Jens Skrevet 26. oktober 2006 #1 Skrevet 26. oktober 2006 Skal lage pannacotta, og har lagt gelatin platene i litt vann. Men, skal man ha platen i vanilje blandingen, eller bare vannet, gelatin platene har ligget i?Etter att gelatin platene har ligget i litt vann i ca 5 min, er det jo fortsatt en gjennomsiktig plate i vannet. Skal denne platen oppe i den varme vaniljeblandingen???Håper dere skjønner hva jeg mener.....takker for hjelp!
Chiquita Skrevet 26. oktober 2006 #2 Skrevet 26. oktober 2006 Gelatinplatene blir jo myke når du legger de i kaldt vann. Når de er myke tar du dem over i en varm væske, hvor de så smelter. Det kalde vannet platene har ligget i, er det bare å slå ut. Dette er sånn generelt om gelatinplater - og jeg vet ikke hvordan man lager pannacotta, men min gelatinplateerfaring sier at du skal ha platene opp i den varme blandingen. Klem ut overflødig vann fra platene først
Gjest Fantus Skrevet 26. oktober 2006 #3 Skrevet 26. oktober 2006 Ta opp platene av vannet og klem ut vannet litt. Så har du platene i vaniljeblandingen. Vannet som platene har ligget i heller du i vasken.
Jens Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 28. oktober 2006 Tusen takk for hjelpen! Dere reddet meg!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå