Gå til innhold

Guppy babyer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvor lenge guppy yngel er i faresonen for å bli spist av annen fisk?

Det er bare guppy og en kampfisk i akvariet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De bør være over 1 cm før de er helt trygge.

Skrevet

Da håper jeg de er flink til å gjemme seg, og at de vokser fort... ;)

Skrevet

Du bør ha mange gode gjemmesteder. ;) Jeg syntes det var så ille at de fleste av mine guppybabyer ble spist rutinemessig, så nå har jeg ikke levendefødere lenger.

Skrevet

Heg håper og tror at jeg ikke kan se så mange fordi de er så flink til å gjemme seg.

Vi har laget til mange gjemmesteder, men vi har ikke flyteplanter, bare vanlige.....Det var sikkert litt dumt med tanke på gjemmesteder..

Skrevet

Guppyer er overflatefisk så om du bare har gjemmesteder på bunnen vil det desverre ikke hjelpe stort.

Skrevet

Fisk spiser fisk som får plass i munnen. Når yngelen er blitt så stor at kampfisken ikke kan gape over dem er de trygge.

Kjøp deg litt planter, så stikker de seg bort inni "skogen".

Guppy yngler ca en gang i mnd så det blir fort mange om du redder alle. Det er alltid noen som klarer seg, og om du lar naturen gå sin gang, vil de sterkeste og smarteste overleve. Survival of the fittest.

Skrevet
Fisk spiser fisk som får plass i munnen.

Helt O.T., men sant. Jeg er ærlig talt litt bekymret for en bitteliten neontetra som jeg kjøpte i dag (kjøpte egentlig fire, men denne femte minien fulgte med på kjøpet). Nå mistenker jeg at den største scalaren min anser den som et herremåltid. :(

Skrevet
Jeg er ærlig talt litt bekymret for en bitteliten neontetra som jeg kjøpte i dag  Nå mistenker jeg at den største scalaren min anser den som et herremåltid. :(

Det er vel ikke akkurat ubegrunnet bekymring vil jeg tro. Skalarer er flink å skaffe seg mat...

Skrevet
Det er vel ikke akkurat ubegrunnet bekymring vil jeg tro. Skalarer er flink å skaffe seg mat...

Jeg vet. :forvirret: Han har noen gjemmesteder da, håper det går bra.

Jaaa, jeg bryr meg om små fisk ;)

Skrevet

Mine scalarer spiste alle neontetraene, stor som liten... :tristbla:

Men kardinalene mine får gå i fred! ;)

Gjest Borghild
Skrevet

Mine slørhaler (slukhalser) spiste opp ALLE ungene til både guppyer og black molley. Den ene ble helt svart under magen for den hadde spist så mange black molleys. Fisker er og blir kannibaler

• 2 uker senere...
Skrevet

Oppdatering.

En yngel overlevde.

Jeg har også flyttet kampfisken over i en bolle, for det ser ut som det er rett før det kommer mer yngel.

Skrevet
Har du varmekolbe i bollen? Kampfisk liker varme :)

Fin side. :)

Jeg får ta å kjøpe en i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...