Gjest bolle Skrevet 26. oktober 2006 #1 Skrevet 26. oktober 2006 Hei! Jeg lurer på hvor gamle barna bør være før man tar de med på feks teater med Jul i Blåfjell, kino med Istid, Shrek ol. Hva er deres erfaringer?
Daria Skrevet 26. oktober 2006 #2 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg var 4 første gang jeg var med på sånne ting, men det finnes jo teaterforestillinger beregnet på yngre barn også. Det viktigste er vel at barnet er gammel nok til å skjønne forestillingen og ha glede av det.
Gjest bolle Skrevet 26. oktober 2006 #3 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg var 4 første gang jeg var med på sånne ting, men det finnes jo teaterforestillinger beregnet på yngre barn også. Det viktigste er vel at barnet er gammel nok til å skjønne forestillingen og ha glede av det. ← Enig. Min datter er 2,5 år, og noen ganger er hun helt "hekta" på barne-tv, mens andre ganger har hun ikke ro i kroppen til å sette seg ned å se på. (Ikke at hun må se på asså...). Men hadde vært kjekt å føle seg trygg på at hun ville sitte rolig i stolen (på teater/kino) og at hun koser seg. Forestillinger for barn er vel ikke så lange som for voksne kanskje...
Gjest Gjest_Gamal_* Skrevet 26. oktober 2006 #4 Skrevet 26. oktober 2006 Dattera var 2 1/2 da hu var med på Kardemomme by. Tent som et lys hele tia, men hadde vanskelig for å forstå at vi ikke skulle bak teppet og gå inn i byen etter at forestillingen var over
momo Skrevet 26. oktober 2006 #5 Skrevet 26. oktober 2006 Snuppa var 2 år da vi startet med kino/ teater. Har gått bra det, bortsett fra en periode da hun var 3,5-4 da hun var redd for høye lyder og diverse andre ting, forandret seg omtrent fra dag til dag. Da hadde vi noen bomturer. Tror det er viktig og se an barnet, klarer ikke barnet og site i ro, er det for tidlig.
Gjest gjesta Skrevet 26. oktober 2006 #6 Skrevet 26. oktober 2006 Vi begynte med kino når han var 5. Men han er en makk, så vi måtte vente en stund. Nå sitter han som et tent lys gjennom hele filmen.
Varja Skrevet 26. oktober 2006 #7 Skrevet 26. oktober 2006 Datteren min på 2 1/2 har vært på teater to ganger. Begge gangene storkoste hun seg og hun snakker ofte om disse opplevelsene fremdeles selvom det var i sommer. Første gangen var et teater spesielt beregnet på barn under 3 år. Det var ingen dialoger, men noen skuespillere som danset og spilte på rare instrumenter og kjøkkenredskaper og sånn. Etterpå fikk barne komme opp på scenen og prøve å spille selv. Andre gang var dukketeater med mumitrollet. Det var anbefalt for barn fra 3 år og oppover, men vi gikk dit likevel. Hun fulgte med hele forestillingen og syntes det var storveis. Med andre ord: jeg tror det går fint å begynne veldig tidlig bare man velger forestillinger som passer for aldersgruppen.
Gjest Mayamor Skrevet 26. oktober 2006 #8 Skrevet 26. oktober 2006 Har en gutt på snart 3 år. Han har vært med oss andre i familien på kino siden han var 2,5 år. Men første filmen han satt og var helt oppslukt av var Biler. Men kanskje ikke så vanskelig for en bilgalen gutt... Nå gleder vi oss til Elias kommer på kino. Da skal vi på kino igjen!
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #9 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg begynte å ta med min datter på kino når hun var 4 vår, teaterforestillinger litt tidligere.
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #10 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg har ikke barn selv, men vil bare si til dere som har barn og som tar dem med på kino og slikt: vær så snill å ta barna med ut hvis de overhodet ikke kan sitte i ro og være stille. Det er så utrolig irriterende for oss andre når vi har betalt for en forestilling og alt blir ødelagt av at ungen ved siden av gauler og roper og sparker i setene. Og hvis de er for små til å skjønne hva filmen handler om.. Da jeg så siste Harry Potter-filmen var det noen unger som neppe var mer en 4 år gamle som var der, hvor foreldrene satt og leste teksten høyt for dem gjennom hele filmen Og ungene ble skremt halvt ihjel og begynte å bælje i de nifse partiene... Dra da heller på barneforestillinger, og respekter aldersgrensene.
Tarí Númenessë Skrevet 28. oktober 2006 #11 Skrevet 28. oktober 2006 Sønnen (5 år) synes en del filmer er skummle så det er forholdsvis lite på kino han kan se. Han får f.eks mareritt av Kaptein Sabeltann... Ser ikke noe poeng i å push dette, så da leier vi heller en film og koser oss hjemme
Gjest Gjest_Eliza_* Skrevet 29. oktober 2006 #12 Skrevet 29. oktober 2006 Datteren vår er 2 år og 3 mnd, og har vært på kino to ganger allerede. Det har gått kjempefint! Hun er vanligvis en propell, men på kino satt hun stille i nesten 2 timer gitt! Og snakker veldig mye om disse kinoopplevelsene, så det har helt klart gjort inntrykk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå