Gå til innhold

Hvordan fortelle

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

hvordan fortelle venner om depresjon? Har vært så sliten å lei at jeg ikke har sett de så ofte de siste to årene. Når jeg først møter dem setter jeg på en "smilende maske", hater å gråte foran mennesker. Bor alene med sønnen min på en helt annen kant av landet enn familien. Jeg har så lyst på en klem!!!!! Men jeg er redd de ikke vil skjønne det, eller at de ikke skal bry seg likevel. Har blitt skuffet over dem så mange ganger de to siste årene, men har jeg ikke dem ...så er jeg helt alene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er de venner- så forstår de det. Da vil de stille opp for deg - og hjelpe deg. Hvis ikke - er de da venner????

Snakker av erfaring her.

Lykke til - og stå på! :wink:

Skrevet

Jeg har selv flere venner som har vært i din situasjon.

Det verste er å ikke få LOV til å være der for dem. Jeg vil så gjerne, men de tør ikke å stole på at jeg bryr meg (slik er det med depresjon).

Kanskje dine venner er som meg? At de har lyst til å få lov til å bry seg om deg? Du må gi dem en sjanse...

Du er absolutt like elsk-verdig selv om du har vært deprimert!

Lykke til!

Mange klemmer fra meg.

Skrevet

Jeg har absolutt samme erfaringer som Amica!

Når venner har det vanskelig, så merker man det. Det som er så tøft, er når de ikke sier noen ting, og hvis du spør, så glatter de over og spiller uforstående. Når jeg ser det, og VET at de sliter - hvorfor kan jeg ikke da få være der sammen med dem, og gjøre det lille jeg kan? Dette har jeg faktisk virkelig slitt med - har hatt ei venninne som har vært plaget av angst, men nå virker det endelig som om hun innser at det går an å få støtte hos andre...

Så hvis du åpner deg for dem, er jeg nesten sikker på at de vil komme deg i møte - kanskje det er akkurat det de har ventet på!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...