Gå til innhold

Har du alarm?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har du boligalarm? i så fall; hva slags? Hvilke erfainger har du, positive/negative?

Takknemlig for svar!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo gjest :)

Jeg hadde en stund boligalarm (Nordstrand vaktselskap) da jeg følte meg utrygg. De ringer opp kunden ved en ev utløst alarm og reiser dersom de ikke mottar svar.

Når du skal velge alarm så vil jeg råde deg til følgende :

- ha en alarm som er inkludert røykalarm/røykvarsler, ved ev brann så utløses alarm og dyrebar tid blir brukt fornuftig

-ha en alarm der vaktselskapet reiser ut til kunden (utrykning), ringe opp kunden for så å ikke få svar og da ikke gjøre mer. det er for dårlig!

Ikke hopp på disse billigløsningene som gjør et selv pakker osv, betal heller litt ekstra og få ordentlig oppfølgning.

Vel,dette var noen ord fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jeg også interessert i å høre om.

Vi skal installere alarm. Jeg har studert priser, ulike løsninger, trådløs/ikke trådløs etc

Har kommet frem til at det står mellom Securitas Direct, Falken eller eventuelt Sector (er litt skeptisk til dem).

Noen som vil dele sine erfaringer ved bruk av disse eller andre vaktselskaper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nylig installert alarm i det nye huset vårt - og vi valgte Securitas Direct. Grunnen til at vi valgte Securitas var at jeg fikk rabatt hos dem gjennom jobben min og at jeg har hatt veldig gode erfaringer med innbruddsalarm hos dem tidligere. Denne gangen har vi valgt både innbrudd- og brann-alarm gjennom Securitias.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg fikk installert Falken bolig- og brannalarm gjennom Gjensidige. Etter strømbrudd el. ringer de alltid for å skjekke at ting er i orden og de rykker ut ved behov.

Veldig fornøyd med Falken- jeg er mye ute å reiser i perioder og er helt avhengig av å ha følelsen at hjemmet mitt er i trygge hender.

Nå må jeg også legge til at bygården jeg bor i også har ett helt moderne sikkerhetssystem installert så det bidrar jo også til tryggheten. Bygården jeg bor i har aldri hatt ett eneste innbrudd siden den omfattende innvendige oppussingen for få år siden så jeg føler meg veldig trygg her.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt Falken boligalarm i flere år og er kjempefornøyd!

Før vi fikk alarm var jeg redd og engstelig når jeg måtte være "alene" hjemme (sammen med 3 barn, da, men...) hvis min kjære skulle ut og reise i jobbsammenheng osv...

Etter at alarm ble installert har jeg nesten fått "et nytt liv"!

Jeg setter alarmen på (skallsikrer huset) og sovner trygt og godt. Før alarmen kunne jeg ligge i flere timer og lytte etter lyder, og våknet midt på natten av ingenting. Huset vårt ligger mot friområde/sjø på nedsiden, så det ville vært 0 problem for en innbruddstyv å komme seg usjenert inn gjennom et av de mange vinduene i sokkeletasjen.

Vi har både brann- og innbruddsalarm, og Falken ringer opp dersom alarmen blir utløst, og rykker ut etter behov. Ved oppringing må vi oppgi navn og et kodeord.

Det er typisk å lese i avisen at folk som opplever innbrudd nå har bestemt seg for å innstallere alarm! Vi bestemte oss for å spare oss selv for de traumene et innbrudd / rasering av hjemmet vårt ville ha forårsaket, og investerte i alarm i forkant.

Anbefales!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale
Vi har både brann- og innbruddsalarm, og Falken ringer opp dersom alarmen blir utløst, og rykker ut etter behov. Ved oppringing må vi oppgi navn og et kodeord.

Det er typisk å lese i avisen at folk som opplever innbrudd nå har bestemt seg for å innstallere alarm!

Vi har nok det samme systemet vi Væren, jeg har også kodeord etc.

Jeg husker det var innbrudd i nabohuset til mamma og pappa hjemme i Kongsberg for noen år tilbake, ett skikkelig stygt innbrudd, ikke bare ble de robbet men huset ble også rasert, parketten ble hakket opp, sofaene skjært opp med kniv, alt av glass ble knust, serviset, gardiner klippet i stykker..... fullstendig rasert. Det tok familien over 1 år og pusse opp huset igjen.

Etter det innbruddet fortalte pappa meg at samtlige naboer installerte alarm i ukene etterpå så det har utvilsomt en smitteeffekt- og bra er det. Alle burde sikre huset sitt- dessuten får du lavere premie hos forsikringsselskapet ditt så i løpet av 2-3 år har du tjent inn det alarmen kostet.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi styrer med å skaffe oss alarm nå for tiden. Selv vil jeg helst ha Falken, da de virker mest seriøse. "Billigalarmer" som blir prakket på meg på kjøpesentre og lignende stoler jeg IKKE på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holder på å skaffe alarm fra Falken, og har også nettopp tegnet ny innboforsikring til leiligheten vår. Der vi har forsikringene våre (Vesta) blir ikke selve forsikringen billigere om man har alarm, men egenandelen blir redusert dersom man først er uheldig og får innbrudd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...