Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #1 Del Skrevet 26. oktober 2006 Begynner å bli redd, kanskje det er noe uvanlig? Jeg er 19 år og mister for tiden en del hår hver gang jeg dusjer, det vil altså si "små klyser", når jeg er ferdig dusjet ligger det alltid en "kladd" i sluket + at når jeg tørker håret og drar det igjennom, så drar jeg også ut en del hårstrå.. Begynner å bli litt redd, vil ikke miste mitt tykke flott hår hva kan dette komme av? er det normalt? hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nemesis Skrevet 26. oktober 2006 #2 Del Skrevet 26. oktober 2006 Kanskje du burde sett på kostholdet ditt.. B vitaminer har mye og si, så sjekk hva du spiser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meep Skrevet 26. oktober 2006 #3 Del Skrevet 26. oktober 2006 Merker at jeg røyter litt mer enn vanlig nå på vinteren. Kommer jo an på hvor langt hår du har, men at det ligger en kladd i sluket er ikke uvanlig. Hvis du er jente (noe jeg går ut fra) kommer du nok til å ha tykt hår ganske lenge Er glad jeg ikke er gutt og slipper å tenke på slikt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shoegal Skrevet 26. oktober 2006 #4 Del Skrevet 26. oktober 2006 Sånn har jeg hatt det bestandig, er i grunn forundret over at jeg i det hele tatt har hår igjen på hodet. Men merkelig nok er det der fremdeles, og med samme tykkelse/mengde hår. Og hvor mye hår jeg mister går litt i perioder. Tror ikke dette er noe du trenger å bekymre deg for. Men hvis det er noe som tar opp tankene dine, kan du jo snakke med legen din for sikkerhets skyld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 26. oktober 2006 #5 Del Skrevet 26. oktober 2006 Jeg mister så og si ingenting i dusjen. Men søsteren min mistet MYE hår i forbindelse med et samlivsbrudd for noen år siden. Det var stressrelatert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anneli Skrevet 26. oktober 2006 #6 Del Skrevet 26. oktober 2006 Hentet fra Lommelegen: "Visste du at gjennomsnittlig hode har 100 000 hårstrå? At hvert hår gror i omtrent 1000 dager og at du mister 100 hårstrå hver dag?" Selv synes jeg det går i perioder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tweek Skrevet 26. oktober 2006 #7 Del Skrevet 26. oktober 2006 Det går i perioder, men jeg kjenner meg igjen på TS, og når jeg grer det. huff huff! Men for en stund siden tok jeg permanent 2 ganger, og det er jo der det kommer fra. Blitt mindre i det siste, men er fortsatt en del Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yoghurt Skrevet 26. oktober 2006 #8 Del Skrevet 26. oktober 2006 Jeg kjenner meg veldig igjen, TS, akkurat samme problem her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #9 Del Skrevet 26. oktober 2006 Håret vokser i ca 6 år før det detter av. Det vil si at ca hvert 6. hår vil man oppleve en ganske stor utskiftning av håret. Da jeg var 18-19 år mistet jeg masse hår, dette var helt naturlig. Nå er jeg 25 og er inne i en ny røyteperiode. Men likevel klager frisøren over at jeg har så tjukt hår, hun prøver alt hun kan å klippe det ned så det ikke skal stå helt ut. Nå har jeg jo kort hår, så for meg er det ingen krise å røyte litt, skjønner at det er kjipere å miste så mye hår når man har langt hår. Ellers er stress en veldig vanlig årsak til håravfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #10 Del Skrevet 31. oktober 2006 kosthold har en del å si. Fra nyttår til sommerferien kunne jeg ikke spsie annet enn flytende mat som suppe og grøt etc. Da mistet jeg enormt mye hår; sluken ble helt tett og jeg hadde løst hår over hele skuldrene når jeg dusjet. dette varte til over sommerferien. Nå har kostholdet mitt vært normalt de siste månedene, og håret er (heldigvis) tilbake til normalen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elbereth Skrevet 1. november 2006 #11 Del Skrevet 1. november 2006 Både kosthold, stress og hormonforandringer virker inn på håret. Jeg sluttet med p-piller i mars, og omtrent i juni begynte jeg å røyte mye og huden i ansiktet ble helt "fjortis". Var hos legen og sjekka alt mulig, men han kunne ikke finne noe galt. Nå har det stabilisert seg, heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå