Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er noen jenter som skal på en tur til Praha. De andre jentene vil sove på samme rom, men jeg kunne egentlig foretrekke å ha et rom for meg selv. Dette er av praktiske årsaker. Tror det kan bli litt upraktisk å være så mange som skal dele på bad og toalett. Dessuten snakker jeg også en del i søvne og sover urolig, så synes det er litt flaut å sove i samme rom med folk jeg ikke kjenner så veldig godt.

Er dette sært av meg? Vet liksom ikke om jeg kan si at jeg ønsker å sove på eget rom, det vil kanskje virke ganske usosialt og merkelig. Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

LItt usosialt, og merkelig spesielt hvis alle sover sammen unntatt deg.

Men går jo det, eller at dere sover 2 og 2, og du sover med ei du kjenner godt :)

Skrevet

Bare si at du sover så urolig at du synes det er greiest å sove alene. Alternativt kan dere jo leie suite med flere soverom, eller be spesielt om f.eks. to rom med dør mellom, så slipper du føle at du går glipp av noe. ;)

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Det er jo helt opp til deg hva du vil. :) Hvis de du skal dra med er venninner av deg vil de vel respektere valget du gjør. Vet ikke hvor mange dere er, men det kanskje det passer fint med antallet at du får eget rom? Eller at det kanskje er en eller to av jentene som du kjenner bedre enn de andre, som du kan avtale å dele med?

Ellers har jeg fått inntrykk, av både min mors utallige jenteturer og mine egne, at man vil helst ha det billigst mulig og mest "jentete" som mulig og at det er derfor blir naturlig å dele rom. Hvis du vil betale ekstra for å ha rom for deg selv er det din sak. Bare å si at du snakker mye i søvne og ikke vil vekke noen er god nok grunn for meg, og jeg ville ikke syntes det var noe sært.

Skrevet

Jeg skjønner deg godt. Har vært på endel jenteturer hvor man ikke nødvendigvis kjenner alle så godt. Kan bli riktig så slitsomt. Jeg synes egentlig hytteturer er verst, jeg da. Trangt, korte senger, utedo, alle skal ha det kjempehyggelig hele tiden, noen blir for fulle, noen griner..... :ler: Huffda, her kom visst mine traumer frem :sjenert:

Men jeg skjønner veldig godt behovet ditt for å kunne være litt alene. Synes forklaringen holder mål. Du kan jo invitere jentene på vorspiel hos deg, så du slipper å virke usosial.

God tur, da!

Skrevet

I Praha er det jo mange muligheter til å leie leilighet, kanskje det kunne være noe for dere? Da kan dere jo leie en med så mange soverom dere har bruk for, sånn at de som vil sove sammen kan det og du og evt. andre som vil sove alene kan det, samtidig som dere har felles stue til å være sosiale i. :)

Vi leide leilighet herfra da vi var i Praha med et vennepar i vår, og var kjempefornøyde.

Skrevet

Jeg skjønner deg godt. Jeg har flere ganger delt rom og dobbeltseng med jenter jeg ikke kjente veldig godt i forbindelse med jobb og jenteturer og selv om det alltid har gått veldig greit og det har vært hyggelig og sosialt, er jeg nok en litt privat person som helst vil ha eget soverom. Jeg blir rett og slett litt sliten av å ha folk rundt meg døgnet rundt, og sover nok litt på nåler.

Ulempen med å be om eget rom er at du kan virke asosial og bli litt outsider i forhold til de andre, og selvfølgelig blir det dyrere. Det kan jo få konsekvenser og bli dyrere for andre og hvis det at du vil ha eget rom gjør at en annen ufrivillig ender på enkeltrom.

For meg har det blitt slik at hvis jeg merker at de jeg skal dra sammen med er innstilt på å dele rom gjør jeg gode miner til slett spill og "ofrer" den lille særheten hos meg selv til.

Tips om leilighet, tilstøtende rom med dør mellom eller suite høres ikke så dumt ut! ;)

Skrevet

Jeg skjønner deg -veldig- godt. Jeg hater å dele rom. Jeg synes det bør gå ann å si ifra om, grunnen du gir er jo ikke noe merkelig. Selv mine beste venner orker jeg ikke tankten på å dele rom med, det blir bare alt for mye. Jeg må ha muligheten til å væe littegranne for meg selv, ellers blir jeg irritabel og stresset. Det kan selvsagt hende noen anklager deg for å være asosial, men det synes jeg du bare skal drite i. At de ikke viser forståelse for at folk har forskjellige behov for privatliv skal da ikke få ødelegge din ferie.

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

På en jentetur jeg var med på, var det en jente som ikke ønsket å dele rom. Hun sa hun ikke sov så godt med andre mennesker i rommet, og det synes jeg var en god begrunnelse. Man ønsker jo ikke å være trøtt når man reiser.

Hun tok selv kostnadene for enkeltrommet, og på den måten ble hennes økonomi holdt litt utenom vår.

Er det gode venninner, bør de forstå det. Jeg er også selv av typen som godt kunne tenkt meg enkeltrom, men synes det er greit å dele når situasjonen er slik at en annen person også må ta enkeltrom dersom jeg skal ha.

Dersom en av mine venninner hadde sagt de ønsket et rom for seg selv, ville jeg ikke hatt problemer med det. Ville tenkt at hun sikkert hadde sine grunner, og respektert det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...