Ephemera Skrevet 25. oktober 2006 #1 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg er sykmeldt pga svangerskapsrelaterte plager. Det er jo sånn at man bare får feriepenger av de første 48 dagene man er sykmeldt per kalenderår. Regnes de første 16 dagene som arbeidsgiver må betale også inn under de 48 dagene? (Jeg vet at arbeidsgiver kan søke om fritak for de første 16 dagene når man er gravid, men jeg vet at min arbeidsiver ikke har gjort dette). Jeg var sykmeldt 8 uker i sommer og jobbet så i flere uker før jeg på nytt ble sykmeldt. Her er det jo 2 perioder a 16 dager som arbeidsgiver dekker. I tillegg var jeg sykmeldt en uke pga influensa på begynnelsen av året også.
Snil@ Skrevet 25. oktober 2006 #2 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg er ganske sikker på at de pengene du får av arbeidsgiver ikke går under de 48 dagene. De 16 dagene du får utbetalt av arbeidsgiver går under din brutto lønn. Sånn at du får jo feriepenger av de og, men da av arbeidsigiver. Det ble kanskje litt rotete , men håper du skjønte hva jeg mente. ..
Ephemera Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg skjønner hva du mener og håper du har rett! Takk for svaret!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå