Gå til innhold

Loette (p-pille)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg er ei jente på 18år. Var hos helsesøster i går, og fikk resept på "Loette 28". Begynte med den første pilla i går, så har tilsammen tatt to stk.

Jeg spurte etter en p-pille som ga så få bivirkninger som mulig, og det var denne hun anbefallte meg (så lenge jeg sa at prisen ikke hadde noe å si for meg, la hun bort "micro..." med en gang).

Har dere noen erfaringer ved bruk av Loette? Fikk dere noen bivirkninger, i såfall når merket dere dem? (er så redd for å legge på meg :/)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blødningstull og skyhøyt blodtrykk var det jeg opplevde med Loette. Det kom etter den første 3mnd prøveperioden. Etter det fikk jeg ikke bruke dem mer pga blodtrykket.

Gjest Miss_alexandria
Skrevet

Jeg har nå gått på Loette i ca 3 mnd og jeg begynner å bi fornøyd. Jeg har gått på flere forskjellige merker før og de alle har gitt meg småblødninger, og nå har de heldigvis gått vekk. Ikke har jeg gått opp i vekt heller ;)

Skrevet

Dette er første gangen du prøver p-piller?

Gi det noen måneder når du først prøver :) Det er umulig å si hvem som kommer til å fungere på hva, vi er ganske rare dyr sånn. Noe som er dårlig for andre kan fungere kjempebra for deg. Jeg foreslår at du prøver dem i 3 måneder eller lignende før du evt velger å prøve noe annet om det ikke skulle fungere.

En ting som kan være vanskelig om du ikke har vært seksuelt aktiv så mange år, er hva som er "vanlig" sexlyst og ikke. Mange klager over nedsatt libido på p-piller, og humørsvingninger. Vær klar over at noe kan være psykisk såvel som fysisk. Men dette klarer de fleste rede utav selv. Blir du et troll vet du det som regel selv ;)

Lykke til, de fleste bruker det gå bra med, det er jo fantastisk å ikke trenge tenke på kondom! :D

(Men skulle det gå galt, husk det finnes alternativer ;))

Skrevet

Ja, det er første gangen jeg prøver p-piller :) Det jeg frykter mest er å øke i vekt, humørsvigninger og masse kviser (for har ingen fra før).

Noen som har merket at man får mer kviser av å bruke Loette da?

Takk for svar :)

Skrevet

Selv om ingen her har fått kviser kan likevel du får det, eller motsatt, om ALLE andrerapporterer her å ha fått det, så trenger ikke du få det.

For vi reagerer ulikt på dem, så her finnes ingen fasit. Du får bare prøve i noen måneder og se hvordan det går. For ingen kan vite hvordan du vil reagere.

Skrevet

Hei :) Jeg har brukt Loette 28, men fikk små blødninger av dem. Så jeg byttet til et merke som het Mocrigynon. Grunnen til at jeg fikk blødninger av Loette var at det var for små doser med østrogen i dem.

Skrevet

hey..

jeg begynte på loette28 jeg og.. etter 3 mnd la jeg kraftig på meg, nesten 10 kg =O så jeg byttet merke fortere enn svint.. men husk; alle reagerer forskjellig på merkene..

Skrevet

Jeg fikk hjertebank og ble kjempedeprimert. Byttet til loette rett før sommeren, og hele sommeren ble ødelagt.

Men alle reagerer jo forskjellig som sagt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...