Gå til innhold

Nok klær?

Anbefalte innlegg

Gjest *Just-Me*
Skrevet

Får poste den her, siden dere som er mødre og har erfaring nok vet best om hva som er nok klær.

Burde dette være nok klær til babyen den første stunden??

Det er fra str, 50 til 62. (bare en body og et par strømpebukser i str. 50.... resten i 56 og 62)

2 bodyer i ull

12 bodyer m lang arm

6 bodyer m kort arm

5 pysjamaser

8 strømpebukser

6 sparkebukser

4 bukser

4 gensre

en del sokker

4 knyteskjorter

4 brillebukser

luer, votter, hel dress både vindtett og i fleece. Strikket bukse genser osv har jeg i tillegg.

Nok klær??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste feil...Trodde det var bare en body i str 50 og resten i str. 56! :ler:

:overrasket: 18 bodyer i str 56?!! :overrasket:

Men det var jo heldigvis en lesefeil... :ler:

Tror dette skal holde i lange baner nå til å begynne med! Det er jo fort gjort å kjøpe inn litt ekstra når babyen har kommet også, hvis du finner ut av det. Og skulle du få en liten baby, så får du kjøpe inn (få noen til å kjøpe for deg) str 50 etter fødselen.

Tror du kan ta det med ro der :)

-M-

Skrevet

Ser ut som du har en grei basis der! Skulle du få en gulpeunge kan det jo være du trenger mere klær, men det vet du ikke før barnet er født.

Tassen min (3700g ved fødsel) brukte str 50 den første måneden, så jeg ville kanskje hatt mer enn en body i str 50? Men babyer er jo forskjellige, noen bruker jo aldri mindre enn 56.

Gjest *Just-Me*
Skrevet

Har ikke kjøpt noe i str 50.... tenkte visst jeg får liten baby får jeg får noen til å handle litt da. Har arvet litt babyklær fra søstra mi. der er det noen bodyer og en del sparkebukser i str, 50 for hun fikk liten unge...

Resten er i både 56 og 62....

Skrevet

Ikke kjøp mer!! Syns du har handlet mye jeg. Bedre å evt kjøpe det du trenger senere.

Jeg hadde kjøpt alt for mye på forhånd. I tillegg fikk jeg jo gaver. En del tøy fikk jeg tatt på han kun en gang... (Nå skal det sies at det var i den varmeste tida på sommeren, så han trengte ikke mye + at han aldri har gulpet ut så mye som et plagg - men dog...). De vokser kjapt ut av 56-62 (pluggen min er 4 mnd og bruker for det meste 74 nå)

Skrevet

...og ikke kjøp noe i str 50! Du har jo noe brukt. Hadde handlet hentesett i str 50 vi, men det var egentlig for lite (brukte det lell!)

Skrevet

Venter du tvillinger? :);) Hehhe..måtte bare, synest du hadde kjøpt veldig mye og det bør holde i massevis den første tiden. Jeg angret egentlig på at jeg kjøpte så mye fordi det var så morro å kjøpe noe når snuppa var kommet, da visste jeg hva hun kledde osv.

Men du, 8 strømpebukser var ikke det litt mye? og 6 bodyer med kort arm? Ikke meningen å kritisere altså. :)

Lykke til!

Gjest *Just-Me*
Skrevet
Venter du tvillinger? :)  ;)  Hehhe..måtte bare, synest du hadde kjøpt veldig mye og det bør holde i massevis den første tiden. Jeg angret egentlig på at jeg kjøpte så mye fordi det var så morro å kjøpe noe når snuppa var kommet, da visste jeg hva hun kledde osv.

Men du, 8 strømpebukser var ikke det litt mye? og 6 bodyer med kort arm? Ikke meningen å kritisere altså. :)

Lykke til!

:) nei, blir nok bare en... men som nevnt har jeg arvet noe klær også. derfor er det mye av noe.... kjekt å ha noe nytt å fint også. men kjekt å ha en del som er arvet visst det blir bruk for det liksom....

har to strømpebukser i 56, og resten er i 62-68 og noe var vel fra 68 og oppover..... så nei har ikke 8 strømpebukser i en størrelse.....

og nei, har ingen planer om å kjøpe mer klær før babyen kommer.... synes jeg har kjøpt lite klær jeg, som sagt, fått arvet en del....

Skrevet

Syntes det virker som nok ja. Du vil jo sikkert få noe i gaver og.

Vi hadde en skikkelig gulpeunge og måtte ut og kjøpe mer klær, men det var jo ikke noe problem.

Skrevet

Du kommer til å få MASSE gaver så dette holder i massevis. Og de knytteskjortene får du neppe bruk for. Bodyer er kommet for å bli ;) Dessuten kommer du nok til å ville fylle på litt når babyen kommer. Mødre er søte slik :)

Gjest Nattblomst
Skrevet

Kortermede bodyer er bortkastet i vinterhalvåret. Ellers ser lista di greit ut den.

Skrevet

Du har nok i massevis. T.o.m. dersom du får en gulpebaby! Babyene vokser utrolig fort så ikke spar på finklærne. Jeg har 3 unger men lærte aldri hvor fort de egentlig vokste. De fineste klærne var alltid blitt for små de gangene jeg hadde planlagt å bruke dem!! ;)

Skrevet

Venninna mi sa at det man stort sett trengte mye av er bodyer, eller får man masse gaver.

Lang butikkerfaring sier at ingen tør kjøpe mindre enn 62 i gave, så jeg kjøper endel 50 og 56 selv ;)

Skrevet

Erfaring sier meg at man sjelden får gaver i mindre str enn 62, så butikkerfaringen til Arwen stemmer nok ;)

Men til det tråden handler om: Du har en god basis der. Selv hadde vi kanskje 3 - 4 bodyer i str 50, men etter 2 - 3 uker var de for små (han var 3630 gram og 51 cm da han ble født). Du merker jo fort om det er noe som mangler.

Skrevet

Liten avsporing:

hadde en bestemor som skulle kjøpe en vinterdress til det nyfødte barnebarnet sitt. Hun synes alt så så lite ut så hun hadde hentet 74, jeg prøvde å forklare at om 9 måneder er det sommer igjen og hun tok til slutt poenget og hentet en størrelse mindre.

Er ikke så lett å kjøpe babytøy tydeligvis :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...