Gå til innhold

Pus spiser så mye

Anbefalte innlegg

Gjest Katteeier
Skrevet

Har en innekatt som jeg syns spiser så mye.. Hun får jo ikke all verden med trim, så vi bruker Eukanuba light foret. Det går ca en sånn 1,5 kg pose på en mnd, men nå har det gått kanskje 3 uker, og posen er snart tom.

Jeg har lurt på om jeg kanskje bør gå over på vanlig for igjen - om det er mer mettende, slik at hun ikke spiser så mye!? Hun får bittelitt våtfor til "middag" hver dag, men max et par teskjeer, så hun lever jo stort sett på tørrfor, da. Og det skal jo liksom være tilstrekkelig..

Kan legge til at hun veier vel litt i overkant av 4 kg. (Hun er bengal, og de er nokså tunge..) Litt hengemage, men er ikke "feit"..

Noen som har tips / synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være at hun ikke får nok næring av tørrforet.(Jeg kjenner ikke det merket du bruker, så jeg vet ikke sikkert). Eller så kan det jo være at hun har orm dersom det er lenge siden siste ormkur.

Gjest beekeeper
Skrevet

Har det foregått over lengre tid? Bæsjer den mye også?

Jeg ville ha kjørt på en ormkur uansett jeg, bare for å se om det hadde blitt bedre..

uansett kunne det vært lurt å skifte for kanskje, hvis den ikke er overvektig. Det kan godt være at den må spise ekstra siden den ikke får nok næring..

Prøv for for innekatter, eller kanskje royal canin silouette? Den er lagd for innekatter, kastrerte som har en tendens til å legge på seg, men det er ikke like lite næring som i light-foret..

Bare prøver å komme med noen tips her.. :sjenert:

Gjest Katteeier
Skrevet

Tviler på at hun har orm (vil ikke tro hun er så utsatt for det, siden hun er innekatt..?). Hun får ormekur en gang i året, og vi kjører vel en kur nå i november, tenker jeg. Hun bæsjer stort sett en gang om dagen, og det har hun alltid gjort, så ingen forskjell der.

Kanskje jeg prøver den Royal Canin Silouette, da :)

Tusen takk for tips! :)

Skrevet

Mine katter spiste mye mere da jeg gav dem Eukanuba, så jeg gikk tilbake til Royal Canine pga det er ett bedre for, så jeg anbefaler det. Ville også kjørt en ormekur, for sikkerhets skyld. Innekatter er lite utsatt for det, men det kan skje med dem også.

Gjest Katteeier
Skrevet

Skal på dyrebutikken og kjøpe Royal Canin idag - så får vi se hvordan det går :) Ormekur kommer også...

Skrevet

Min katt også spiser utrolig mye! Har byttet til mange sorter for for å teste ut, men hun spiser i grunnen like mye uansett :icon_lol:

Men den mest effektive med tanke på slanking(min må slanke seg litt, synst hun er i litt drøyeste laget nå) er royal canin indoors. Hun i dyrebutikken sa at den gav god næring, men at den var mindre kallorier i. Og den har i grunnen funket best hittil!

Gjest jente21
Skrevet

Hvofor har du katt når du bare kan ha den inne?

Skrevet

Er det spørsmålet til den siste gjesten der, altså meg? I så fall så kan jeg si at min katt ikke er inne, men går ut og inn som hun selv vil. Men hun får indoors mat som slankemat. Og nå når kulden kommer holder hun seg mest inne i varmen.

Gjest Katteeier
Skrevet

Og hvis den var til meg (trådstarter), så er det fordi vi hadde lyst på katt, og dessuten ville hun som solgte den til oss kun selge til folk som skulle ha innekatt.

(Diskusjoner om innekatt / utekatt er det nok av her inne, så foreslår du går inn på en av de hvis du er interessert i en diskusjon om det... ;) )

• Liker 1
Skrevet

BRA svar! En bør holde seg til trådtemaet, selv om det gjest tar opp her, er en viktig diskusjon i seg selv(innekatt/utekatt). Det er andre tråder som går på akkurat temaet inne-ute katt.

Gjest Katteeier
Skrevet

Haha, takk skal du ha, MiniMjau :klappe:

Pusejenta spiser forøvrig Royal Canin foret av hjertens lyst ;) (Litt tidlig enda å si om hun spiser mindre enn før, siden jeg kjøpte det igår..)

Gjest Miloine
Skrevet (endret)

Hva mener du med det? Kan du presisere det nærmere?

Her har det blitt diskutert mang en gang både fordeler og ulemper med BÅDE innekatt og utekatt!

Selv har jeg 3 innekatter og er dyrepleier!

Til TS, pusen din har nok ikke eks. bendelorm, men skift for slik andre her har rådført deg med!

Endret av Miloine
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...