Gjest Embla s Skrevet 26. januar 2003 #1 Del Skrevet 26. januar 2003 og Alle par har sin historie, mange ganske utrolige, Hvordan ble det deg og din kjære? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 26. januar 2003 #2 Del Skrevet 26. januar 2003 Ja, hvordan ble det meg og min kjære? Vi legger skylda på en i Studentsamskipnaden vi. Vi bodde begge på samme studenthjem, han hadde sett meg ("den flittige jenta som går på alle forelesningene" som han hadde truffet på vei TIL forelesningssalen når han gikk vekk derfra....) men jeg hadde ladri lagt merke til ham. Så kom det den dagen at internettkontrakta til studenthjemmet gikk ut.... og han som hadde ansvaret for dette hadde ikke fornyet den.... vips, så satt 500 studenter på hver sin hybel uten nett-tilgang. For å unngå de helt store abstinensene satte nettverksgruppa opp en intern irc-server, så vi i det minste kunne chatte... Det dukka ikke opp så mange chattere der da, i all hovedsak var det nettverksgruppa, og meg. (kan vi utfra dette tolke at jeg var den eneste nettavhengige, bortsett fra de 4 guttene som hadde ansvaret for nettverket?) En av disse, det var altså min kjære. Det begynte bare med at vi småskravla på en felles kanal med alle de andre der. Jeg klagde min store nød over "rissjokoladen" som jeg hadde kjøpt på rema, som besto av 95% ris... og følgelig ikke dekket mitt behov for SJOKOLADE akkurat... Så ringte det på døra mi, men når jeg kom ut var der ingen. På gulvet sto en sjokoladepåskehare, med en post-it-lapp med navnet mitt på. (søtt?) Han nekta føst for at det var han som hadde satt den der, men det var jo det da, og han innrømmet det etterhvert. Ja, så fikk jo vi nett-tilgangen tilbake, men det var jo dumt å miste "kontakta" av den grunn? Vi oppretta en egen irc-kanal på ef-net (vel, han gjorde det da jeg mente at det burde vi hatt) og den eksisterer forøvrig enda. Han la seg til "vanen" med å ringe på døra mi når han gikk forbi (han bode i etasjen over meg, så dette ble noen ganger...) En vakker dag når jeg gikk ut, så STO han der (først ringte han altså bare på, og gikk videre innen jeg kom ut). Ja, vi ble venner da. (jeg hadde en kjæreste, men det forholdet holdte på å ta slutt (det var et avstandsforhold som bare varte enda fordi jeg ikke hadde sett ham på en stund...) Men jeg var aldri utro altså, jeg gjorde det slutt med denne kjæresten etterhvert) Vi skravla på nettet, vi skravla når vi traff hverandre. Vi leste sammen til eksamen (og ble solbrente...) og jeg ble med ham og en kamerat på bowling. På det tidspunktet begynte følelsene å utvikle seg. En dag, det var tett før eksamen (og følgelig sommerferien...) når jeg skulle møte ei venninne på skolen for å gå gjennom noen eksamensoppgaver.. vel, jeg skulle møte henne "i løpet av dagen", og hadde slett ikke noe hastverk... Det var sol... vel, jeg møtte min kjære og en kamerat av ham da jeg kom ut døra (på vei for å møte min veninne, men hadde ikek fortalt henne det enda, så hun ville jo ikke savne meg om jeg ble en halvtime forsinka....) so vi satte oss ned på en lav murkant for å snakke. Ja, det var sol, men der vi satt var det skygge, og kanten var litt kald, så han sa jeg kunne sitte på fanget hans (ja, vårt vennskap var på den måten, at det kunne jeg jo godt gjøre....) så ble jeg ikke så kald. Jeg kan ikke helt forklare det som skjedde da... Jeg satt der... og på et eller annet vis... håret mitt falt forran ansiktene våre, så kameraten så ikke dette, men leppene våre møttes.... helt forsiktig og lett... Ingen av oss visste helt hva vi skulle gjøre, så vi fortsatte samtalen som om ingenting hadde skjedd... Når jeg d endelig kom meg avsted på skolen fikk jeg sms "rørte leppene våre hverandre?" sto det... Min venninne mente at jeg ikke var helt konsentrert den dagen, kan noen skjønne det? Han mente at vi ikke skulle forhaste oss, og ga meg natta til å tenke meg om (det var dette emd bruddet med eksen og det der da...) Neste dag når vi møttes, ja så var det ikke til å unngå, det ble masse kyssing den dagen. Og den neste.. og den neste. Vi ble sammen. Vi ble samboere offisielt sett etter et halvt år. (i praksis bodde vi mer eller mindre sammen siden rett etter sommerferien) Nå har vi vært sammen i over 1 1/2 år, og er stadig like forelska i hverandre.. Slik ble det oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 26. januar 2003 #3 Del Skrevet 26. januar 2003 Alt startet på en fest i Christiania i 99; jeg bare hev meg i fanget på Andreas (nu X) og spurte; ER du virkelig så uopnåelig som du ser ut til??? D var han ikke.For å si d sånn..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 26. januar 2003 #4 Del Skrevet 26. januar 2003 Jeg og min kjære hadde 5 års jubileum i går. Vi møttes en lørdagskveld i minibanken i vika. .....og nå skal jeg dele resten av livet med han.....gleder meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 26. januar 2003 #5 Del Skrevet 26. januar 2003 Første gangen vi traff hverandre var på butikken. jeg og ei venninne skulle innom der etter skolen, og der møtte vi han, som hun kjente. første gangen jeg så han synes jeg egentlig bare at han var rar. Vel det ble til at vi møttes tilfedig flere ganger, og jeg begynte og se bare rosa. etter noen mnd fikk venninna mi nyss om at jeg var interisert i han. så skulle jeg ligge over hos henne en kveld, hu ba over kjæresten sin og han, aånn at ikke jeg skulle føle meg så utafor. Han kom han og jeg var sikkelig forkjølat, nesa rant og øynene var hovne og rød, livet var liksom helt på topp. det er ikke lett og skulle gjøre inntrykk når man er helt sylta. kvelden gikk og siden jeg var så sliten lå jeg med hodet på fanget hans, det var han som gjorde at det skjedde. han ver der til litt over 03.00 da var det ikke mer på tv. typen til venninna hadde dratt for lenge siden, men ikke han. når han skulle dra gikk han og venninna mi ut, tror hu ga han et hint om og gå inn igjen og gi meg en nattaklem, som han gjorde. Dagen etter skulle vi bort til han en tur, men hun måtte stvsuge først så han hentet bare meg, etter en stund ringte hun og sa at hun måtte bli med typen bort så da ble vi alene hjemme hos han i mange timer. det endte selvfølgelig med litt lekeslåssing og små erting, men ikke noe mer. etter dette prøvde jeg og komme på alle mulige og umulige unnskyldninger for og dra til han. dette gikk litt frem og tilbake en stund, så en gang jeg var der ga han meg et kyss, midt i den mest inntense slåssinga. jeg ble helt stiv, ikke forbredt på detta. så skjedde det ikke noe mer. vi begynte og skrive meldinger tilhverandre hele natta, i en diskusjon via sms, sa han at det virket som om jeg var litt sjalu eller kanskje bare litt forelska. jeg var ærlig jeg, tenke at dette får gå som det går. det er bra at sommern er lang for han var veldig treg. så jeg begynte og være på besøk der hele tiden, etter litt overtalelser hjemme fikk jeg lov og ligge over. vi lå i samme seng og han holdt rundt meg men det skjedde ikke noe. etterhvert begynte vi og ha sex, og folk trodde vi var sammen men vi var ikke det. så kom august, og han skulle på fyllehelg til sverige en årlig tur med mange av kammeratene hans, og jeg skulle være med, fikk lov av mamma og pappa. vel der ble vi sammen og siden jeg allerede bodde hos han(eller var på besøk da) så bestemte vi at det kunne jeg jo fortsette med når skolen begynte. der prøvde mamma og si nei, men jeg gjorde som jeg ville, og det er vel derfor vi er sammen enda. så hadde det ikke vært for at venninna mi tilfeldigvis hadde funnet ut om min forelskelse så hadde det vel ikke skjedd noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 26. januar 2003 #6 Del Skrevet 26. januar 2003 Jeg visste hvem han var fra før, men vi kjente ikke hverandre. Traff ham på fest (i fylla), rota med ham... Så kom han på besøk to dager etter, og da ble vi offisielt sammen, men egentlig så sier vi datoen for den kvelden vi rota. Det er faktisk over 4,5år siden.... :o Tiden flyr... Ikke så veldig romantisk historie dette, da, men hvordan det skjedde spiller ikke så stor rolle for meg akkurat... Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå Skrevet 27. januar 2003 #7 Del Skrevet 27. januar 2003 Vi hadde vært venner i mange år. Veldig gode venner hadde vi vært, men ikke noe mer. En kveld på byn og det var gjort. Her sitter vi da, sammen og fremdeles bestevenner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. januar 2003 #8 Del Skrevet 28. januar 2003 Traff min kjære gjennom en felles venn. På en uteplass :D Ikke så mye mer spennende enn det. Det er litt over et år siden. 14 måneder, tror jeg. Etter det var det litt kontakt nå og da, og nå har vi vært i lag i litt over 2 måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 28. januar 2003 #9 Del Skrevet 28. januar 2003 Vi traff hverandre på en sjekkeside på internett for snart 2 år siden. Mailet fram og tilbake i 6 uker før vi avtalte treff. Ble på en måte kjent "innenfra og ut" . Første gangen møttes vi på en restaurant i Bergen. Først var det litt pinlig, men så kom praten igang . Vi snakket sammen på telefonen de neste dagene. Så ble det Peppes og kino. Enda mer prating... Så inviterte jeg ham hjem til meg. Enda mer prating... En uke etter vi traff hverandre for første gang, var jeg i 30års dag. Han var i HV. Vi sendte meldinger til hverandre på mobilene, så ringte han meg da jeg kom hjem den natten. Enda mer prating, men det var da jeg skjønte at jeg var forelsket... Dagen etter kom han igjen hjem til meg, og "vips" - så klarte vi å prate sammen om hvordan vi følte det for hverandre... Nå har vi vært samboere i 16 måneder, og trives veldig godt sammen. Å møtes på nettet var en annerledes erfaring, men det klaffet med oss da Klem fra Maya30 :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 28. januar 2003 #10 Del Skrevet 28. januar 2003 Ganske uromantisk historie egentlig, men men... Vi møttes på Roskilde festivalen for 4½ år siden. Jeg og min venninne hadde kommet tidlig på søndag (festivalen begynner først på torsdag) og lå og breia oss for å prøve å holde av så mange teltplasser som mulig før resten av gjengen skulle komme. Etter mange timer med sol og øl dukker det plutselig opp en gjeng gutter som putter opp teltene sine på andre siden av veien. La egentlig ikke merke til han som nå er min samboer da, men senere på kvelden må jeg ha lagt merke til han Etterhvert ble vi i allefall invitert over på andre siden av veien på øl. Jeg og min venninne begynte å bli rimelig lei av å ligge der alene å vente på de andre, så vi takket ja til litt selskap. Som kvelden gikk og øllene gikk ned endte jeg opp å kysse litt med min kjære og våknet til min store overraskelse opp i teltet hans dagen etter (med alle klærne på, skal sies). Om det er tragisk eller morsomt at ingen av oss husker hvordan vi havnet der kan det vel være delte meninger om.... Men vi holdt i allefall sånn "av og på" sammen i løpet av uka. Han fikk adressen min når jeg reiste hjem til Norge igjen, og jeg var sikker på at jeg ALDRI kom til å høre noe fra han igjen, men et par uker etter at jeg kom jeg dumpet det et brev ned i postkassen min. Jeg slukte all stolthet og ringte han... og siden har det vært han og meg. Det skal sies at det året vi bodde i hvert vårt land ikke var noen dans på roser. Mye tårer og dritt der, og begge var vel til tider usikre om dette var noe vi virkelig skulle satse på. Vi bestemte oss heldigvis for å gi det en sjanse, og litt over 1 år etter at vi møttes pakket jeg sammen sakene mine og flyttet til Danmark. Siden jeg fortsatt bor her, 3½ år etter, virker det jo som om det var det riktige. Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålå Skrevet 28. januar 2003 #11 Del Skrevet 28. januar 2003 Her er vår historie: Vi gikk på samme skole, begge innen grafisk men ikke samme klasse. Jeg ble litt småbetatt av han, men som gutter flest så la han ikke merke til noen ting. Etter et halvt år med forelskelse fra min side endte vi opp på samme festen Lille beskjedne meg som aldri hadde turt å legge an på noen før fikk plutselig supermot. Det endte med at vi rota. Ikke sex. Vel tilbake på skolen på mandagen turte vi såvidt se på hverandre og slik fortsatte det ut uka. Da var min mor så lei av at jeg gikk der i min egen verden at hun låste meg inn på datarommet, og sa hun ikke ville slippe meg ut før jeg hadde ringt. Det endte med at vi gikk på kino og det er 4 år siden, og i august er vi kone og mann. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. januar 2003 #12 Del Skrevet 28. januar 2003 Jeg traff samboeren min på en chattekanal for litt over tre og et halvt år siden..Det var ikke så fryktelig mange inne på siden ettersom jeg husker, men ihvertfall så sendte jeg bare et lite "hei" til en som kalte seg Johnnypuma.. Vi chattet litt, og utvekslet telefonnummer. Han ringte meg etterhvert flere ganger om dagen, og vi kom veldig godt overens..Høres kanskje rart ut, men jeg falt nok for han førvi faktisk møttes første gangen. Og når vi da så traff hverandre for første gang ca en uke etter, falt jeg bare enda mer pladask.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilja Skrevet 29. januar 2003 #13 Del Skrevet 29. januar 2003 Min historie er meget romantisk, synes jeg selv!!:) Vi møttes første gangen da jeg var 16 år, og han 20. Dette var på en folkehøgskole på møre. Har alt skrevet opp i dagboka mi for mange år tilbake, faktisk 10 år!! Begynte med at han satte seg på fanget mitt og koste med hendene mine i smug for de andre som var der i billiardrommet. Så ble jeg med bort på vennelag i bygda, og satt i lalg med han i bilen bortover. Da vi kom frem så var vi de siste i gangen som kledde av oss yttertøyet, og jeg kyssa han. Hehehe. Så da var vi sammen fra da av. -Men det ble slutt da han reiste i militæret en måned etter:(- Og jeg ville ha "pause" i forholdet......... Traff han igjen sånn nå og da på perm..... og det ble roting....Husker at jeg var så fortvilet i påska det året da han kom hjem igjen. Var på fest i lalg med han + noen andre. Tror jeg felte noen tårer, og han sang guns roses med; don`t cry til meg inni øret mitt mens han hold rundt meg..... Traff han 3 år etter oxo, rota med han da oxo, men ble ikke noe mer. Da jeg traff han da, var mer eller mindre bevist valg. -Jeg visste ikke at han var ute på byen. Hadde hørt at han var i Danmark. -Så hadde jeg valget om å gå en omvei til dansegulvet eller rett frem. og jeg gikk omveien til dansegulvet...... -Og der sitter han!!!!!! Og jeg snakker med han og roter med han senere på kvelden..... Og 6 år senere, altså 23 November i fjor drømte jeg om han. Sendte sms til 1999 på navn og nummer, og fikk opp min første, største og eneste kjærlighet. Sendte en sms, om hvor han var og fikk svar!! Sms`et i hverdagen så ringte jeg han noen dager senere. -Og inviterte han hjem til meg. Tok i mot han på kaia, og fikk omsider en klem. Og så før han gikk og røyket så spurte jeg om han hadde lyst til å kysse meg. -Og det ville han!!! -Så nå er vi kjærester igjen etter 10 års pause, og skal flytte sammen i feb/mars Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L Skrevet 29. januar 2003 #14 Del Skrevet 29. januar 2003 Det var en sur høstkveld, og regnet høljet ned. Jeg var på fest og skjenket ikke været mange tankene, før nabojenta med ett sto foran meg dryppende vått og legemliggjorde den hustrige kvelden utenfor. Jeg hadde aldri tenkt noe særlig på henne, men det var et eller annet den kvelden, et eller annet med måten håret hennes lå langs med ansiktet hennes på, i våte tjafser som krøllet seg forsiktig nedover... Hun var 13 og jeg var 15, så jeg omtaler oss som "fjortiser" når jeg tenker tilbake på den gangen. Uansett gikk det ikke bedre enn at vi klina litt, uten at jeg la spesielt mye i det. Hun ble forelska, fikk jeg høre (selvsagt via venner, ettersom vi var så unge), men det heftet jeg ikke ved. Jeg tenkte vel som vanlig, nemlig at jeg hadde vært full og bare rota litt med en beib. En måneds tid senere skjedde det. Jeg våknet opp en dag, med en sterk og brennende følelse av forelske i hele kroppen. Jeg hadde drømt om henne, og idet jeg våknet var det umulig å slette denne drømmen fra tankene. Jeg tok kontakt, fortalte henne hva jeg følte, hvorpå vi umiddelbart ble kjærester. Lite ante vi hvor lenge det skulle vare, selvsagt, og erindrer vagt tanker om at "wow, dette har pågått lenge" når vi markerte ettårsdagen vår sammen. 12 år senere forlot hun meg, etter mange, lykkelige år som samboere. I dag, ytterligere et par år senere, angrer hun nok en smule, men jeg har funnet meg nye beitemarker og en ny raison d'être. Men det er en annen historie L. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosepia Skrevet 30. januar 2003 #15 Del Skrevet 30. januar 2003 Hei! Vår historie er vel ikke akkurat av de mest spennende.. og litt innviklet. Men for å gjøre det hele litt enklere: Vi møttes gjennom min ex og ble etter en tid svært gode venner. Han har altid hatt vanskelig for å prate om ting, men sammen med meg åpnet han seg. Dessuten var det kjempemoro å feste sammen med han! Så flyttet han til Oslo og vi holdt kontakten gjennom irc. Det ble slutt mellom meg og min ex i mai etter at forholdet hadde hanglet lenge. Så da slo han opp med meg 17 mai, ellerno. Jeg var faktisk i Oslo og sov på sofaen hos han som i dag er min elskede da min ex ringte. Hadde det kjempefint i Oslo, og vi fikk pratet masse sammen. I slutten av juli dro jeg igjen til Oslo.. Vi dro på fest sammen til noen venner og det endte med at han rotet med ei som han dro med seg hjem, og jeg rota med en annen Dagen etter kom det fram gjennom irc (han satt på jobb) at vi likte hverandre mer enn vi egentlig turte å innrømme. Han hadde hatt følelser for meg siden januar.. Og nå var vi fryktelig usikre.. Ville jo ikke ødelegge det gode vennskapet vårt. Men vi ble sammen, og etter noen herlige uker dro jeg hjem. I slutten av august dro han på en 2 ukers tur til USA, og han sendte kort til meg. Omtrent ett kort hver dag. Det erlitt morsomt å se på de i ettertid fordi de viser at først var han usikker på om han ville satse skikkelig.. men etterhvert så ble kortene fyllt av "så glad i deg!" "kyss fra gutten DIN" osv... Og da han kom hjem sa han at han absolutt ville satse!! Og gjett om jeg var glad!! Så.. vi møttes hver helg frem til desember (Jepp, det gikk FRYKTELIG mye penger til fly! Jeg i nordnorge og han i oslo.. ). I januar flyttet jeg ned til han. Og nå er det 2,5 år siden vi ble sammen og 2 år siden vi flyttet sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå