Gå til innhold

Katt etter ull

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er katten din gal etter ull?

Vi hentet frem ulltøy for vinteren nå for noen timer siden, la det midlertidig på spisestuebordet, og straks kom Formann Mjau og la seg i det, og der sover han lykkelig fremdeles.

Når jeg tenker meg om er dette helt vanlig, at han velter seg i alt som er av ull.

Montro om det er noe annet enn bare varmen som er tiltrekkende med det? Vi har jo andre typer pledd, tepper og klær liggende fremme også, uten at det er så interessant.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det har jeg ikke merket noe til at er mer interessant å ligge på enn andre klær og tepper.

Skrevet (endret)

Enkelte katter - da spesielt de som har blitt tatt litt for tidlig fra moren - kan ha det med å "sutte" på klær når de koser seg, og noen av disse har jeg hørt foretrekker å sutte på ull. Hvis din pus ikke gjør det, kan det rett og slett være at han synes ull er veldig behagelig å ligge på. :)

Endret av Tabris
Skrevet

Jeg vokste opp på 80-tallet, da folk hadde saueskinn på gulvet, og pus elsket det. Hun brukte å legge seg med snuten nedi, male og krumme klørne i ulla.

Jeg tror at hun likte at det luktet dyr av ulla, mulig hun innbilte seg at hun hadde nedlagt et stort bytte :ler:

Skrevet
Enkelte katter - da spesielt de som har blitt tatt litt for tidlig fra moren - kan ha det med å "sutte" på klær når de koser seg, og noen av disse har jeg hørt foretrekker å sutte på ull. Hvis din pus ikke gjør det, kan det rett og slett være at han synes ull er veldig behagelig å ligge på.  :)

Siameserkattene er jo kjent for å sutte på ull. Dette uavhengig av om de har blitt tatt for tidlig fra mora (rasekatter blir sjelden tatt for tidlig fra mora, siden oppdretterne følger retningslijnene fra NRR). Kanskje det er siamser i katten til TS?

Ellers er det jo også vanlig at katter liker å ligge på klærne til eieren. Det er simpelthen fordi de liker så godt lukta av oss, som gir en trygghet. Vi eiere opptrer jo som "mor" i forhold til kattene.

Gjest puseliten
Skrevet

Jeg oppdaget det samme fenomenet hjemme hos meg da jeg ryddet i vintertøyet. Tøyet ble spredt utover gulvet og sortert, og katten kastet seg over den ene ullgenseren med en gang. Hun skrapte og dyttet og herjet med genseren før hun til slutt la seg til rette oppå den. Jeg har også et ullpledd som hun elsker. Hun patter ikke, bare koser seg.

Skrevet

Tror det er ganske vanlig hos katter å være gal etter ull. De kattene vi hadde hjemme og katten jeg har nå elsker å ligge på ull.

Men ikke når han er våt, tror han har funnet ut av våt ull lukter ille :ler: og sniker seg på soverommet til han er tørr, da kommer han og legger seg på pleddet.

Skrevet

har ikke noen ullklær så vet ikke om pus er glad i ull.,

men dersom jeg eller sambo legger fra oss noen klær.. på stuagulvet legger hun seg inne i dem med en gang.. kryper gjerne nedi også dersom det f.eks er bukser som ligger der

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...