Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i en leilighet i 3 etg med inngang via svalgang. Dette betyr at vi er utendørs helt til inngangen, og ikke har trappeoppgang, men utendørs trapp. Svalgangen har inngang til 15 leiligheter. Siste ukene har vi observert kattebæsj på diverse dørmatter, og i dag bæsjet det forferdelige kattekreket på dørmatten VÅR! :kjempesinna:

Den ble tatt på fersken i det vi så den gå bortover svalgangen fra vinduet, og da jeg gikk ut for å se hva slags katt det var så jeg at det var bæsj på dørmatten.

Dessverre fikk jeg ikke lokket den til meg, så den lever fortsatt i beste velgående...

Spørsmålet er: Hvordan får man den til å holde seg unna VÅR dørmatte? Jeg mener stryknin eller cyanid blandet med tunfisk hadde vært en grei måte å få den til å holde seg unna, men samboeren min mener jeg er i overkant morbid...

Leste om noe som het "get off", men dette har jeg sett at folk har blandede og dårlige erfaringer med. En del påpeker også at det fort "forsvinner".

Videoannonse
Annonse
Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Ta deg en prat med eierne istedet for å gå løs på det stakkars dyret. Katten driter jo ikke på matta di fordi den ikke liker deg, men kanskje fordi den har problemer med å finne veien ned på mark for å gjøre ifra seg.

Get off har jeg brukt selv med gode resultater, men som du skriver; effekten forsvinner raskt.

Og forøvrig så MÅ man jo ikke ha dørmatter utenfor døra, vi har vår innenfor døra, og det går helt fint det ;)

Skrevet

Blir utrolig forbannet om du rett og slett tar livet av katten.

Du kan prøve appelsinskal. Katter hater lukten av appelsin.

Skrevet
Leste om noe som het "get off",
Funker ikke i det hele tatt.

Kjøp eukalyptusolje (apoteket?) og hell det utover dørmatta. Det er ikke farlig for katten, men svir som søren hvis den prøver å sette potene sine bortpå. Den tråkker aldri der mer :sjarmor:

Gjest beekeeper
Skrevet

Du kan legge sitrusfrukter eller skall av dem uttenfor, appelsin funker meget bra!

Ellers kan du jo spraye med get off, det kan jo være verdt det? Bare å spraye titt og ofte, så skal jo det gå bra.. Ellers så kan du jo skaffe deg hund. Bare sånn for å skremme den samtidig altså.

Skrevet
Ta deg en prat med eierne istedet for å gå løs på det stakkars dyret. Katten driter jo ikke på matta di fordi den ikke liker deg, men kanskje fordi den har problemer med å finne veien ned på mark for å gjøre ifra seg.

Get off har jeg brukt selv med gode resultater, men som du skriver; effekten forsvinner raskt.

Og forøvrig så MÅ man jo ikke ha dørmatter utenfor døra, vi har vår innenfor døra, og det går helt fint det ;)

Finne eieren er umulig, det bor hauger av folk med katter. Å ha dørmatten innenfor betyr at JEG tilpasser meg kattene, og lever på deres premisser. Dessuten bæsjer den på betongen og.

Det er ikke noe problem å finne veien ned, for den fant fint veien ned etter å ha bæsjet her. Det er som sagt 15 leiligheter, og 3 trapper ned. En på hver side og en på midten.

Det er vel snarere det at kreket har fått det som en "fin liten tradisjon" å drite ned dørmattene

Skrevet (endret)
Blir utrolig forbannet om du rett og slett tar livet av katten.

Du kan prøve appelsinskal. Katter hater lukten av appelsin.

Skjønner at dine evner til å oppfatte ironi er like begrensede som kattens evner til å skille kattedo fra dørmatte.

Det hadde blitt riktig så lekkert om alle hadde lagt appelsinskall utenfor her ja...

Endret av morten
Skrevet (endret)

Kjøp eukalyptusolje (apoteket?) og hell det utover dørmatta.  Det er ikke farlig for katten, men svir som søren hvis den prøver å sette potene sine bortpå.  Den tråkker aldri der mer  :sjarmor:

Genialt! Høres effektivt ut. Uskyldig nok til at samboeren min går med på det, ondskapsfullt nok til at jeg får en slags glede av det :sjarmor:

Skal prøve det.

Endret av morten
Skrevet

Hva med pepper? Du kan drysse det på dørmatten, det vil ikke vise i det hele tatt.

Skrevet
Skjønner at dine evner til å oppfatte ironi er like begrensede som kattens evner til å skille kattedo fra dørmatte.

Det hadde blitt riktig så lekkert om alle hadde lagt appelsinskall utenfor her ja...

Var jo det jeg håpte og kanskje trodde at det var. Men er nok av syke folk der ute som ikke hadde hatt noe i mot og skade en katt, så derfor reaksjonen.

Okey, prøvde bare å hjelpe..

Skrevet

Hva? Er den immun mot "Get Off"? Funker som bare det på mi katt. Det må sprayes ofte til å begynne med så lukta setter seg. Gjerne en skvett nede på døra og veggen også.

Skrevet

Det varierer, noen katter funker det på, andre ikke, så det er uansett verdt forsøket.

Skrevet (endret)

Hva med å skaffe deg en stor skummel hannkatt som blir gatas skrekk?? Han kommer til å skremme bort alle de dumme kattene som skiter på matta di!

Hehehe, dette rådet ga jeg til en kunde som hadde problemer med at nabokatten bæsjet i bedet hennes (jeg har ekstrajobb i dyrebutikk). Hun kunne ikke fordraaaaaaa katter. Hahaha, hun bare så dumt på jeg.

Men fra spøk til alvor! Katter glemmer fort, hva med å fjerne matta di en uke? Vask matta helt ren eller kjøp en ny slik at det ikke er et spor av lukt igjen. Når du legger ut matta igjen har de sannsynligvis glemt at det var en do.

Endret av My
Skrevet

Spør på dyrebutikken om råd.

Vi kjøpte noe grønn gelegreier som skulle legges i blomsterbed, og det var kjempeeffektivt!!

(det synes ikke når du har det på stoff, spesielt hvis du gnur det litt utover...med mindre dørmatta di er hvit eller no)

Skrevet

For det første synes jeg du høres ut som en stor @£$€£!!! ...som har glede av at et annet levende vesen har vondt.

Det er ikke normalt for katter å bæsje på sånne steder, katten kan være syk/frustrert etc. Ta kontakt med katteeier og forklar hva som har skjedd. Ikke la din vrede gå utover katten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...