Gå til innhold

Chipmerking av katt

My

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skal den ha chip så er det ingen bedøvelse. Det er bare en stor sprøyte som settes. Skal den tattoeres i øret så blir den bedøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint :hoppe: Min mor har en gammel katt som må merkes, vet ikke om det er så lurt å gi narkose på en pensjonist-katt... Da blir det chipping!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chipping er at en dyrlege leggen inn en liten microchip under huden på dyret. Chippen er på str med et lite riskorn. Hvis katten/hunden blir borte og noen finner den igjen, kan en dyrlege skanne dyret og et navnet ditt kommer opp på dataskjermen hans/hennes.

Vet ikke hvor mye det koster? Kanskje noen andre som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke husker feil så gav jeg 450,- for chipmerking.

Og nåla er diger og mange katter skriker, men det er fort gjort og å legge katten i narkose for dette er helt unødvendig og en altfor stor risiko bare for å chipmerke.

Men, siden dette gjør vondt, er det endel som gjør det i forbindelse med allerede narkoserelaterte inngrep, f.eks kastrering/sterilisering etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min veterinær mente at det var lurest å tatovere i tillegg til chippen. Dette fordi folk kanskje ikke får katten sjekket hvis de ikke ser noe merking. Min pus har en M for merket (eller Mamma :hjerter_rundt: ) i øret sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...