Tiger Skrevet 26. oktober 2006 #1 Skrevet 26. oktober 2006 Hvordan ser adventstaken din ut, og hvor henger stjerna? Er så usikker på hvordan jeg skal gjøre det i år... Etter oppussing er nemlig adventstjernekontakten min borte!!! Nå lurer jeg på om jeg skal henge stjerna på kjøkkenet og heller kjøpe sånne skikkelig store adventslys slik at jeg kan tenne de hver dag og ikke bare på de obligatoriske søndagene. Da kan nemlig de "ta over litt" for stjerna sin gamle plass i stua.
Sam Skrevet 28. oktober 2006 #2 Skrevet 28. oktober 2006 Har en svart adventsstake av metall, firkantet, med fire metallpinner med kule nederst i hvert hjørne. Metallet er formet i bue mellom hjørnene, opp til selve hullet for lyset. Litt vanskelig å forklare. Denne er jo ikke særlig julete i seg selv, men jeg har pleid å pynte den med blant annet en grønn grantrelignende plastlenke med glitter og forskjellig annen pynt innimellom. Blir faktisk ganske stilig. Den pleier iallefall å stå i stuen, gjerne på et bord som ikke står ved sofagruppen, for der pleier vi å sitte å spise og sånt, så da blir den nesten i veien. Men vi ser den alltid fra der vi sitter. Julestjerna henger i midtvinduet av tre vinduer på rad i stua. Har ikke noe råd til hvor du skal ha stjerna. Hvis det ikke er kontakt til den i stua, så må du nesten flytte den da, hvis du ikke vil ha en lang skøteledning. Kan jo feste skøteledning oppe atmed taket eller langs veggen med sånne klipser. Det gjør vel ingen ting om du har stjerna på kjøkkenet, så kan du som du sier heller ha adventsstaken i stua. Jeg har en syvarmet lysestake stående i kjøkkenvinduet. Lykke til med valget
Sluagh Skrevet 29. oktober 2006 #3 Skrevet 29. oktober 2006 Adventsstaken min er som sunket i jorden, så der må jeg nok investere i ny... Julestjerne pleier vi ha på kjøkkenet, og en på podens rom.
kamela Skrevet 30. oktober 2006 #4 Skrevet 30. oktober 2006 Vi har to stjerner i stua, 7 armet stake på kjøkkenet, og en stjerne på hvert barnerom. Adventsstaken er helt enkel og svart.
Scorpina Skrevet 30. oktober 2006 #5 Skrevet 30. oktober 2006 Hadde en vaklevoren adventsstake som jeg fant ut i fjor hadde gjort sin tjeneste så den ble bytta ut med denne flotte staken jeg kjøpte på party. Kosta litt (ca 400,-) men pytt - denne har jeg i MANGE år fremover!! Julestjerna vår ligner på denne her. Henger i kjøkkenvinduet. Åh, ikke SÅ lenge igjen til 1. søndag i advent nå
Gjest Gjesta Skrevet 30. oktober 2006 #6 Skrevet 30. oktober 2006 Vi har flere julestjerne vi, ungene har hver sin på sine soverom, jeg har en stor i det store kjøkkenvinduet, og så har vi tre på stua..... Adventsstaken vår er i sort smijern, enkel og nydelig. Og så kjøper jeg skikkelig lange lys, slik at jeg kan la de brenne en stund da..... *klør i fingrene*
lillesky Skrevet 30. oktober 2006 #7 Skrevet 30. oktober 2006 Ikea har noen veldig enkle adventsstjerner i flere forskjellige farger; tror det hadde vært flott med en farge, men stjerne i flere vinduer.
Annie Skrevet 30. oktober 2006 #8 Skrevet 30. oktober 2006 Har et tinnfat med lilla kulelys og pynt på som adventslys. Stjerna henger i stua. Mulig jeg må kjøpe en til og ha i gamlestua også i år. Ellers ser det så tomt ut der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå