My Skrevet 26. oktober 2006 #1 Del Skrevet 26. oktober 2006 Hei! Må man legge katten i narkose for å få chipmerket den? Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 26. oktober 2006 #2 Del Skrevet 26. oktober 2006 Skal den ha chip så er det ingen bedøvelse. Det er bare en stor sprøyte som settes. Skal den tattoeres i øret så blir den bedøvd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 26. oktober 2006 Fint Min mor har en gammel katt som må merkes, vet ikke om det er så lurt å gi narkose på en pensjonist-katt... Da blir det chipping! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #4 Del Skrevet 27. oktober 2006 hva er chipping? må jeg gjøre det med pusen min? hva koster det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 27. oktober 2006 Chipping er at en dyrlege leggen inn en liten microchip under huden på dyret. Chippen er på str med et lite riskorn. Hvis katten/hunden blir borte og noen finner den igjen, kan en dyrlege skanne dyret og et navnet ditt kommer opp på dataskjermen hans/hennes. Vet ikke hvor mye det koster? Kanskje noen andre som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sumiko Skrevet 27. oktober 2006 #6 Del Skrevet 27. oktober 2006 Hvis jeg ikke husker feil så gav jeg 450,- for chipmerking. Og nåla er diger og mange katter skriker, men det er fort gjort og å legge katten i narkose for dette er helt unødvendig og en altfor stor risiko bare for å chipmerke. Men, siden dette gjør vondt, er det endel som gjør det i forbindelse med allerede narkoserelaterte inngrep, f.eks kastrering/sterilisering etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 27. oktober 2006 450 kr var jo ikke så galt! Jeg er enig med deg i at nakose bør ungås hvis mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2006 #8 Del Skrevet 2. november 2006 Min veterinær mente at det var lurest å tatovere i tillegg til chippen. Dette fordi folk kanskje ikke får katten sjekket hvis de ikke ser noe merking. Min pus har en M for merket (eller Mamma ) i øret sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shoreh Skrevet 2. november 2006 #9 Del Skrevet 2. november 2006 Informasjon ligger på www.dyreidentitet.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå