Gå til innhold

Livsforsikring

Titta

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å skaffe meg livsforsikring (som gjelder både ved død og uføre).

Driver å surfer litt på nettet for å finne ut hvem som tilbyr den beste forsikringen, men det er ikke så enkelt å finne ut av.

Og hvor mye bør jeg forsikres for?

Er 26 og sunn og frisk. Men har jo etterhvert skjønt at det kanskje er på tide å tegne slik forsikring nå. Om jeg først skulle få problemer med noe så blir det værre å få seg forsikring. Har et par venner som har har hatt problemer med, og til slutt fått begrenset forsikring, pga. sykdommer og skader de har fått i voksen alder. Hadde de tegnet forsikringen før de ble syk/skadet hadde det gått bra.

I første omgang er jeg mest opptatt av dekningsgrad ved uføre. Med tanke på død så er uansett lånet jeg har veldig bekjedent så selv en liten forsikringssum vil dekke det. Om sambo og jeg får barn så vil vel det gjerne bli mer aktuelt.

Siden jeg bruker Skandiabanken kikker jeg litt på forsikringen der, og i utgangspunktet synes jeg den virker grei.

Hvor er du forsikret? Hva betaler du og hva er forsikringssummen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du fagorganisert?

Vi har våre forsikringer via medlemskap i YS - til mye lavere pris enn hvis vi måtte tegne dem som frittstående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livsforsikring har jeg gjennom jobb. Har i tillegg en uføreforsikring, som jeg har hatt i snart 10 år. I motsetning til standard livsforsikring (dekker uførhet ved yrkesskade/annen skade litt avhengig av firmaets tegninger) dekker uføreforsikringen min uførhet ved sykdom. Betaler i overkant av 1 000 kroner året for den nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan være med i fagorganisasjon selv om man er student. Ofte er det gratis eller billigere dersom du er student. Kommer litt an på hva du studerer for å bli. .. Vi har veldig bra livsforsikring gjennom utdanningsforbundet som jeg er med i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg tenker meg om så er jeg faktisk med i fagorganisasjon. Har egentlig ikke tenkt på det, så takk for tips. Skal gå inn på sidene deres og se hva jeg finner. :)

Grunnen til at jeg spurte her var at veldig mange steder så står det veldig generelt om forsikringen + forsikrifter om når utbetaling og slikt, men for å få vite mer om hva en skal betale og hva forsikringssummen er så må en kontakte forsikringsselskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk livsforsikring intil 600 000 for to personer til 300 kroner i året via forbundet mitt. De andre stedene måtte vi betalt den samme summen i måneden. Vi har ikke uføreforsikring, men man kunne velge det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du egentlig behov for livsforsiking? Det er vel uførekapitals- (engangsutbetaling) eller uførepensjonsforsikring som er aktuel. Med mindre du har barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (Parat)gjesten
Når jeg tenker meg om så er jeg faktisk med i fagorganisasjon. Har egentlig ikke tenkt på det, så takk for tips. Skal gå inn på sidene deres og se hva jeg finner. :)

Grunnen til at jeg spurte her var at veldig mange steder så står det veldig generelt om forsikringen + forsikrifter om når utbetaling og slikt, men for å få vite mer om hva en skal betale og hva forsikringssummen er så må en kontakte forsikringsselskapet.

Å jada, og et sted jeg ringte forlangt de til og med at ejg tastet inn personnummeret mitt på telefonen før de svarte :roll:

Vi har våre forsikringer i Gjensidige gjennom Parat (YS). Husker ikke helt pris, men tror at livsforsikring på 11 G for hver av oss koster rundt kr 2000,- pr år tilsammen for oss begge,

Innboforsikring på 1,5 mill betaler vi rundt 600 kroner pr år for.

Forsikring gjennom fagforening faller alltid biligst ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...