Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #1 Del Skrevet 26. oktober 2006 Har regnet litt på det, og hvis jeg fullfører 6 års studier vil jeg ende opp med ca 200.000 i studielån hvis jeg klarer å ikke bruke alt lånet. Det forutsetter også at jeg jobber mye ved siden av studiene og i ferier. Er dette mye, og hva har dere endt opp med? Siden jeg er enslig og ønsker å kjøpe bolig etter endt studietid er jeg så redd for ikke å få lån hvis jeg har for mye studielån... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #2 Del Skrevet 26. oktober 2006 302000 etter 6 år, og jeg har enslig og har boliglån i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LilSweetie Skrevet 26. oktober 2006 #3 Del Skrevet 26. oktober 2006 Kan ikke se for meg at du ikke får boliglån fordi du har 200 000 i studielån hvis du har en heltidsjobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lourdes Skrevet 26. oktober 2006 #4 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Kan ikke se for meg at du ikke får boliglån fordi du har 200 000 i studielån hvis du har en heltidsjobb. ← Jeg har kr 280 000 i studielån etter 4 års utdanning. Jeg fikk boliglån jeg Jeg har hele lånet på leiligheten alene.. Endret 26. oktober 2006 av Lourdes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -eline- Skrevet 26. oktober 2006 #5 Del Skrevet 26. oktober 2006 Jeg ender opp med altfor mye i lån, har etter dette året hatt fullt stipend/lån i 9 år og har i tillegg fått 50.000 ekstra i lån til skolepenger. Vel, that's life og jeg har når jeg er ferdig, fått den utdanningen jeg ønsket og jeg tror det absolutt vil være verdt det, selv om jeg må betale tilbake 440k etterpå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tweek Skrevet 26. oktober 2006 #6 Del Skrevet 26. oktober 2006 Jeg vet ikke helt jeg, tror ikke jeg kommer til å ta mer skole etter dette, bare fordypningskurs o.l Hvis bare dette året endre jeg opp med 123 000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Snart medlem* Skrevet 27. oktober 2006 #7 Del Skrevet 27. oktober 2006 Har regnet litt på det, og hvis jeg fullfører 6 års studier vil jeg ende opp med ca 200.000 i studielån hvis jeg klarer å ikke bruke alt lånet. Det forutsetter også at jeg jobber mye ved siden av studiene og i ferier. Er dette mye, og hva har dere endt opp med? Siden jeg er enslig og ønsker å kjøpe bolig etter endt studietid er jeg så redd for ikke å få lån hvis jeg har for mye studielån... ← 200 000 er jo ansett som et relativt lite studielån - jeg endte opp rett under dette da jeg var ferdig, og har nå ca 150 000. Samboeren min har derimot like under 400 000, og det tror jeg er vanlig blant dem som har hatt lån i hele studieperioden, studert 6-7 år, og kun jobbet i ferier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 27. oktober 2006 #8 Del Skrevet 27. oktober 2006 Synes ikke 200 000 etter seks års utdanning høres mye ut, jeg hadde 136 000 i gjeld etter tre år. Tror ikke du skal være redd for at studielånet er utslagsgivende for om du får boliglån eller ikke, det handler vel mer om å søke lån til en bolig som ligger innenfor hva økonomien din tåler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #9 Del Skrevet 27. oktober 2006 Jeg hadde 350 000 etter sju år. Fikk nå et ganske stort lån til å kjøpe leilighet likevel;) Kommer jo veldig an på hvor mye du tjener og hva som er din sannsynlige lønnsutvikling da! Jeg hadde ca. 400 000 i årslønn i min første jobb rett etter studiene, men fordi banken antok at jeg kom til å gå ganske raskt opp i lønn så fikk jeg 2,5 mill i lån. Hadde cirka 250 000 i egenkapital i tillegg. Tjener nå, to år etter, cirka 700 000, og regner med å stige ytterligere etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk. Gjelsten Skrevet 27. oktober 2006 #10 Del Skrevet 27. oktober 2006 Jeg har akkurat begynt i min første jobb, og tjener 700.000 kr. Studielån tok jeg selvfølgelig ikke opp, og hvem trenger vel å låne penger til hus? Litt av noen skrytepaver her, gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dixie Skrevet 27. oktober 2006 #11 Del Skrevet 27. oktober 2006 Endte opp med litt over 200 etter 3 år, fikk fint lån til leilighet fordet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #12 Del Skrevet 28. oktober 2006 Litt av noen skrytepaver her, gitt. ← ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titta Skrevet 28. oktober 2006 #13 Del Skrevet 28. oktober 2006 Jeg ender opp med fullt studielån - 8 år. Sambo sitt blir vel faktisk litt høyere siden han fikk ekstralån pga. privatskole i to år. Men så vil også leiligheten vår være nesten nedbetalt (med studielånspenger) innen vi er ferdig, så er ikke så altfor bekymret for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå