Gå til innhold

Hvor mye fikk du i lommepenger da du var barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye fikk du i lommepenger da du var barn?

Så på FBI på NRK at ungene de snakka med der (alderen 12 - 15 år) fikk mellom 100 og 250 kr pr uke. Og så var det en da som fikk 40 kr hver dag han gikk på skolen og minst 200 kr hver helg.

Og dere som har barn som får lommepenger, hvor mye får de?

Dere som har barn som ikke er så gamle enda, har dere gjort dere tanker om hvor mye lommepenger barnet skal få?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk en stund 50 kroner i uka + 15 kroner til lørdagsgodteri. Etter hvert gikk ukepengene opp til 100 kroner totalt.

Skrevet

Jeg fikk vel først 10-20kr pr uke og gikk opp til 50kr pr uke da jeg var en 10-12 år.

Skrevet
Og så var det en da som fikk 40 kr hver dag han gikk på skolen og minst 200 kr hver helg.

:overrasket: Det var fine verdier å lære barna sine. Betaling for å gå på skolen...

Skrevet

Jeg husker den gangen jeg fikk 8 kroner i ukelønn jeg :)

Skrevet

10-20 kroner uken på 80-tallet, tror jeg. Til å kjøpe lørdagsgodt for.

Skrevet

Mener min første ukelønn var ti kroner. Brukte dem stort sett på Sølvpilen og godis, samt sparte.

Femåringen min har ikke begynt å få ukelønn ennå, men det hender han får noen kroner om han støvsuger elle gjør annet husarbeid. Pengene hans gå stort sett til godis, blader, pokemongreier eller småleker.

Gjest beekeeper
Skrevet

Jeg fikk ti kroner i uka, og når jeg ble litt gamlere fikk jeg 20 kroner i uka. Det gikk ofte på godteri for de penga, hehe.. Også fikk jeg 40 kroner hvis jeg klipte plena!

Skrevet

Når jeg gikk på ungdomsskolen/gymnas fikk jeg 1200,- i mnd. Da måtte jeg ordne alt selv (klær, snop, kinobilletter osv).

Måtte vaske badene, kjøkkenet og holde orden på rommet for det. I tillegg tror jeg at jeg startet på middag noen dager i uken (eks satte på poteter..).

Skrevet

Fikk ikke lommepenger - men jeg fikk penger når jeg hadde behov for det ...

Skrevet

Jeg fikk ikke noe fast, men en tier her og der. Da jeg gikk på ungdomsskolen fikk jeg vel kanskje 50-100 kr i uka. Det gikk med til snop og blader. Klær og sko ++ betalte mamma for...

Gjest Fruktfat
Skrevet (endret)

da jeg var barn fikk jeg 10,-/uka ;)

etterhvert gikk det opp til 200,-/mnd, og i 8.kl 300,-/mnd.

fikk det til jeg var 16/17.

dette skulle rekke til alt (godteri, blader, kino, osv)

Endret av Fruktfat
Skrevet

50kr i uken til jeg var 16, 1300 i mnd frem til jeg var 18.. Jeg måtte betale alt selv..

Skrevet

Fikk 50kr i uka da jeg gikk på ungdomsskolen. På videregående fikk jeg ca 1350kr i måneden, det skulle dekke klær, trikkekort osv.

Skrevet

Min første ukelønn var på 5 kroner :-) (Jeg er født 1971), så var det prisstigning eller noe, for den gikk opp til 7 kroner.. :)

Da jeg ble 14-15 år fikk jeg hele barnetrygden, MEN, det fulgte med ansvar: måtte da selv sørge for noe klær, hygieneartikkler, fornøyelser, ja diverse ting innenfor rimelighetens grenser. Det gikk kjempefint :-)

Skrevet

Jeg fikk ikke lommepenger da jeg var barn, men jeg begynte å jobbe da jeg var 12 (avisbud), og tjente 360 kroner mnd.

Mine barn får 50 kroner uka + lørdagsgodt.

Da betaler de bl.a kontantkort til mobilen og blader selv.

Skrevet

Jeg fikk stort sett 20 kroner i uka, som gikk rett på sparegrisen og senere inn på konto. Alt annet fikk jeg penger til når jeg trengte.

Det er litt vanskelig å sammenligne ukepenger da, noen får mye, som de da også skal bruke til alt fra klær og kino til godteri og skoleturer, mens andre får alt de trenger, og får dermed bare litt penger.

Skrevet

Fekk 6 kroner kvar laurdag, for det var det eit kinderegg kosta, eller fire kjærlighetar ;p Ellers har eg vel ikkje fått så mykje lommepengar. Har fått pengar når eg har hatt bruk for det.

Skrevet

Fikk aldri lommepenger. Måtte tjene til det jeg trengte selv.

Skrevet

Jeg fikk fem kroner først. Så fant foreldrene mine plutselig ut at jeg skulle få 15! Husker jeg syntes det var veldig mange penger, og at jeg sparte dem til ting jeg ønsket meg. Brukte ikke pengene til godteri osv.

Da jeg ble større fikk jeg 2000 i mnd. Husker ikke når dette begynte, men tror slutten av ungdomsskolen kanskje? Fikk klær utenom men kjøpte nok en del selv også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...