Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 25. oktober 2006 #1 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg er hjemme alene i den uke med 2barna; i bhg til min datter skal de ha dugnaden på kveld, jeg har ikke barnapass. Må jeg være der?
Mini_me Skrevet 25. oktober 2006 #2 Skrevet 25. oktober 2006 Har du en avtale i kontrakten som sier at du forplikter deg til dugnad?
nallemaja Skrevet 25. oktober 2006 #3 Skrevet 25. oktober 2006 MÅ ikke være der, men det kan jo være lurt å forklare situasjonen til de ansatte slik at de ikke tror du bare driter i hele greia.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #4 Skrevet 26. oktober 2006 I år kunne vi ikke delta på dugnad i barnehagen den kvelden som var avsatt, men vi avtalte at vi skulle vaske vinduer og fikk låne nøkkelen en annen kveld. Ikke noe problem. Poenget med dugnad er jo at alle skal yte litt, og ikke å kjøpe seg ut av det eller la være å komme. Det er ikke noe gøy når det alltid er de samme som føler at de må stille opp. Men jeg skjønner godt at det ikke passer alltid, men hør om du kan gjøre noe en annen dag!
Mistyen Skrevet 26. oktober 2006 #5 Skrevet 26. oktober 2006 Enig med de andre her. Det er ikke verre enn at du forklarer situasjonen, så de ikke tror det er uvillighet som spiller inn her
Belit Skrevet 26. oktober 2006 #6 Skrevet 26. oktober 2006 Har du ikke barnevakt og det ikke er mulig å ta med barna, så går det jo ikke. Det kan ikke alltid passe for alle. men er enig med andre her i at du bør forklare situasjonen, og kanskje tilby deg å yte en innsats på et senere tidspunkt. Eller levere hjemmebakst som dugnadsjobberne kan kose seg med??
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #7 Skrevet 26. oktober 2006 Har du ikke barnevakt og det ikke er mulig å ta med barna, så går det jo ikke. Det kan ikke alltid passe for alle. men er enig med andre her i at du bør forklare situasjonen, og kanskje tilby deg å yte en innsats på et senere tidspunkt. Eller levere hjemmebakst som dugnadsjobberne kan kose seg med?? ← Hos oss er det alltid (minst en) "håpløs" far som ikke kan noe om verken snekring eller vasking, så han kommer med kaker og /eller øl. Like populært hvert år! :O)
Heidipia Skrevet 26. oktober 2006 #8 Skrevet 26. oktober 2006 Vi har 10 dugnadspliktige timer i året, så vi har dugnad fordelt over to dager. Og selvfølgelig kan man ta med barna. Da er det størst sjanse for at alle kan komme en liten tur.
monja Skrevet 26. oktober 2006 #9 Skrevet 26. oktober 2006 Vi har 10 dugnadspliktige timer i året, så vi har dugnad fordelt over to dager. Og selvfølgelig kan man ta med barna. Da er det størst sjanse for at alle kan komme en liten tur. ← Sånn er det her og. Og så spanderer barnehagen middag de dagene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå