Gjest Gjest_jente_* Skrevet 26. oktober 2006 #1 Skrevet 26. oktober 2006 noen ganger merker jeg at mineks fortsatt ødelegger for meg til tross for at det er veeeldig mange år siden vi var sammen. han gjør det ikke fysisk altså, men han var en skikkelig drittsekk som drev med psykisk misshandling av meg på høyt plan og drev meg tilå gjøre ting jeg aldri hadde drømt om. det tok mange år og masse terapi og egenpleie før jeg er blitt tilnærmet normal i gjenn. men så kommer spøkelsene frem. for jeg har en venn som jeg er veldig glad i og som jeg ønsker å alltid være der for. han er ikke det minste lik min eks, i allefall ikke innvendig for han er et vakkert og fantastisk menneske, noe min eks ikke var/er. problemet er at jeg innimellom ser min eks når jeg ser min venn. for innimellom er de så like utseendemessig. spesielt håret og når han bruker visse sjorter og klær som var typisk min eks. har aldri opplevd dette med andre før og det er skikkelig skremmende. så jeg tok mot til meg da og prøvde å si at jeg likte best at han var kortklipp og droppet noen av plaggene han bruker og selvsagt ble han såret. jeg har så dårlig samvittighet, men hadde aldri villet ønske å endre ham på noen måte. men jeg blir skikkelig redd innimellom når jeg ser ham. forsøkte å forklare men han ville helst ikke høre om eksen min, som jeg jo skjønner godt. ikke mye kult å høre at en menneske man er glad i har hatt det vondt og endra mindre kult å høre at du minner om dette monstret i fortiden hennes..... men hva gjør jeg nå? kan noen analysere situasjonen for meg...for jeg føler meg ond og har såret en som ikke fortjener det. hva kan jeg gjøre for å gjøre det godt i gjenn?
Gjest Gjesta Skrevet 27. oktober 2006 #2 Skrevet 27. oktober 2006 kan noen analysere situasjonen for meg...for jeg føler meg ond og har såret en som ikke fortjener det. hva kan jeg gjøre for å gjøre det godt i gjenn? ← Hvorfor analysere opp og ned? Er det ikke bedre å prøve å gjøre det enkelt? Fortell ham at det ikke er utseendet i seg selv, men at han med den stilen gir deg vonde minner om et menneske du ikke liker - et menneske som du ikke vil assosiere med ham. Når han spør hvorfor, si at du ikke har lyst til å snakke om det og at du er lei for at du prøvde å presse ham.
Gjest jente ts Skrevet 27. oktober 2006 #3 Skrevet 27. oktober 2006 ja du har nok rett i at det ikke er nødvendig å overanalysere ting. skal ta rådene dine med meg. takk
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #4 Skrevet 27. oktober 2006 Ærlig talt, skjerp deg menneske! Dette er ditt problem og ikke hans!
Gjest Hilde79 Skrevet 27. oktober 2006 #5 Skrevet 27. oktober 2006 Ærlig talt, skjerp deg menneske! Dette er ditt problem og ikke hans! ← Det er vel kanskje noe hun selv har innsett og angrer nå? Siden hun faktisk har skrevet det hun har skrevet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå