Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest drømmeren
Skrevet

Jeg har vært samboer i 6 år, vi har bodd sammen i 4 år. Vi er veldig lykkelige sammen, men har ikke planlagt bryllup og barn med det første.

Det som plager er en ofte tilbakevendende drøm jeg har. I drømmen skal vi gifte oss, men av ulike grunner blir bryllupet aldri gjennomført! Det er alltid utenforsående årsaker i drømmen til at bryllupet ikke blir gjennomført, f.eks. at bryllupskjolen ikke passer, gjestene kommer ikke, eller at stadige forsinkelser iløpet av dagen gjør at vielsen aldri finner sted! Mao helt tåpelig grunner. Men at vi ikke vil gifte oss i drømmen er aldri en grunn, det bare skjer ikke...

Hvordan i alle dager skal jeg egentlig tolke en slik drøm? jeg har drømmen relativt ofte, men klarer ikke å se hva som utløser den. Synes drømmen er så merkelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ingen drømmetyder av rang, men jeg gjør et forsøk:

Hva med noe så enkelt som at drømmen gir uttrykk for at du (ubevisst) ønsker å gifte deg med din samboer, men at det ligger noen små bagatellmessige hindringer i veien, og at disse må rettes opp før drømmen blir virkelighet (bokstavlig talt)?

Hindringene i det virkelige liv er: frieri, kjole, planlegging, invitasjoner, økonomi, tidspress osv... ;)

Skrevet

Bryllup symboliserer gjerne en forening, enhet - og harmoni. I drømmen planlegger dere å oppnå dette (ved å gifte dere), men foreningen blir ikke gjennomført på grunn av ulike hindringer.

Er forholdet ditt harmonisk? Er du lykkelig? Har dere det fint sammen? Er det denne mannen du vil leve sammen med? I drømmen - er det mest du som er involvert i (planleggingen) av bryllupet, eller er han like tilstedeværende som deg selv? Gleder du deg til bryllupet? Blir du lei deg når bryllupet ikke blir noe av? Hva tenker du når brudekjolen ikke passer og du innser at du må avlyse? Blir du trist, eller er det "likegreit"?

Kanskje du har et behov for å oppnå en slags forening eller harmoni i forholdet, og drømmen forteller deg at du må rydde opp i en del problemstillinger før du kan oppnå dette. Eller kanskje drømmen forsøker å fortelle deg at dere ikke passer sammen, og at du ikke vil kunne oppnå det du lengter etter sammen med ham.

En endelig tolkning vil selvsagt avhenge av flere detaljer i drømmen, og detaljer i deres forhold og ditt liv. Forsøk å svare på spørsmålene jeg stiller ovenfor, og finn eventuelt enda flere spørsmål du selv kan besvare.

Dette var bare et forslag til hvordan drømmen kan tolkes. Dersom noe av dette jeg skriver her skulle vise seg å stemme for deg, så tror jeg du "bare vil vite det". Når alt kommer til alt er det jo kun du som har svarene - men av og til hjelper det godt på vei å få litt "synsing" fra andre.

Klem fra Nelle :)

Gjest drømeren
Skrevet
Bryllup symboliserer gjerne en forening, enhet - og harmoni. I drømmen planlegger dere å oppnå dette (ved å gifte dere), men foreningen blir ikke gjennomført på grunn av ulike hindringer.

Jepp, og disse hindringene er alltid eksterne. Giftermålet blir ikke gjennomført ikke fordi vi ikke vil, men ting bare skjer og det skjer aldri. Det ender alltid med å bli utsatt, rett og slett. Hva som er hindringene, og hvem som blir hindret varierer. En gang ble alt stoppet fordi jeg ikke greide å bestemme meg for hva jeg skulle ha på meg fordi den opprinnelige kjolen ikke passet. :ler:

Er forholdet ditt harmonisk? Er du lykkelig? Har dere det fint sammen? Er det denne mannen du vil leve sammen med? I drømmen - er det mest du som er involvert i (planleggingen) av bryllupet, eller er han like tilstedeværende som deg selv? Gleder du deg til bryllupet? Blir du lei deg når bryllupet ikke blir noe av? Hva tenker du når brudekjolen ikke passer og du innser at du må avlyse? Blir du trist, eller er det "likegreit"?

Ja, jeg vil påstå at vi har et harmonisk forhold og at vi er begge lykkelige. Tror ikke noen av oss kan forestille seg et liv uten den andre. Det er egentlig ikke så mye planlegging involvert i drømmen, den dreier seg egentlig mest om hindringer på vei til vielsen. Og i drømmen gleder jeg meg til bryllupet, men blir ikke veldig lei meg når vi avlyser heller. Er ikke likegyldig heller, mer opptatt av at vi ikke trenger å gifte oss nå. :forvirret:

Kanskje du har et behov for å oppnå en slags forening eller harmoni i forholdet, og drømmen forteller deg at du må rydde opp i en del problemstillinger før du kan oppnå dette. Eller kanskje drømmen forsøker å fortelle deg at dere ikke passer sammen, og at du ikke vil kunne oppnå det du lengter etter sammen med ham.

Det eneste problemet for meg er at jeg ikke føler meg helt likeverdig i forholdet. Vi har flyttet og jeg har ingen jobb og blir dermed forsørget. Det passer egentlig en uavhengig sjel som meg dårlig, jeg liker å klare meg selv. ;) Men passer sammen, ja, det gjør vi! Vi er akkurat like sære og rare, og skjønner hverandre utmerket.

En endelig tolkning vil selvsagt avhenge av flere detaljer i drømmen, og detaljer i deres forhold og ditt liv. Forsøk å svare på spørsmålene jeg stiller ovenfor, og finn eventuelt enda flere spørsmål du selv kan besvare.

Dette var bare et forslag til hvordan drømmen kan tolkes. Dersom noe av dette jeg skriver her skulle vise seg å stemme for deg, så tror jeg du "bare vil vite det". Når alt kommer til alt er det jo kun du som har svarene - men av og til hjelper det godt på vei å få litt "synsing" fra andre.

Klem fra Nelle  :)

Når jeg skriver dette begynner jeg å lure på om drømmen egentlig skyldes familie/venners forventninger og press på at vi må gifte oss og få barn? Vi har vært sammen så lenge nå at ALLE lurer på når vi skal gifte oss og få barn. Mye mas om at jeg snart blir for gammel etc. Tror vi begge føler oss presset av slikt, ingen av oss liker å føle oss diktert av "utenforstående". Kanskje det er derfor det er greit for oss begge i drømmen at alt går skeis? :sjarmor:

Skrevet
Når jeg skriver dette begynner jeg å lure på om drømmen egentlig skyldes familie/venners forventninger og press på at vi må gifte oss og få barn? Vi har vært sammen så lenge nå at ALLE lurer på når vi skal gifte oss og få barn. Mye mas om at jeg snart blir for gammel etc. Tror vi begge føler oss presset av slikt, ingen av oss liker å føle oss diktert av "utenforstående". Kanskje det er derfor det er greit for oss begge i drømmen at alt går skeis? :sjarmor:

Fint! Da har du gjort det eneste fornuftige, nemlig å tolke din egen drøm selv!

Skrevet

Jepp, og disse hindringene er alltid eksterne. Giftermålet blir ikke gjennomført ikke fordi vi ikke vil, men ting bare skjer og det skjer aldri. Det ender alltid med å bli utsatt, rett og slett. Hva som er hindringene, og hvem som blir hindret varierer. En gang ble alt stoppet fordi jeg ikke greide å bestemme meg for hva jeg skulle ha på meg fordi den opprinnelige kjolen ikke passet. ler.gif

Disse hindringene er forårsaket av ytre omstendigheter, altså ting dere ikke har kontroll over selv. Er det andre områder du føler du ikke har helt kontroll over? Feks økonomi, vennskap, bosted, opppussing, det kan være hva som helst. Trenger ikke være noe viktig eller alvorlig. Relativt små ting kan lage "rot" i hodet vårt :ler: Hvis skittentøyskurven min vokser seg for full mister jeg veeeldig kontrollen (tror jeg) og det stresser meg veldig. selvom det egentlig har minimal betydning for meg ;)

Jeg tenker at drømmen ikke nødvendigvis trenger å ha noe med bryllup eller forholdet ditt å gjøre. Det kan jo feks være situasjonen din med å være uten jobb, når du ikke har valgt det selv.

Bare for å understreke det s påstår jeg absolutt ikke at du ikke har kontroll på livet ditt altså;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...