Gå til innhold

hvr mye er vanlig i strømforbruk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg leste av strømmen sist i midten av september, nå 24 okt leste jeg av igjen, og det hadde gått 750 kwh..er ikke det litt mye??? hva er vanlig forbruk i mnd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo helt an på hvor stort areal du har. Vi bruker ca 1040 kwh i mnd og det er ganske lite - ca 13 000 kwh i året.

Vi har en enebolig på 100 m2 + kjeller.

Skrevet
jeg leste av strømmen sist i midten av september, nå 24 okt leste jeg av igjen, og det hadde gått 750 kwh..er ikke det litt mye??? hva er vanlig forbruk i mnd?

Det kommer an på hvor stor boligen er, og når på året du leser av. En bruker jo mindre på sommeren enn vinteren. Sist jeg leste av så var det 830 kwt.

Dette er en bolig på 115 kv fordelt på to etasjer.

Det kommer jo mye an på hvor mange dere er i husholdningen. Er det fire som dusjer, så bruker dere jo mere enn vi som er to eks.

Skrevet

leiligheten er 85 kvadratmeter.....vi er to stk.

Skrevet

Kommer også an på om det er trehus eller murhus (mur holder bedre på varme, fordi varmen setter seg i veggene), om det er bra isolasjon i vegger og vinduer og om man fyrer med ved eller bare har elektrisk oppvarming.

Gjest kenneth
Skrevet

Bor i lavblokk. 3-roms/70m2. Bruker 10-12000 kilowattimer i året.

20 000 kilowattimer benyttes mye som standard, men det gjelder vel eneboliger tror jeg. (Jeg fyrer så jeg holder meg varm, har varmekabler på badet osv.)

Gjest pernille vanilje
Skrevet

Leste av i dag.fra 1. sept til 1.november. (leste litt tidlig ja) så har vi brukt 1100 kwt.

vi fyrer med ved. to etasjer på 105 k.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...