Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #1 Skrevet 25. oktober 2006 Er det noen som kan enkelt forklare meg forskjellen, og hva disse to kan brukes til?
Gjest Kaffomann Skrevet 25. oktober 2006 #2 Skrevet 25. oktober 2006 iPod er en spiller, mp3 er et filformat for å spille av musikk.
Gjest Deception Skrevet 25. oktober 2006 #3 Skrevet 25. oktober 2006 (endret) *edit* Det meste er allerede sagt. Endret 25. oktober 2006 av Deception
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #4 Skrevet 25. oktober 2006 Man kan altså laste ned musikk/lydbøker på nettet og over i en mp3 spiller. En ipod må man laste ned og så brenne en disk?
miow Skrevet 25. oktober 2006 #5 Skrevet 25. oktober 2006 Man kan altså laste ned musikk/lydbøker på nettet og over i en mp3 spiller. En ipod må man laste ned og så brenne en disk? ← Det første er rett. Men du trenger ingen disk for iPod, dog jeg skjønner ikke helt hva du mente. iPod er en type mp3-spiller, produsert av Apple.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #6 Skrevet 25. oktober 2006 Det første er rett. Men du trenger ingen disk for iPod, dog jeg skjønner ikke helt hva du mente. iPod er en type mp3-spiller, produsert av Apple. ← Beklager, men Kaffoman skrev at ipod er en spiller, derfor trodde jeg at man måtte legge over musikk på en slags disk. Er veldig grønn på akkurat dette, som du nok forstår. Takk for svarene foresten.
TheHairyToothfairy Skrevet 25. oktober 2006 #7 Skrevet 25. oktober 2006 MP3 er en metode å kode musikk på slik at den ikke krever stor lagringsplass, gir god kvalitet og kan merkes med navn og dato etc etc. Denne krever et lagrigsmedium og avspillingsmedium. iPod er begge deler, et meget dårlig et sådan. Til denne overfører du MP3'en og spiller den av når du måtte ønske og lyste (såfremt skitten har batteri igjen). Den kan også benyttes som midlertidig lagringsmedium, slik som når du har en maskin hos deg selv og ønsker at kompisen din skal få den også. Det finnes en hel del slike spillere som kan gjøre det samme, gjerne bedre, iPod er bare et av mange merker.
Cronos Skrevet 26. oktober 2006 #8 Skrevet 26. oktober 2006 Man kan altså laste ned musikk/lydbøker på nettet og over i en mp3 spiller. ← Det er slik man gjør med en iPod også. iPod er en mp3-spiller (om enn kanskje ikke den beste. :o)
Gjest snikkelora Skrevet 26. oktober 2006 #9 Skrevet 26. oktober 2006 Så på NRK sist uke (tror jeg) og der fortalte om at det hadde vært så mange problemer med Ipod at flere av forhandlerene i Norge vurderte å ikke ta det inn lenger. Skal se om jeg finner info om det på Nrk sine sider
Gjest snikkelora Skrevet 26. oktober 2006 #10 Skrevet 26. oktober 2006 Fannt ikke det jeg lette etter, men denne er kanskje aktuell: http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/5736555.html
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 26. oktober 2006 #11 Skrevet 26. oktober 2006 Tusen takk for alle svar! Jeg ble litt klokere nå
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #12 Skrevet 8. november 2006 Kan man laste ned musikk fra en pc til en MP3, putte øreplugger i MP3en og høre på musikken som er lastet ned (som en walkman)?
Dru Skrevet 8. november 2006 #13 Skrevet 8. november 2006 Kan man laste ned musikk fra en pc til en MP3, putte øreplugger i MP3en og høre på musikken som er lastet ned (som en walkman)? ← På en MP3-spiller kan du gjøre det, ja. En MP3(-fil) er den musikken du laster inn på MP3-spilleren.
skrue Skrevet 8. november 2006 #14 Skrevet 8. november 2006 Kan man laste ned musikk fra en pc til en MP3, putte øreplugger i MP3en og høre på musikken som er lastet ned (som en walkman)? Ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå