ha krøller/bølger i håret, og ha det ned (eventuelt ta litt hår på sidene og dra det bak + tiara.

Hvor lang tid vil det ta hos frisøren? Noen som ikke har satt opp håret, og som har erfaringer? Trenger vask, krølle håret, samt style det litt....

Jeg må jo ha tid etterpå til å reise fra frisøren (tar ca 15 min), sminke meg og kle på hele brudestasen. Hvor lang tid tar dette?

Skal øve veldig på sminken, slik at jeg er sikker på hvordan jeg skal ha det, og hvordan jeg skal gjøre det.

Har ikke lyst til at alt skal bli stress....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk både satt opp håret og sminket meg hos frisøren og det tok fire timer! Jeg var sjokket over at det tok så lang tid men jeg hadde en ganske innviklet frisyre.

Det vil jo sikkert gå raskere med deg, men beregn iallefall god nok tid slik at det ikke blir stress for deg, du skal jo slappe av den dagen. Og husk å spise og drikke underveis (min forlover var med meg hos frisøren og hadde med seg godsaker til oss).

Jeg fikk ikke satt opp hele frisyren på prøvetime så frisøren bare anslo en tid for meg. Dette kan jo du også få gjort sikkert.

Det eneste som ble stress for meg var påkledningen siden min forlover skulle hjelpe meg med det og hun måtte dra før meg. Siden jeg hadde snøring bak på kjolen trengte jeg hjelp. Det ble så stressete at hun ikke fikk strammet kjolen godt nok så ved fotograferingen ble den litt for løs og rutsjet dermed litt frem og tilbake. Så pass på å ha god nok tid til påkledningen også.

Lykke til! :)

Gjest Gjest_Mystic Lady_*
Skrevet

Jeg har bestillt timen hos frisøren alt, skal gifte meg 16 juni.07. Vielsen starter klokken to så frisøren min sa at om vi begynte ca ti så hadde vi greit med tid og de har også eget rom der jeg kan kle på meg og stelle meg. Så da er det bare og bli plukket opp og kjørt til kirken=)

Skrevet

Frisøren startet 08.30 og var ferdig ca. 11. Da krøllet jeg hele håret (det tar tid!) og satt det litt løst opp bare. Sminken brukte vi vel 1 time på, tenker jeg. Og brudekjolen tar jo ikke veldig lang tid å ta på... Men det lønner seg å starte tidlig på morgenen! Slik at man har god tid til å spise lunch og slappe av innimellom også!

Skrevet

Jeg kom til frisøren 0830 og var ferdig til 1130... Men det var knapt ja...

Fikk lagt makeup og alt der...

Skrevet

Men en ting jeg lurer på er når man kler på seg? Tar man kjolen på før man går til frisøren? Det er jo masse stoff som skal over hodet så jeg er redd frisyren blir ødelagt....

Skrevet

Neineinei

Du tar da ikke på deg kjolen før etter at sminke og hår er på plass

Det er lurt å ha på seg noe som er enkelt å ta av etterpå, og som ikke er i veien for sminkøren, som med fordel kan legge sminken litt ned på halsen. Jeg vil foreslå en singlet (som ikke er trang å lei å få over hodet/eventuelt tas nedover, og en cardigan eller annen jakke utenpå dersom du ikke gifter deg midt i hetebølgen.

Kjolen tar du på deg etter at alt annet er i boks, og etter at du har spist (med mindre du har stålnerver..). Ta på undertøy og strømper først, så lipper du å skrukke. Slør kan du ta på allersist, eventuelt få de til å sette på hos frisør.

Noen kler på seg hos frisør og drar direkte (forutsetter at disse har plass til dette) men de fleste reiser vel hjem til sine foreldre eller forlover eller lignende og kler på seg der.

Skrevet

Jeg leverte alt hos frisøren dagen før jeg. De hadde egne omkledningsrom for bruder som jeg brukte. Kledde på meg helt til slutt, det gikk kjempefint! Om håret blir litt i uorden er du jo på rett sted og da...

Skrevet

Da jeg giftet meg tok det litt lenger tid hos frisøren enn vi hadde regnet med så jeg kom et kvarter forsent til kirka :sjenert:

Skrevet
Jeg leverte alt hos frisøren dagen før jeg. De hadde egne omkledningsrom for bruder som jeg brukte. Kledde på meg helt til slutt, det gikk kjempefint! Om håret blir litt i uorden er du jo på rett sted og da...

Man drar ikke en brudekjole over hodet altså, hvis det er noen som tror det her. Man trår oppi den...

Skrevet
Man drar ikke en brudekjole over hodet altså, hvis det er noen som tror det her. Man trår oppi den...

Det er ikke alle kjoler man kan trå oppi for å få den på, noen må over hodet...

Skrevet

Det må jeg...

Skrevet

tusen takk for svar... tror jeg flytter timen min til et tidligere tidspunkt. Håret holder seg vel en stund, og jeg må ha god tid til å spise litt og sminke meg...

jeg har forresten todelt kjole, der skjørtet må tas over hodet, men det skal ikke være noe problem så lenge jeg får hjelp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...