LadyInRed Skrevet 26. oktober 2006 #1 Skrevet 26. oktober 2006 Vi var nylig hos fotograf for å ta familiebilder. Vi hadde bestilt time, fått bekreftelse både på e-post og vanlig- men da vi kom til Fame viste det seg at vi ikke lå inne i deres system! Det var visstnok ikke første gang dette hadde skjedd. Vi fikk da beskjed om at vi måtte komme tilbake en annen dag! Jeg ble da rimelig sur, for vi hadde jo stelt oss og strøket klær mm og hadde jo timebekreftelse med! Ikke hadde vi anledning til å komme en annen dag heller pga. deler av familien bor 100 mil herfra, og er ikke her så ofte. Det hele endte med at vi måtte vente noen timer, og fikk time senere på dagen. Men jeg følte det slik at de presset oss inn i en allerede travel lørdag, og fikk kun 15 min fotograferingstid. Så fornøyd ble jeg ikke! Er det flere som har opplevd dette hos Fame? Jeg er iallefall lite lysten til å ta brudebilder der senere når du ikke kan stole på at du faktisk har time der!
Gjest Gjest_Linselus_* Skrevet 26. oktober 2006 #2 Skrevet 26. oktober 2006 Har ikke opplevd det samme som deg, men har også en blandet erfaring med dem. Da vi skulle komme til visningstime kom vi inn i visningsrommet hvor en fancy forside til bildeserien stod klar på storskjermen. Problemet er at det ikke var våre bilder. Vi sa ingenting til å begynne med da vi trodde at det første bildet bare var et illustrasjonsbilde som lå der før visningen skulle starte. De hadde altså lagt inn vår serie på feil dato og på feil navn slik at vi fikk se noen få av en annen families bilder før vi oppdaget feilen. Om den andre familien hadde sett våre bilder kunne de ikke svare på. Men bildene var fine de, om enn litt i dyreste laget.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #3 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg har dårlige erfaringer med Fame. Uprofesjonelle folk som ikke overholder avtaler, tenker bare business (selvfølgelig skal de tjene penger, men er jo en fordel om de tar seg tid til å gi bra service og produkt også...). Jeg skal i alle fall aldri bruke dem igjen. Har erfaring med dem både privat og til skolefotografering.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #4 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg er utrolig fornøyd med dem. Nesten alle jeg kjenner bruker Fame, og ingen av dem har hatt negative erfaringer. Slik tror jeg det er overalt jeg, slik dere beskriver. feil kan skje, og da må man bare ta det på best mulig måte.. Bildene koster ja, det er jeg enig i, men de var absolutt verdt det. Da vi ikke fikk bestemt oss for alle bildene vi skulle ha på første visning var vi hjertlig velkommen tilbake for ny visning. Utrolig god service og kun profesjonelle fotografer. Kan ikke tro de ansetter uprofesjonelle fotografer?
