Gå til innhold

Forskjell på ipod og mp3?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan enkelt forklare meg forskjellen, og hva disse to kan brukes til?

Videoannonse
Annonse
Gjest Kaffomann
Skrevet

iPod er en spiller, mp3 er et filformat for å spille av musikk.

Gjest Deception
Skrevet (endret)

*edit* Det meste er allerede sagt. ;)

Endret av Deception
Skrevet

Man kan altså laste ned musikk/lydbøker på nettet og over i en mp3 spiller. En ipod må man laste ned og så brenne en disk?

Skrevet
Man kan altså laste ned musikk/lydbøker på nettet og over i en mp3 spiller. En ipod må man laste ned og så brenne en disk?

Det første er rett. Men du trenger ingen disk for iPod, dog jeg skjønner ikke helt hva du mente. iPod er en type mp3-spiller, produsert av Apple.

Skrevet
Det første er rett. Men du trenger ingen disk for iPod, dog jeg skjønner ikke helt hva du mente. iPod er en type mp3-spiller, produsert av Apple.

Beklager, men Kaffoman skrev at ipod er en spiller, derfor trodde jeg at man måtte legge over musikk på en slags disk.

Er veldig grønn på akkurat dette, som du nok forstår.

Takk for svarene foresten.

Skrevet

MP3 er en metode å kode musikk på slik at den ikke krever stor lagringsplass, gir god kvalitet og kan merkes med navn og dato etc etc. Denne krever et lagrigsmedium og avspillingsmedium.

iPod er begge deler, et meget dårlig et sådan. Til denne overfører du MP3'en og spiller den av når du måtte ønske og lyste (såfremt skitten har batteri igjen). Den kan også benyttes som midlertidig lagringsmedium, slik som når du har en maskin hos deg selv og ønsker at kompisen din skal få den også.

Det finnes en hel del slike spillere som kan gjøre det samme, gjerne bedre, iPod er bare et av mange merker.

Skrevet
Man kan altså laste ned musikk/lydbøker på nettet og over i en mp3 spiller.

Det er slik man gjør med en iPod også. iPod er en mp3-spiller (om enn kanskje ikke den beste. :o)

Gjest snikkelora
Skrevet

Så på NRK sist uke (tror jeg) og der fortalte om at det hadde vært så mange problemer med Ipod at flere av forhandlerene i Norge vurderte å ikke ta det inn lenger. Skal se om jeg finner info om det på Nrk sine sider

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Tusen takk for alle svar! Jeg ble litt klokere nå :sjenert:

• 2 uker senere...
Skrevet

Kan man laste ned musikk fra en pc til en MP3, putte øreplugger i MP3en og høre på musikken som er lastet ned (som en walkman)?

Skrevet
Kan man laste ned musikk fra en pc til en MP3, putte øreplugger i MP3en og høre på musikken som er lastet ned (som en walkman)?

På en MP3-spiller kan du gjøre det, ja. En MP3(-fil) er den musikken du laster inn på MP3-spilleren.

Skrevet

Ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...