Gå til innhold

pille i nesa?

Fremhevede innlegg

Skrevet

blir neseborene størrre ved å pille for mye i nesa?

hvordan vasker dere nesa? og hvor ofte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vasker aldri nesa .. Burde jeg? :overrasket:

Skrevet

Har aldri falt meg inn å vaske nesa frivillig. Bare utvendig da, når jeg vasker ansiktet, men tror ikke du mente det...

Det hender at jeg ufrivillig "vasker" den om jeg får vann i nesen ved dusjing f.eks, og det er slett ikke behagelig.

Men man får kjøpt "nesehorn" på apoteket, som du bruker til å skylle nesen med, innvendig. Aldri prøvd, og ingen planer.

Om neseborene blir større av å "pille for mye i nesa" ken jeg ikke egentlig umiddelbart tro. Da må du vel strekke i dem kontinuerlig (sånn som disse afrikanske stammene der de presser ut leppene eller digre hull i ørene (eller strekker halsen) det er jo gjort gradivs med kontinuerlig press på, så med mindre du setter inn en "litt for stor plugg" som du bytter ut emd en som er litt større når den begynen å passe, så klarer du neppe utvide neseborene...

Skrevet

Når jeg er forkjølet eller at det er vanskeligere å puste n det burde, kan ejg finne på å vakse nesa. Jeg tar mann på fingrene, og vrir litt i nesa mens jeg puster ut.

Høres ekkelt ut, men det blir mye lettere å puste etterpå :)

også slipper jeg litt bekymring om jeg har noe der, hehe.

Gjest Norwegian Blue
Skrevet
Men man får kjøpt "nesehorn" på apoteket, som du bruker til å skylle nesen med, innvendig. Aldri prøvd, og ingen planer.

Har sånn nesehorn, men det bruker jeg ganske sjeldent. Det er mest for å åpne hvis man er tett. Vaske nesen, tja, pleier bare å tørke meg med papirlommetørkle, jeg.

Skrevet

Ja, det er jo til å åpne, men da "vasker" man den vel. Skyller. (i mitt hode innebærer "å vaske" vann nemlig, mens "å tørke" ikke gjør det. Papirlommetørker bruker jeg også, men anser ikke dette som en vask... Jeg er kansje rar)

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Med nesehorn bruker man saltvann, så det er liksom noe ala saltvannsspray, bare mer.. drastisk. :ler: Å vaske nesen med "såpe og vann" har jeg faktisk ikke hørt om, det høres jo bare ubehagelig ut med såpevann i nesa.

Skrevet

Såpevann, eller rent vann for den del i nesa mi synes jeg høres lite behagelig ut ja. Saltvann til nød, men jeg holder meg stort sett til den mindre "dramatsiek" sprayflasken.

Kanske jeg vasker nesen min inni... ja, med nesespray :) Men dt gjr jeg jo bare "ved behov" da, og ikke som regelmessig vask...

Nei, tror nesen stort sett rydder opp selv jeg, med mindre jeg er forkjøla. Ikke ALLE deler av kroppen min trenger at jeg vasker dem... Innsida av nesen er nok en av disse, tror jeg.

Skrevet

Det er vel ikke noe som vasker nesa men såpe? Fysj!

Når jeg vasker er det jo bare litt vann, og det er hvis jeg føler det er noe der enda selv om det kanskje ikke der det etter jeg har tatt med papir.

Lommetørkle syntes jeg er ekkelt.

Det å gå med snørret ditt i lomma, blir som bind det du går med blod i trusa :(

Skrevet
Jeg tar mann på fingrene, og vrir litt i nesa mens jeg puster ut.

:ler: Da utvides nok neseborene, ja!

Skrevet

Jeg tror aldri jeg har vasket meg inni nesa... Ikke med vilje iaf! Og jeg tviler på at neseborene dine utvider seg ved å pille i nesa, men man kan jo aldri vite :P hehe...

Skrevet

Jeg har prøvd forskjellige ting....men for meg er det eneste som funker PLUMBO...

Dyrt i lengden...men må man så ja.....må man

JO mer en piller i nesa jo større blir den, til slutt får en hele hånda inn, eller tar jeg feil?

(Var dette et seriøst innlegg) Finnes det folk som skrubber nesa?

:tommelsmil:

Skrevet
Når jeg er forkjølet eller at det er vanskeligere å puste n det burde, kan ejg finne på å vakse nesa. Jeg tar mann på fingrene, og vrir litt i nesa mens jeg puster ut.

også slipper jeg litt bekymring om jeg har noe der, hehe.

:ler: Artig bilde i hodet nå!

:hoho:

Gjest glamourgirl
Skrevet

:sjenert: Når jeg dusjer "sniffer" jeg vann som jeg puster ut igjen... Og vakser altså nesa inni, på en måte...

Har panikk for synlige buser...

Skrevet

Kan bare svare for meg selv; ja, naseborene mine har utvidet seg etter mange år med jevnlig "pilling".

Skrevet
Kan bare svare for meg selv; ja, naseborene mine har utvidet seg etter mange år med jevnlig "pilling".

Glemte "vaskedelen". Ja, jeg vasker nasen hver dag. Bruker en tom ketchup flaske eller liknende som jeg fyller opp med vann og spruter opp i naseborene. Utrolig hvor mye skitt og lort som samler seg opp i løpet av en dag altså.

Liker å ha en ren nase.

Da lukter jeg mye bedre også! Heheheheheheheheheheheheh

Skrevet

Hver morgen når jeg dusjer tar jeg litt tørkepapir, så sniffer jeg litt vann inn i nesa, og blåser det i papiret. Etterpå tar jeg litt mer papir og lager en spiss på det og stikker den opp i nesa og gnikker godt. Da er nesa mi ren etterpå. Folk som ikke vasker nesene sine er ekle.

Skrevet

:hoho::hoho::hoho: For en sinnsyk tråd! ...og sinnsyke bilder i hodet!!!

Men sånt "nesehorn" de har på apoteket er faktisk veldig bra. Burde bruke det oftere, men nå kommer jeg vel ikke til og klare pga latteranfall fra denne tråden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...