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #5 Skrevet 26. oktober 2006 Fame er landsdekkende, og det er MEGEt stor forskell fra studio til studio. Noen steder er ikke drevet like godt som andre Jeg har selv jobbet en periode på bookingavdelingen deres, og maken til pengehungrig firma har jeg ikke vært borti. Det er DYRT! rett og slett. Selve fotograferingen gis mer eller mindre bort, og så taes det helt hysteriske priser for bittesmå bilder i digre rammer. Og du må jo kjøpe det med ramme, får ikke lov å kjøpe et bilde uten.. Men den hvite bakgrunnen og reportasjestilen gjør at det blir mange og ofte ganske fine bilder, det ser rett og slett lettere bedre ut med slike bilder en de mer tradisjonelle, så at folk velger de på grunn av det kan jeg jo forstå, men det finnes da mengdevis med fotografer som kan gjøre akkurat det samme til en langt mer fornuftig pris, og på en mindre samlebåndspreget måte. Jeg ville nok ha tenkt meg om 1000 ganger før jeg valgte de til bryllupsfotografering, av flere grunner, men hovedgrunne mine var samlebånd og pris og at hvit kjole på hvit bakgrunn med blondinebrud ikke ble så veldig spennende... PS: etter en periode på telefonen for booking så må jeg si at jeg ikke er overrasket over at det er noen som får kluss med bookingen sin, det er noen år siden jeg jobbet, men da var det slett ikke umulig å lage store menger kaos. Det var delvis forde systemet ikke var feilfritt, og delvis forde ikke fotostudioene følgte opp og dobbeltsjekket som de egentlig skulle
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #6 Skrevet 26. oktober 2006 Fame er landsdekkende, og det er MEGEt stor forskell fra studio til studio. Noen steder er ikke drevet like godt som andre ← Det er nok sikkert forskjell fra studio til studio ja, men nå har det seg slik at når man skal bestille time så er det ett nr du kan ringe - nemlig til et sentralt bookingssenter. Så da hjelper det ikke at f.eks. Fame i by x er bedre enn Fame generelt, fordi alle må jo bestille time via et sentralt bookingssenter som tydeligvis ikke har styring på hva de driver med! Jeg har sendt klage for to uker siden, men har ikke har et pip. Skal på visningstime om et par dager, og håper bildene er bra! Hilsen trådstarter
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #7 Skrevet 26. oktober 2006 Fame er landsdekkende, og det er MEGEt stor forskell fra studio til studio. Noen steder er ikke drevet like godt som andre Jeg har selv jobbet en periode på bookingavdelingen deres, og maken til pengehungrig firma har jeg ikke vært borti. Det er DYRT! rett og slett. Selve fotograferingen gis mer eller mindre bort, og så taes det helt hysteriske priser for bittesmå bilder i digre rammer. Og du må jo kjøpe det med ramme, får ikke lov å kjøpe et bilde uten.. Men den hvite bakgrunnen og reportasjestilen gjør at det blir mange og ofte ganske fine bilder, det ser rett og slett lettere bedre ut med slike bilder en de mer tradisjonelle, så at folk velger de på grunn av det kan jeg jo forstå, men det finnes da mengdevis med fotografer som kan gjøre akkurat det samme til en langt mer fornuftig pris, og på en mindre samlebåndspreget måte. Jeg ville nok ha tenkt meg om 1000 ganger før jeg valgte de til bryllupsfotografering, av flere grunner, men hovedgrunne mine var samlebånd og pris og at hvit kjole på hvit bakgrunn med blondinebrud ikke ble så veldig spennende... PS: etter en periode på telefonen for booking så må jeg si at jeg ikke er overrasket over at det er noen som får kluss med bookingen sin, det er noen år siden jeg jobbet, men da var det slett ikke umulig å lage store menger kaos. Det var delvis forde systemet ikke var feilfritt, og delvis forde ikke fotostudioene følgte opp og dobbeltsjekket som de egentlig skulle ← Og du fikk sikkert en kjemefin attest fordi du er så lojal.... Makan...
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #8 Skrevet 26. oktober 2006 Og du fikk sikkert en kjemefin attest fordi du er så lojal.... Makan... ← Fotograf i Fame?
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #10 Skrevet 27. oktober 2006 Og du fikk sikkert en kjemefin attest fordi du er så lojal.... Makan... ← Er ikke enig med deg, så lenge kritikken er konstruktiv og riktig. Hadde jeg jobbet i et selskap jeg ikke synes driver bra, hadde ikke jeg gått rundt og skrytt av det! Er de dårlige, så er de det. De har kun seg selv å takke.
LadyInRed Skrevet 1. november 2006 Forfatter #11 Skrevet 1. november 2006 Skal på visningstime om et par dager, og håper bildene er bra! ← Bildene ble heldigvis bra Men gjett om det var dyrt med litt større bilder.........Fikk nesten litt sjokk jeg, he he. Men synes det er bedre når man får bildene man har tatt (de beste da) i en egen mappe hjem for å titte på dem, slik vi alltid har gjort tidligere. Hos Fame viste de ca 20 bilder på storskjerm digitalt, og så skulle vi velge derfra. Men du føler deg jo passe teit når du må be fotografen skifte tilbake til et "bilde som var i begynnelsen" eller "et som kom litt på slutten" hele tiden. Jeg liker iallefall best å styre på selv, så de kunne liksågodt latt oss se på bildene bare oss. Jeg synes iallefall det ble litt slik at vi må bare måtte bestemme oss for et bilde, for det blir flaut å be enda en gang om at fotografen blar gjennom bildene....... Men nå er det en stund siden jeg har vært hos andre fotografer, kanskje det er blitt vanlig med digital visningstime sammen med fotograf der man plukker ut bidlene man vil forstørre???
Susan Sto Helit Skrevet 2. november 2006 #12 Skrevet 2. november 2006 Bildene ble heldigvis bra Men gjett om det var dyrt med litt større bilder.........Fikk nesten litt sjokk jeg, he he. Men synes det er bedre når man får bildene man har tatt (de beste da) i en egen mappe hjem for å titte på dem, slik vi alltid har gjort tidligere. Hos Fame viste de ca 20 bilder på storskjerm digitalt, og så skulle vi velge derfra. Men du føler deg jo passe teit når du må be fotografen skifte tilbake til et "bilde som var i begynnelsen" eller "et som kom litt på slutten" hele tiden. Jeg liker iallefall best å styre på selv, så de kunne liksågodt latt oss se på bildene bare oss. Jeg synes iallefall det ble litt slik at vi må bare måtte bestemme oss for et bilde, for det blir flaut å be enda en gang om at fotografen blar gjennom bildene....... Men nå er det en stund siden jeg har vært hos andre fotografer, kanskje det er blitt vanlig med digital visningstime sammen med fotograf der man plukker ut bidlene man vil forstørre??? ← Da vi tok bryllupsbildene våre fikk vi hvertfall gå gjennom en bunke med "vanlige" bilder. (Om enn sammen med fotografen.) Men da skulle vi jo ha ca 30 stk til et album. Fotografen hjalp oss å plukke de fineste når to bilder lignet veldig, men stort sett fikk vi bla i bunken selv. Når det gjaldt forstørrelser, så tok vi med oss albumet hjem, og tenkte på det en stund, før vi gikk tilbake og bestillte. Men bilde til veggen bestillte vi med en gang. Da hadde de en projector, som viste bildet på et lerret, så det var lettere å se størrelsen. Men de brukte fortsatt det "vanlige" bildet. Syntes ikke forstørrelser var SÅ dyrt heller. Det er jo klart det er det de tjener på, men de tar jo litt for selve fotograferingen også.
Havfrua Skrevet 2. november 2006 #13 Skrevet 2. november 2006 Jeg brukte Fame da jeg giftet meg og kommer ALDRI til å bruke de igjen. Bildene i seg selv er jeg fornøyd med, men det er kundeservicen det skorter stort på. Det står overhode ikke i forhold til prisen, for Fame er dyrt i forhold til mange andre. Det ble lovet ting hele veien som til syvende og sist ikke ble riktig, og det toppet seg da jeg i forrige uke til og med fikk inkassovarsel på noe som var betalt i mai. Da skal jeg love dere at jeg fikk sagt skikkelig ifra for sånn går bare ikke an. Nei, velg noe annet enn Fame!
LadyInRed Skrevet 2. november 2006 Forfatter #14 Skrevet 2. november 2006 Bildene i seg selv er jeg fornøyd med, men det er kundeservicen det skorter stort på. Det står overhode ikke i forhold til prisen, for Fame er dyrt i forhold til mange andre. Det ble lovet ting hele veien som til syvende og sist ikke ble riktig, og det toppet seg da jeg i forrige uke til og med fikk inkassovarsel på noe som var betalt i mai. Da skal jeg love dere at jeg fikk sagt skikkelig ifra for sånn går bare ikke an. Nei, velg noe annet enn Fame! ← Det er dette jeg også reagerte på. At det var lite styring hos dem. Men bildene ble vi fornøyde med. Dog synes jeg 4-6 ukers leveringstid for ett bilde er leeenge å vente!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå