Gjest Taxi Skrevet 26. oktober 2006 #1 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg har bestemt meg for å ønske meg bøker til jul!! Hvilken bok/hvilke bøker er de(n) beste du har lest? Hvilke bøker MÅ man bare lese? (helst litt lettleste, jeg har en tendens til å gå lei hvis det tar for lang tid før den kommer i gang)
JollaJinki Skrevet 26. oktober 2006 #2 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg vet ikke helt hva slags type bøker du liker, men her er i hvert fall mine forslag: 1. Vindens skygge (Carlos Ruiz Zafón) Min yndlingsbok, virkelig fantastisk. 2. shopoholiker-bøkene (Sophie Kinsella) søte jentebøker 3. Ona Fyr (Ingebrigt Steen Jensen) veldig motiverende bok!! 4. bøkene til Marian Keyes... også lettleste (men ikke så tynne) jentebøker 5. Halvbroren (Lars Saabye Christensen) og egentlig generelt bøkene hans er veldig bra syns jeg Håper dette var noen ok tips da! Jeg syns i hvert fall dem er veldig bra!
Gjest Hedda Gabler Skrevet 26. oktober 2006 #3 Skrevet 26. oktober 2006 Isabel Allendes "Inès, jeg elsker deg" Toril Brekkes "Drømmen om Amerika"
Karamba Skrevet 26. oktober 2006 #4 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg vet ikke helt hva slags type bøker du liker, men her er i hvert fall mine forslag: 1. Vindens skygge (Carlos Ruiz Zafón) Min yndlingsbok, virkelig fantastisk. 2. shopoholiker-bøkene (Sophie Kinsella) søte jentebøker 3. Ona Fyr (Ingebrigt Steen Jensen) veldig motiverende bok!! 4. bøkene til Marian Keyes... også lettleste (men ikke så tynne) jentebøker 5. Halvbroren (Lars Saabye Christensen) og egentlig generelt bøkene hans er veldig bra syns jeg Håper dette var noen ok tips da! Jeg syns i hvert fall dem er veldig bra! ← Tror du har ganske lik smak som meg! Synes alle disse bøkene er kjempebra. Eneste jeg ikke har lest er nr. 3 Ona Fyr.
JollaJinki Skrevet 26. oktober 2006 #5 Skrevet 26. oktober 2006 Tror du har ganske lik smak som meg! Synes alle disse bøkene er kjempebra. Eneste jeg ikke har lest er nr. 3 Ona Fyr. ← Hehe, så bra da! Jeg leser det meste, men dette var noen bøker jeg kom på som jeg syn er veldig bra. Ona Fyr er jo egentlig en helt annen type bok, men jeg syns den er virkelig bra. Etter å ha lest boka gikk jeg nesten fra å være fottball-hater til å heie på Stabæk (hehe, selv om boka egentlig ikke handler om fotball
Gjest Taxi Skrevet 26. oktober 2006 #6 Skrevet 26. oktober 2006 Tusen takk for mange forslag!! Når det gjelder Ona Fyr så begynte jeg på den engang, men fikk aldri fullført. Ellers var det mange andre interessante forslag her som er ført opp på ønskelista mi
Gjest gjesta Skrevet 26. oktober 2006 #7 Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Ser at Halvbroren er blitt foreslått, hvilket er en god bok etter min mening, men flere jeg kjenner har gitt opp lesingen av denne, nettopp fordi den har en noe treg start... Hva med eventuelt å teste noe annet av Saaby Christensen først? F.eks "Beatles"? Endret 26. oktober 2006 av Sprilla
Gjest Gjest_berta_* Skrevet 26. oktober 2006 #8 Skrevet 26. oktober 2006 Eller rett og slett hans sist bok Saabyes Cirkus. Innmari bra ! Ciaras bokhjørne-dagbok handler om,nettopp bøker, svipp innom der du for tips.
Gjest Taxi Skrevet 27. oktober 2006 #9 Skrevet 27. oktober 2006 Ser at Halvbroren er blitt foreslått, hvilket er en god bok etter min mening, men flere jeg kjenner har gitt opp lesingen av denne, nettopp fordi den har en noe treg start... Hva med eventuelt å teste noe annet av Saaby Christensen først? F.eks "Beatles"? ← Den har jeg lest!! Kjempebra
Gjest HB Skrevet 27. oktober 2006 #10 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg synes alle krimbøkene til Jo Nesbø er bra. Men de må leses i riktig rekkefølge! Jeg venter også spent på at den siste til Anne Holt skal dumpe ned i postkassa. den får bra kritikker og jeg har likt (stort sett) de andre bøkene hennes om Hanne Wilhelmsen. Hilsen Lille meg
JollaJinki Skrevet 27. oktober 2006 #11 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg synes alle krimbøkene til Jo Nesbø er bra. Men de må leses i riktig rekkefølge! Jeg venter også spent på at den siste til Anne Holt skal dumpe ned i postkassa. den får bra kritikker og jeg har likt (stort sett) de andre bøkene hennes om Hanne Wilhelmsen. Hilsen Lille meg ← Helt enig i at bøkene til Jo Nesbø er bra! Burde absolutt leses om man liker krimbøker. Men må si meg totalt uenig i Anne Holt da... jeg liker absolutt ikke bøkene hennes igjen... det er vel smak å behag Av andre krimbøker er jeg veldig glad i bøkene til Karin Fossum (bare krimbøkene, de andre er litt tamme...), jeg har alle og leser dem igjen og igjen....
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #12 Skrevet 27. oktober 2006 Helt enig i at bøkene til Jo Nesbø er bra! Burde absolutt leses om man liker krimbøker. Men må si meg totalt uenig i Anne Holt da... jeg liker absolutt ikke bøkene hennes igjen... det er vel smak å behag ← Jo Nesbø er definitiv mange hakk bedre enn Anne Holt, men det er mulig at jeg likte hennes bøker fordi jeg leste dem før jeg oppdaget Jo Nesbø... Den hittil siste om Hanne Wilhelmsen var en stor skuffelse. Husker ikke en gang hva den het.. Hilsen Lille meg
Gjest Frk. Grønn Skrevet 28. oktober 2006 #13 Skrevet 28. oktober 2006 Kim Småge er absolutt å anbefale hvis du liker krim. Skrev særoppgave om henne for noen år tilbake, og har i ettertid lest alle bøkene hennes. Fantastiske! Per Nilsson sine bøker er også gode. Min favoritt er Hjertets Fryd, men En natt i april er også kjempebra! Bøker er alltid fint å få
Catzy Skrevet 28. oktober 2006 #14 Skrevet 28. oktober 2006 Hvis du ikke liker bøker som bruker lang tid på å komme i gang, så ville jeg droppet Halvbroren. Jeg måtte true meg gjennom den, og jeg er vant med å lese lange bøker. Vil foreslå "Den tidsreisendes kone" av Audrey Niffenegger hvis du vil ha en helt unik bok. http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.d...oduktId=1660708 Den starter med et byks.
Fashion.Faux.Pas Skrevet 28. oktober 2006 #15 Skrevet 28. oktober 2006 super tråd!! må følge med her.
g@brielle Skrevet 28. oktober 2006 #16 Skrevet 28. oktober 2006 Bøker som er lettleste, uten å være kiosklitteratur: "Egalias døtre" av Gerd Brantenberg Det meste Fay Weldon har skrevet.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #17 Skrevet 29. oktober 2006 Enig i at Egalias Døtre er bra, men den er vel ikke mulig å få tak i lengre? Jeg vil også anbefale Janna Trollope : "Andres barn" . Den "gir bilde av en livsform som berører stadig flere mennesker i vårt samfunn. Forhold blir oppløst og nye dannes, folk lider og forelsker seg mens barna prøver å rydde seg en plass i tumultene". (fra omtalen av boka). Den tar samfunnet på kornet og er både til ettertanke og morsom. Andre bøker av samme forfatter kan også anbefales.
g@brielle Skrevet 29. oktober 2006 #18 Skrevet 29. oktober 2006 Enig i at Egalias Døtre er bra, men den er vel ikke mulig å få tak i lengre? ← Joda, de har den blant annet på bokkilden.no.
hjertesukka Skrevet 29. oktober 2006 #19 Skrevet 29. oktober 2006 Hvis du ikke allerede har lest dem, vil jeg anbefale bøkene til Ingvar Ambjørnsen. Selv synes jeg bøkene til Amalie Skram er veldig gode og lettleste, med tema som er like aktuelle idag.
Gjest Taxi Skrevet 30. oktober 2006 #20 Skrevet 30. oktober 2006 flere forslag jo!! Jeg er helt sikker på at jeg har lest en novelle av fay weldon i engelsken på videregående, men kan ikke komme på hva den het. Mener å huske at jeg likte den veldig godt. Googlet henne, men fant ikke ut av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå